Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o poradę w sprawie konserwacji podwozia.

30 Cze 2012 11:53 8436 10
  • Poziom 16  
    Witam. Sprawa dotyczy Fiata Punto, rocznik 95. Będzie poddany remontowi podwozia, tzn. wycięte panele pod nogami siedzących i wstawione nowe wymiana progów i porządne zabezpieczenie wszystkiego przed korozją.

    Mam zaufanego blacharza, lecz ma on napięty terminarz i będę u niego tylko wykonywał prace blacharskie, a konserwacją zajmę się ja, oczywiście przy użyciu odpowiednich narzędzi (mam tu na myśli pistolet do profili, gdyż resztę mam zamiar nakładać z pędzla - moim zdaniem trzyma się lepiej) i kanału.

    Zakupiłem już:

    Cortanin F 2x500ml
    VALVOLINE TECTYL ML 5L
    VALVOLINE TECTYL BODYSAFE 4x1L

    Cortanin wiadomo - do usunięcia resztek rdzy po czyszczeniu mechanicznym i po spawaniu drugi raz.
    Bodysafe na sam koniec jako ostatnia warstwa - to też oczywiste.

    I tu pojawia się moja wątpliwość - MF użyć jako podkład pod Bodysafe po Cortaninie, czy może kupić podkład reaktywny?
    Drugie - MF "wpsiknąć" w profile i drzwi/klapy, czy użyć czegoś woskowego? Jak tak, to czego?

    Mój plan jak na razie jest następujący: wycięcie blachy dookoła ubytków przez blacharza>zeskrobanie większości rdzy i starej konserwacji mechanicznie>niedostępne miejsca cortaninem>spawanie>odtłuszczenie solindne>cortanin na miejsca dostępne>valvo MF w profile/drzwi/klapę/na dach od środka, podłoga z dwóch stron>bodysafe na spód, nadkola i ogólnie z zewnątrz.

    Coś zmienić aby uniknąć błędów technologicznych? Zależy mi na tym aucie, chcę nim startować w KJS, gdy sprawię sobie coś lepszego na co dzień. I na materiałach nie będę oszczędzał.

    Proszę o poradę i pozdrawiam, Krzysiek.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Po blacharce daj to co było wstawiane do wypiaskowania i zabezpiecz podkładem epoksydowym zamiast bawić się w Cortanin czy podklad reaktywny. Jeśli jednak podkład reaktywny to musisz go pokryć podkładem akrylowymi i dopiero możesz szpachlować czy lakierować a na epoksyd szpachlówkę kładziesz bezpośrednio. Pozdrawiam!
  • Poziom 17  
    za moco do tego podchodzisz , wez kup zwykly podklad wypelniający i wypizdzij wszytsko pędzlem , przeciez to i tak ci w rok nie zgnije , epoksyd w samochodach po blacharce daje sie tylko na maski
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 27  
    A na ch... mu podkład wypełniający na podwozie, żeby rys nie było widać? Jak już to antykorozyjny raczej.
  • Poziom 16  
    Dzisiaj doszły materiały i wyczytałem, iż Tectyl ML można kłaść nawet na rdzę oczywiście oczyszczoną z luźnych "kwiatków", a po Cortaninie tym bardziej będzie okej, na to Bodysafe - tylko to potrafi się trzymać tłustego ML.

    Generalnie to plan na ten moment wygląda tak:

    -wycięcie ognisk
    -zeskrobanie starej konserwacji
    -zamalowanie cortaninem miejsc niedostępnych normalnie (progi wewnętrzne i podłużnice od środka)
    -prace blacharskie
    -cortanin na resztę elementów pokrytych rdzą
    -Tectyl ML (tłusty preparat do profili/jako podkład pod czarny bodysafe) na całą podłogę spód, górę, wszystkie profile ropownicą, dach (wokół anteny zaczyna się dziać)
    -Bodysafe na cały spód pędzlem x2, pistoletem x2 na widoczną część progów
    - ?? Bodysafe od środka podłogę x2 jako konserwacja i jednoczesne wygłuszenie ??
    -składanie wszystkiego i ulga ;)

    Wiem, że to wygląda, jakbym robił 50 letni zabytek, ale zależy mi na tym aucie, ma zdrowe serducho i wnętrze zadbane, a "góra" też nie wygląda na najgorszą.
    Dziękuję za wszystkie sugestie, jeśli mam jeszcze na coś zwrócić uwagę to proszę o podpowiedź ;) Pozdrawiam i wstawiam zdjęcie pacjenta:


    Proszę o poradę w sprawie konserwacji podwozia.
  • Moderator Samochody
    Cortaninu nie polecam, w miejscach gdzie nie wejdzie w reakcję z rdzą pozostanie lepką mazią, skutecznie uniemożliwiając poprawne nałożenie jakiejkolwiek powłoki lakierniczej. Do profili zamkniętych są specjalne woski w sprayu (z dyszą na długiej rurce do wprowadzania przez otwory technologiczne).
  • Poziom 16  
    Ten MF właśnie jest takim preparatem, leje się to do ropownicy z wężykiem po lekkim rozcieńczeniu benzyną ekstrakcyjną. ;) BTW strasznie "capi".

    A ten Cortanin jeśli zmyję po reakcji właśnie benzyną - będzie dobrze? Mam na myśli zmycie mocno nasączanym pędzlem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nieprzereagowany Cortanin możesz zmyć wilgotną szmatką... to lakier spirytusowy.
  • Poziom 16  
    Dziękuję za odpowiedź, myślę że już wszystko wiem, ale nie zamykam, a nuż ktoś będzie chciał coś dodać. Pozdrawiam serdecznie.
  • Poziom 19  
    dobrze robisz.

    najwazniejsze zeby tylko NIGDZIE nie wystawała blacha, odciety dostep powietrza przez jakikolwiek podkład/lakier ogranicza wykwity
  • Poziom 13  
    największy błąd to rozcieńczać woski ML do profili benzyną żeby lepiej leciało przez dyszę. Benzyna w profilu wyparuje i tego ML zostanie jak pies nasikał. Jedyne co można zrobić żeby łatwiej szło to podgrzać puszkę w gorącej kąpieli wodnej