Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Renault Master II 2.8dTI] prawidłowy montaż sworznia zwrotnicy (wycięcie)

xntxnt 30 Cze 2012 00:01 8607 9
  • #1 30 Cze 2012 00:01
    xntxnt
    Poziom 14  

    Pytanie jak w temacie. Sworzeń zwrotnicy z dolnego wahacza ma na kołnierzu wycięcie - w którą stronę powinno być ustawione? W stronę silnika? Do przodu? Jeszcze inaczej?...
    [Renault Master II 2.8dTI] prawidłowy montaż sworznia zwrotnicy (wycięcie)
    Chodzi o busa: Renault Master II przedlift 2.8dTI 2000r. krótki blaszak.

    Z innego wozu wiem, że nie jest to obojętne, bo trzpień sworznia ma o wiele większą swobodę ruchu na boki pojazdu (lewo-prawo) niż przód-tył i odwrotny montaż przyspiesza zużycie. Tutaj widać płaszczyznę ruchy w sworzniu z Merca W201 albo W124:
    [Renault Master II 2.8dTI] prawidłowy montaż sworznia zwrotnicy (wycięcie) - Czy w Masterze jest tak samo? W którą stronę ma iść wycięcie?

    Pytam, bo po wymianie sworznia u fachowca wątpliwej sławy, pojawiło się skrzypienie na pół obrotu przed dokręceniem kierownicy na maksa w lewo i nie wiem czy to mam kojarzyć ze sworzniem. Teraz jest wycięcie do przodu. Nie bardzo mogę wszystko posprawdzać, bo to bus mojego szefa, którym ja rzadko jeżdżę, ale tak na szybko, to w drugim kole nie udało mi się ani namacać, ani w ogóle dopatrzeć się wycięcia aby porównać. Trochę to dziwne.
    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • #2 01 Lip 2012 00:01
    panam
    Poziom 29  

    xntxnt napisał:
    Pytam, bo po wymianie sworznia u fachowca wątpliwej sławy, pojawiło się skrzypienie na pół obrotu przed dokręceniem kierownicy
    , jak masz wątpliwości to oddaj samochód do warsztatu ,któremu ufasz, a nie pytaj na forum.( tu się nie sprawdza umiejętności mechaników).

  • #3 01 Lip 2012 00:21
    xntxnt
    Poziom 14  

    Zaufanie zaufaniem, a wiedza wiedzą.
    W dodatku, to nie jest mój samochód tylko szefa. On jest skąpy i ma gdzieś takie sprawy. Dużo tym wozem nie jeżdżę (10 - 40 km dziennie), ale wolałbym go nie rozbić z nieswojej winy, więc chcę wiedzieć czy mogę powiedzieć "szefie, nie wsiadam do tego busa, póki ktoś tego nie poprawi" - czy może jednak nie mogę, bo jest dobrze.

    panam napisał:
    ( tu się nie sprawdza umiejętności mechaników).
    Dlaczego? Tego akurat nie rozumiem.

    Dziś udało mi się wymacać jak jest ustawiony sworzeń w drugim kole. Jednak było nacięcie. Jest ustawione do tyłu, na skos auta - czyli całkiem inaczej niż w tym wymienionym.

  • #4 01 Lip 2012 00:34
    panam
    Poziom 29  

    xntxnt napisał:
    Dlaczego? Tego akurat nie rozumiem.
    xntxnt napisał:
    Dziś udało mi się wymacać jak jest ustawiony sworzeń w drugim kole. Jednak było nacięcie. Jest ustawione do tyłu, na skos auta - czyli całkiem inaczej niż w tym wymienionym.
    Na pierwsze, tu się wypowiadają mechanicy, na drugie tam wygląda podobnie jak w mercedesie. Jak masz stary sworzeń to łatwo sprawdzisz( druga strona też była wymieniana nie dokładnie. Pozdrawiam.

  • #5 01 Lip 2012 09:54
    xntxnt
    Poziom 14  

    panam napisał:
    tu się wypowiadają mechanicy
    Czyli, że swój swojego nie opierdziela, choćby któryś popełnił karygodne błędy? Nie rozumiem tego. W ten sposób psujecie bezpieczeństwo i rynek - jedna wypowiedź "jak powinno być" i już bym wiedział, czy tamten człowiek jest ok, czy może ma więcej pewności siebie niż wiedzy ("paaanie, się zrobi, bo co to dla mnie!"). Koledze po fachu, to byś się wiedzą podzielił, a komuś, kto i tak tego sam nie zrobi, powiedzieć nie chcesz. Dziwne...

