bitches_brew wrote: Proszę o wyjaśnienie: czy latencja karty dźwiękowej dotyczy tylko wejść, czy wyjść także?
Zarówno wejścia jak i wyjścia. Opóźnienie spowodowane jest zastosowaniem bufora, i wysyłaniem/odbieraniem danych z karty do programu większymi pakietami. Czym większy bufor tym większe opóźnienie. Czym mniejszy bufor tym większe obciążenie procesora, i większa szansa na wystąpienia braków w transmisji, tzw dropów.
Przykładowo na moim starym laptopie, 1,6GHz przy karcie M-Audio transit, przy minimalnym buforze opóźnienie wynosiło ok 8ms (in 3,6, out 3,6) a obciążenie procesora w okolicy 50-60%, samą obsługą sterownika karty. Dokładnie przycinało czasami kursor, czyli pracować się średnio dało.
bitches_brew wrote: Czy karta dźwiękowa (podobnie do graficznej) może wspomagać odtwarzanie/syntezę dźwięku?
Może, ale nie musi. Jeżeli ma wbudowany DSP czyli Digital Sound Procesor, na polskie Cyfrowy Procesor Dźwięku to tak. Większość współczesnych kart dźwiękowych ma. Ten trend rozpoczął bodajże creative w kartach Live, i później audigy. W grach często się je wykorzystuje jako zmianę przestrzeni (wjeżdżasz samochodem w tunel itp). W zastosowaniu profesjonalnym nie stosuje się ich raczej. Główniej natywne pluginy np vst wykonujące obliczenia w głównym procesorze komputera, lub dedykowanymi kartami z procesorami jak np TC Powercore czy TDM pluginy na karty procesorów Digidesign Protools HD.
Zdanie zaczynamy dużą literą, popraw to proszę.
3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.