Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WV Polo 6N 1.9D Kłopot z zatrzymaniem silnika

Tannoymajster 28 Cze 2012 20:03 2675 16
  • #1 28 Cze 2012 20:03
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Witam. Od zawsze znajdowałem wszystkie potrzebne mi informacje na forum. Nadszedł jednak czas rejestracji i przedstawienia mojego problemu, z którym nie mogę sobie poradzić. Moja mama posiada auto, które śni mi się nocami. Po prostu koszmar. Jeśli raz w tygodniu coś w nim nie padnie, to sukces. Aktualnie nie mogę poradzić sobie z unieruchomieniem silnika kluczykiem. Silnik pracuje, wyłączam zapłon, auto nadal chodzi. Gasną wszystkie kontrolki, stają nawiewy, światła przechodzą w pozycje, wszystko tak jak na wyłaczonym zapłonie. Wypinałem kostkę radia, wyciągałem po kolei bezpieczniki, przekaźniki, wymieniłem elektrozawory (kazał mi tak zrobić jakiś "fachowiec") wypinałem kostkę stacyjki, oraz kabelek kontrolki od alternatora. Nic nie pomagało. Silnik nadal pracował. Skąd jeszcze może dostawać napięcie? Dodam jeszcze, że po wyłaczeniu zapłonu, wzrastają mu delikatnie obroty silnika.

    0 16
  • #2 28 Cze 2012 20:45
    archaniol40
    Poziom 21  

    A jest napięcie na zaworze stopu na pompie wtryskowej po wyłączeniu zapłonu?

    0
  • #3 28 Cze 2012 20:55
    dizba
    Poziom 29  

    Tannoymajster napisał:
    wymieniłem elektrozawory

    Jakie ?
    Masz pewnie pompę Lucasa. Typowa usterka, rozpada się gumowy tłoczek w elektrozaworze stopu.

    1
  • #4 28 Cze 2012 23:50
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 29 Cze 2012 16:22
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Wymieniłem oba elektrozawory na pompie Lucas. Nie sprawdzałem napięcia na zaworze stopu, nie posiadam miernika. Postaram się w weekend załatwić miernik i sprawdzę, jak jest z tym napięciem. Chyba, że ma tam być 12v, to sprawdzę żarówką. Dodam jeszcze, że jak podaję napięcie na te zawory, słychać, ze pracują.

    0
  • #6 29 Cze 2012 16:53
    dizba
    Poziom 29  

    Tannoymajster napisał:
    Wymieniłem oba elektrozawory na pompie Lucas. jak podaję napięcie na te zawory, słychać, ze pracują.

    Coś tu jest nie tak. Zrób zdjęcie swojej pompy z tymi elektrozaworami.

    0
  • #7 30 Cze 2012 23:34
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Jutro zrobię to zdjęcie i sprawdzę napięcie na zaworach. Zawory wymieniłem razem z potencjometrem, ale on nie ma związku z gaszeniem silnika. Przynajmniej tak mi sie wydaje.

    0
  • #8 02 Lip 2012 18:36
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Nie ma napięcia na zaworze. Na włączonym oraz na wyłączonym zapłonie. ( Sprawdzany zawór zaznaczyłem na czerwono ). Na zdjęciu zaznaczyłem też wymienione elementy.
    WV Polo 6N 1.9D Kłopot z zatrzymaniem silnika WV Polo 6N 1.9D Kłopot z zatrzymaniem silnika

    0
  • #9 02 Lip 2012 18:44
    dizba
    Poziom 29  

    Elektrozawór stopu masz pod blachą. Musisz wymontować pompę, odwiercić zerwane śruby i zdejmiesz blachę. Tam dopiero jest elektrozawór stopu.

    0
  • #10 02 Lip 2012 19:50
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Pod którą blachą, nie bardzo rozumiem.

    0
  • #11 02 Lip 2012 19:55
    dizba
    Poziom 29  

    Na drugim zdjęciu zaznaczyłeś potencjometr. Z prawej strony widać blaszaną osłonę.

    0
  • #12 02 Lip 2012 21:00
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Panowie, nie ma jakiegoś patentu na zdjęcie tej blachy? Nie mogę podejść kluczem do śruby. Dodam, że po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie na przewodach idących pod pompę do zaworu stop. Coś tam tyknie. Po wyłączeniu zapłonu napięcie zanika, silnik nadal pracuje.

    0
  • #13 02 Lip 2012 21:16
    dizba
    Poziom 29  

    Jedyny patent to wyjęcie pompy. Pod tą blachą jest elektrozawór stopu. Na tłoczku jest gumka. I ona się rozpadła. Dlatego zanik napięcia nie wyłącza silnika.

    0
  • #14 02 Lip 2012 22:54
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    To chyba nie najprostsze zadanie. Obawiam się, że spasuję i oddam auto w ręce jakiegoś magika. No chyba, że się mylę i wcale nie jest to aż tak trudne zadanie. Nigdy tego nie robiłem. Ile mniej więcej czasu pochłania samo wyjęcie i zamontowanie tej pompy?

    0
  • #15 02 Lip 2012 23:02
    dizba
    Poziom 29  

    Tannoymajster napisał:
    Nigdy tego nie robiłem.

    To lepiej oddaj to.

    0
  • #16 02 Lip 2012 23:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Wymontowanie pompy jest w miarę proste, jeddnak poprawne zamontowanie to już zajęcie dla fachowca. Laik nawet z pomocą forum nie da rady. Więc lepiej oddaj to mechanikowi.

    0
  • #17 03 Lip 2012 18:00
    Tannoymajster
    Poziom 7  

    Tak też zrobię. Po wymianie tego zaworu, napiszę kolejne tematy. Mam jeszcze kilka problemów z tym autem. Dzięki za pomoc.

    0