    Niestety, starego sworznia nie mam. Nie byłem przy tej naprawie. Inny pracownik pojechał na przegląd rejestracyjny i pogonili go, bo coś jest ze sworzniem. Zadzwonił do szefa, a ten kazał mu od razu jechać do tego mechanika. Z poprzednich jego napraw w tym i w innych firmowych samochodach wiem, że bierze się za wszystko, a nie ogarnia pewnych rzeczy.

    Czyli co, nie powiesz? Może ktoś inny powie, komu nie jest obojętne to, że np. usłyszy w wiadomościach "kierowca dostawczego Renault, z nieznanych przyczyn, zjechał na przeciwległy pas jezdni zderzając się z osobowym Oplem. Dwóch pasażerów Opla zginęło na miejscu, kierowca jest w stanie krytycznym". Wszak Master, którym jeżdżę, po wybiciu sworznia, może trafić każdego.

    Wcześniej próbowałem pytać na dwóch innych forach, na których raczej nie ma mechaników i na jednym brak odpowiedzi, a na drugim, jakiś koleś, ot tak powiedział, że kierunek montażu nie ma znaczenia i że to wycięcie, z pewnością jest do jakiegoś przyrządu ułatwiającego montaż. Ręce mi opadły.

  • Pomocny post
    #6 01 Lip 2012 22:27
    toku74
    Poziom 31  

    Widzisz jak jest montowany w Mercedesie. W ten sam sposób powinien być zamontowany w Masterze /kierunek ruchu/. W związku z tym, że nie wiesz jak powinien być prawidłowo założony /z tego co kojarzę to wcięciem do koła - na zewnątrz samochodu, ale mogę się mylić/ to zdejmij osłonkę gumową i zobacz jak wygląda kierunek ruchu sworznia.

  • Pomocny post
    #7 01 Lip 2012 23:07
    panam
    Poziom 29  

    Na wewnątrz albo do koła, z drugiej strony też masz źle, ale daje radę bo nie jest w poprzek

  • #8 01 Lip 2012 23:26
    xntxnt
    Poziom 14  

    Ok, dzięki koledzy. Czyli tak samo jak w osobowym Mercu - w MB W201 mam właśnie wycięciami do środka (patrzą na silnik). Być może na zewnątrz byłoby to samo, ale wyczytałem w mercedesowym programie WIS, że akurat tak chcą.

    Fakt, że najlepiej by było podnieść gumkę i sprawdzić... Chyba, że po pracy, bo roboty się nie boję, tyle że bus w środku miasta przed sklepem, a ja robię jako sprzedawca. Ale wystarczy, że Wam zaufam, że nie powinno być wycięciem do przodu.

    To koło, co wycięcie jest ustawione "kompromisowo" na skos, to odpuszczę, bo to jeździ już któryś rok. Ale z tym co sworzeń jest całkiem błędnie, to będę cisnął szefa, żeby dał busa na poprawkę.
    Jeszcze raz dzięki.

  • #9 01 Lip 2012 23:26
    markslew
    Poziom 27  

    xntxnt napisał:
    po wymianie sworznia u fachowca wątpliwej sławy, pojawiło się skrzypienie na pół obrotu przed dokręceniem kierownicy na maksa w lewo i nie wiem czy to mam kojarzyć ze sworzniem


    Sworznie lubią skrzypieć, miałem taki przypadek, jeśli się zlekceważy może taki sworzeń wyskoczyć więc trzeba uważać.

    A na wahaczu nie ma jakiś znaków orientacyjnych do montażu?

  • #10 01 Lip 2012 23:45
    xntxnt
    Poziom 14  

    Spróbuję jeszcze sprawdzić. Master niski nie jest, to w sumie wystarczy jakiś karton i się wczołgać albo wsadzić łapę i cyknąć fotę telefonem. W Mercu, na 100% nic takiego nie było.
    W sumie, w Mercach W201/W124 zepsuty sworzeń jest bardziej niebezpieczny niż w tym busie, bo sprężyna pcha wahacz na dół.
    Mały ten świat. Chyba rozmawialiśmy na forum MB o testerze wtrysków :) .

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo