Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan NOTE - falowanie obrotów

TomLib 29 Cze 2012 14:54 7284 5
  • #1 29 Cze 2012 14:54
    TomLib
    Poziom 19  

    Witam, po czyszczeniu przepustnicy pojawił się problem falowania obrotów 1500-2500 w Nissan Note 1.4 2007r. Przed czyszczenie podfalowywał delikatnie ale w nominalnym zakresie 700-900. Czy spotkał sie ktoś z podobnym problemem? Jest jakaś procedura adaptacji czy przepustnica walnięta? Przebieg okolo 100tys.

    Pozdrawiam i dzięki z góry za podpowiedzi :)

    1 5
  • Texa Poland
  • #2 29 Cze 2012 14:56
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Texa Poland
  • #3 29 Cze 2012 15:14
    TomLib
    Poziom 19  

    Odczyty przepływomierza OK, czujniki temp OK, układ dolotowy szczelny, błędów brak. Próbowałem procedure adaptacji przepustnicy (z mrugającym check) z K12 ale nie wchodzi w tryb adaptacji. Można prosić o właściwą?

    2
  • #4 25 Sty 2013 06:42
    ZygmuntBilski
    Poziom 1  

    Witam
    długo szukałem konkretnej odpowiedzi i nie znalazłem dlatego przekazuję z praktyki
    Problem dotyczył mojego Nissana Almery z 2006 roku - pojawił się problem wynikający z okresowego wypadania zapłonu na I cylindrze oraz okresowego szarpania silnika przy czym szarpanie silnika nie powodowało żadnych błędów komputera. Zatem diagnoza na wyczucie czyszczenie przepustnicy i wymiana czujnika położenia wału korbowego
    Po czyszczeniu przepustnicy silnik zaczął falować, obroty ok 1400 do 2000, których nie można było uregulować - przepustnica sterowana elektronicznie
    Adaptacja na komputerze bez skutków - diagnoza uszkodzona przepustnica
    Przepustnice wymieniłem na używaną wizualnie godną zaufania ze śladami normalnego użytkowania i problem ten sam.
    Wówczas próba adaptacji przepustnicy jeszcze w innym zakładzie specjalizującym się w elektronice samochodowej - i tutaj podłączenie komputera 2 minuty pracy i obroty jak w zegarku szwajcarskim - zatem moja rada nie kombinujcie bo w tym przypadku narażacie się na koszty strate czasu i nerwów i uwaga - samochód naprawiałem w dobrym zakładzie, po nieudanych próbach ustawienia obrotów, próba adaptacji u innego doświadczonego elektronika - na jego komputerze a raczej w oprogramowaniu była opcja adaptacji przepustnicy z tym że nie przynosiła efektów i dopiero następny zakład załatwił sprawe w w.wspomniane 3 minuty. Okazuje się że do tego konieczne jest odpowiednie oprogramowanie, które ze względu na ceny posiadają nieliczne zakłady. I jeszcze uwaga - do czyszczenia przepustnic są odpowiednie środki w spraju w cenach od 10 do 50 zł -

    3
  • #5 25 Sty 2013 12:23
    yaaro
    Poziom 33  

    Jeszcze coś dodam do tematu:
    Nie dawać nikomu tam kręcić śrubokrętem, bo to nic nie da. Nie ruszać fabrycznie ustawionych elementów to zazwyczaj podnosi koszt naprawy i wydłuża jej czas.

    Stwierdzenie po otrzymaniu wysokiego rachunku „że już nigdy nie pojadę do pana Staśka co wsadza śrubokręt” bezcenne

    Nissan NOTE - falowanie obrotów

    0
  • #6 20 Lut 2018 23:45
    rafniedz
    Poziom 11  

    Podobnie miałem w moim Qashqai 1.6 (HR16DE) r.2009 -> podłączyłem sięConsult'em, uruchomiłem procedurkę -> kalibracja trwa kilka minut ale silnik mruczy jak mały kotek...
    Dodam że wcześniej szarpał mi na tempomacie i nie było sposobu aby utrzymać np.2500RPM na postoju - nie szło w ogóle wstroić się pedałem gazu na żadną konkretną prędkość obrotową...

    Teraz (po adaptacji IDLE AIR VOLUME SELF LEARNING) wszystkie te problemy jak ręką odjął... A do tego pięknie się wkręca...

    1