Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO 2.4 benz 140KM - zbyt niskie wolne obroty

sxat 30 Cze 2012 15:27 18044 27
  • #1 30 Cze 2012 15:27
    sxat
    Poziom 12  

    Mam problemy z wolnymi obrotami (sa jakby bez mocy.. ciężko ruszyć samochodem... , w instrukcji piszę że powinien mieć ten silnik B5244S2 około 850 obr +-50, u mnie jest około 720-750 obr..

    pomijając te obroty, silnik w czasie przyspieszania - tak jakby faluje.. na mocy,
    na zimnym silniku przy uruchomieniu - obroty podchodzą do 1500 obrotów - po kilku sekundach spadają na 800-900 i po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy sa już na poziomie 720-750 obrotów - i wtedy są właśnie problemy z ruszeniem - bo niby obroty są ale trzeba mocniej wciskać gaz aby samochód ruszył..

    co zostało wymienione..

    - czujnik wału, sondy, przepływa, MAP sensor, zmienna faza rozrządu, serwisy doją jak głupie - i nic nie robią.. byłem u kilku fachowców też mówią ze nie wiedzą co jest..
    - uszczelniony został cały dolot, wszystkie rurki odchodzące z kolektora są zaciśnięte opaskami - wiec raczej lewego powietrza nie mam..

    a ja nie wiem dalej gdzie szukać tej przyczyny.. może ktoś pomoże (w silniku jest przepustnica nowej generacji.., wyczyszczona, wypolerowana prawie..) i dalej nici... gdzie i czemu się przyjrzeć - co sprawdzić..

    ruszcie się pomóżcie!:) bo mnie już pomysłów brakło - a walczę z tematem od dobrych paru miesięcy - a serwisy - jak to one... dla nich to tylko jedno "brać kasę i mówić że ten typ tak ma albo najlepiej silnik/samochód na nowy wymienić - " :(

    0 27
  • #2 01 Lip 2012 10:45
    kidu22
    Poziom 35  

    Który rok jakie volvo, jest LPG?

    Dodano po 33 [sekundy]:

    sxat napisał:
    a serwisy - jak to one... dla nich to tylko jedno "brać kasę i mówić że ten typ tak ma albo najlepiej silnik/samochód na nowy wymienić - "

    PS.Tak robia tanie paproki.

    Zreszta nie podałe błędów i odczytu z przepływomierza.

    0
  • #3 01 Lip 2012 10:58
    Andiv
    Poziom 32  

    Wykręć i odepnij sonde przed katem wyeleiminujesz dwie możliwości. Tam masz katalizator zwijany z blaszek. Pod wpływem temperatury potrafią się falować i przytykać wydech. Nie dalej jak tydzień temu gryzłem ten temat tylko że w 2.4T.

    0
  • #4 01 Lip 2012 16:27
    sxat
    Poziom 12  

    odpinałem sondy, -bez zmian,

    gdy zostawię podłączoną przepływkę odpięty MAP sensor i sondy- jest ciutkę lepiej (ale powiedzmy prawie nie zauważalnie), odepnę przepływkę podepnę MAP sensor - ciutkę gorzej) - samochod bez MAP sensora, MAFA i sond lambda - nie chce odpalić :) , odczyty z przepływki mam książkowe (o ile się nie myle to chyba 1,3V na jałowych obrotach - sam ją wymieniłem - założyłem denso DM-0113) samochod z roku 06 roku..

    w samochodzie jest LPG - odpinałem instalkę LPG ale jest to samo.. na samej benzynce
    katalizator.. nie brałem tego pod uwagę - bo odczyty z sondy w katalizatorze mam na LPG od 0V do 0,5V pulsuje, na benzynie ciągłe 0,5-0,6V

    2
  • #5 01 Lip 2012 16:58
    Andiv
    Poziom 32  

    Nie masz jej odpinać tylko wykręcić! Zrobisz dziure w wydechu.

    1
  • #6 06 Lip 2012 01:01
    sxat
    Poziom 12  

    Dzisiaj to sprawdziłem, zero poprawy, jest identycznie... :(
    po wyjęciu sondy, dalej mam 720 obrotów.. na biegu jałowym - i dalej są one bardzo słabe - tzn są ale jak chcesz ruszyć to trzeba dodać dużo gazu... bo inaczej zdycha i tyle

    0
  • #7 24 Lip 2012 22:42
    salomon77
    Poziom 2  

    ja uważam że masz poprostu padnięty silnik tj. brak kompresji-sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach.Może być jeszcze źle ustawiony rozrząd.
    Ale raczej niestety to pierwsze....

    0
  • #8 24 Lip 2012 23:42
    sxat
    Poziom 12  

    ... czekam na przesyłkę i sprawdzę to też - zakłady nie chcą tego robić.. wykręcają sie,
    ale udało mi się wykonać analizę spalin (w sumie nie wiem ile te badanie jest warte za katalizatorem...):

    obroty jałowe - około 730-750 obr mam :
    CO - 0%
    CO2 - 15,3%
    HC - 1ppm
    NOx - 0 ppm
    Temperatura spalin 599stC
    Lambda" 1.005
    (klima wyłączona)

    przy 3000 obr
    CO - 0%
    CO2 - 15,5%
    HC 1 ppm
    O2 - 0.04%
    NOx - 0ppm
    Temperatura spalin 599stC
    Lambda: 1.001

    zawsze uważałem że przy wyższych obrotach Lambda powinna być poniżej 1.. (ale w sumie badanie przeprowadzone bez obciążenia silnika)

    co do rozrządu - podejrzewałem to wcześniej.. i go wymieniłem w sumie miał swoje zrobione, wywaliłem też zmienną fazę rozrządu - po tej zmianie było ciut lepiej.. ale dalej nie to co powinno być

    0
  • #9 25 Lip 2012 17:50
    sxat
    Poziom 12  

    ciśnienie zmierzone na gorącym silniku:

    na wszystkich tłokach prawie 11 barów (od 10,7 do 11,0)

    2
  • #10 25 Lip 2012 21:46
    Danielos81
    Poziom 13  

    Na wolnych obrotach silnik pracuje równomiernie, czy "przerywa", ale nie chodzi mi o szarpani tylko coś w rodzaju gaśnięcia na chwilę, delikatnego falowania, zmiany w dźwieku jaki się z niego wydobywa? Coś w rodzaju 5-10 s chodzi normalnie, przerwa 0,5-1 s (inny dżwięk) i znów normalnie, itd.

    1
  • #11 25 Lip 2012 23:47
    sxat
    Poziom 12  

    na wolnych trochę sie chwieje +-20obrotów, co do dzwięku.. w sumie jest coś bardzo podobnego...

    0
  • #12 26 Lip 2012 22:58
    Danielos81
    Poziom 13  

    Kolega salomon77 jiż to sugerował, a ja się z nim zgodzę - nieprawidłowo ustawiony rozrząd. Ustaw na blokady zgodnie z instrukcją serwisową, a potem jeszcze skoryguj przy pomocy "fasolek" do uzyskania zadowalającego efektu.
    Wydech masz szczelny?

    0
  • #13 26 Lip 2012 23:51
    sxat
    Poziom 12  

    rozrząd był wymieniany w autoryzowanym aso volvo... i z tego co widziałem był na blokadach - niedawno - max miesiąc temu.. ale i przed i po wymianie samochod jezdził identycznie - zle..

    też wcześniej podejrzewałem rozrząd i dlatego wymieniłem rozrząd wraz z kołem zmiennych faz rozrządu

    wiec podsumując:
    - silnik wygląda na ok (na podstawie pomiaru kompresji)
    - większość czujników wymienionych
    - rozrząd wymieniony w ASO - koszty mnie powaliły.. gość go robił 6 godzin...

    i dalej lipa... co znaczy ustawić na fasolki? jakie fasolki? czy mogę to sam sprawdzić?

    0
  • #14 27 Lip 2012 22:46
    Danielos81
    Poziom 13  

    VOLVO 2.4 benz 140KM - zbyt niskie wolne obroty
    Chodzi o te podłużne otwory do regulacji faz rozrządu (zaznaczone na czerwono), ale wygląda na to, że nie powinieneś ich ruszać, bo nieumiejetne operowanie może doprowadzić naprawe do poważnych konsekwencji, łączne ze zniszczeniem silnika. Oddaj samochód komuś, kto ma czas, natchnienie i wystarczającą wiedze, żeby to wszystko ogarnąć. 6 godz. wymiana to niezły wynik:) Tak z ciekawości to ile kosztowała taka przyjeność? I ponawiam pytanie: wydech 100% szczelny przynajmniej do pierwszego tłumika?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Na którym wałku miałeś zmienną fazę i co oznacza, że ją wywaliłeś?

    4
  • #15 27 Lip 2012 23:12
    Andiv
    Poziom 32  

    Generalnie czepiłbym sie przepustnicy. Tam sie potencjometry lubią kończyć.

    0
  • #16 28 Lip 2012 10:19
    sxat
    Poziom 12  

    przepustnice podmieniłem na inną - zero efektu - tam już nie ma magnetti, o ile się nie myle to bosh .. - produkcja niemiecka..

    0
  • #17 04 Sie 2012 13:21
    sxat
    Poziom 12  

    Danielos81 napisał:
    Oddaj samochód komuś, kto ma czas, natchnienie i wystarczającą wiedze, żeby to wszystko ogarnąć. 6 godz. wymiana to niezły wynik:) Tak z ciekawości to ile kosztowała taka przyjeność? I ponawiam pytanie: wydech 100% szczelny przynajmniej do pierwszego tłumika?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Na którym wałku miałeś zmienną fazę i co oznacza, że ją wywaliłeś?


    zmienną mam na ssącym wałku, to znaczy że tą część wymieniłem na nową - w aso, rozrząd+ "wariator" zmiennych faz rozrządu - 1900 zł + moja pompa (w aso chcieli za nią 600, na alledrogo dostałem SKFa za niecałe 200zł

    Jak mi znajdziesz magika który to zrobi.. na cacy to przyjadę.. jakoś nie mogę nikogo znaleźć kto by chciał to ruszyć;( - mechanicy umywają łapki, a jak chcą to nie mają blokad tylko na znaczki chcą ustawiać więc też lipa, wydech w 100% szczelny..

    co do ustawień rozrządu mam mieszane uczucie dlaczego:

    dicem,
    1. mam podgląd w dane z czujników i jest coś takiego jak adaptacja camshafta - tam jest wartość 29ca, dopuszczalna norma 27ca+-8 - wiec siedzi pięknie,
    2 mam zmienną fazę wspomaganą siłownikiem - i też mam odczyty - oczekiwany kat, bieżący kąt - pokrywają się do 0,5st

    a najbardziej mnie nie pokoi czy to czasami nie komputer.. takich numerów nie robi..

    Danielos81? może bym podjechał do Ciebie - kurde tyle że to 300 km prawie.. do uśnięcia jeden krok..

    0
  • #18 04 Sie 2012 15:02
    Andiv
    Poziom 32  

    Niech ci ktoś w końcu podepnie vide i zobaczy jakie są żądane obroty biegu jałowego bo możliwe że wszystko jest ok tylko sterownik zadaje takie obroty.

    0
  • #19 04 Sie 2012 19:32
    sxat
    Poziom 12  

    mam dice, jestem zarejestrowany jako niezależny zakład volvo :) - co prawda robię to tylko w celach prywatnych.. bo już mnie aso autoryzowane i nieautoryzowane chciały puścić z dymem..

    obroty mam 720-730 czasami potrafią się chwiać po nagrzaniu od 720-760 obrotów (odczyt z vidy/cidy) , sterownik nie ingeruje w obroty - według vidy - sterownik zgłasza tylko problem gdy obroty sa mniejsze o 100 lub wyższe o 200 od założonych - w tym przypadku 850 obrotów +-50 obrotów... a ten samochód jest strasznym mułem do 3000 obrotów - az ciężko się nim rusza.. a wszystko jak wyższej.. więc powtarzać mi się nie chce co było zrobione..

    0
  • #20 05 Sie 2012 07:54
    jurekk55
    Poziom 35  

    Posłuchaj Andiva i podłóż sprawną przepustnicę

    0
  • #21 05 Sie 2012 10:36
    sxat
    Poziom 12  

    przepustnica była podmieniana.. bez efektu, - czytaj wyżej...


    a dwa, według testów vidy - są obie sprawne, bo można ją łatwo sprawdzić

    to są już przepustnice które mają dwa obwody TPS, test polega na porównaniu max otwarcia przepustnicy ze zmierzonym kątem na przepustnicy
    tu np o ile się nie mylę 100% otwarcia przepustnicy (nastaw testowy z diagnostyki) odpowiada 84 stopniom otwarcia przepustnicy

    a dwa - przepustnica posiada dwa obwody TPS - które muszę wskazywać identyczne wartości

    też myślałem że to przepustnica i została podmieniana z dobrego samochodu - BEZ EFEKTU!!!!

    0
  • #22 05 Sie 2012 12:53
    jurekk55
    Poziom 35  

    sxat napisał:

    a dwa - przepustnica posiada dwa obwody TPS - które muszę wskazywać identyczne wartości


    Przypisane ściśle do osiągniętych obrotów i obciążenia silnika(ale to nie istotny szczegół, prawda?)
    Skoro masz do dyspozycji "dawcę" porównałeś ciśnienie paliwa?Czas impulsu wtrysku?

    0
  • #23 05 Sie 2012 13:02
    sxat
    Poziom 12  

    samochod nie posiada czujnika ciśnienia paliwa :( - jest to ta wersja bardziej uboga..

    zresztą na benzynie i LPG jest to samo..

    dawcę porównywałem w tym zakresie w którym się dało, tam było 170km/ ja miałem 140km... ale nic nie znalazłem - tamten ciągnie, a ten nie i tyle.. zamuli go i tyle

    0
  • #24 05 Sie 2012 13:11
    jurekk55
    Poziom 35  

    sxat napisał:
    samochod nie posiada czujnika ciśnienia paliwa :( - jest to ta wersja bardziej uboga..

    Są manometry

    sxat napisał:
    bo odczyty z sondy w katalizatorze mam na LPG od 0V do 0,5V pulsuje, na benzynie ciągłe 0,5-0,6V

    Zamień się z kolegą jeszcze sondami, jesteś pewien że odłączyłeś całkowicie gazownię od instalacji fabrycznej? Jeżeli to nie poskutkuje oddaj auto renomowanemu warsztatowi w okolicy , nie musi być to serwis gdzie młodzi chłopcy będą się uczyć na Twoim "przypadku"

    0
  • #25 05 Sie 2012 22:29
    sxat
    Poziom 12  

    jakby to był problem ciśnienia paliwa, to by byla roznica benzyna - lpg - a jest identyczny problem, z problemem bylem w aso kielce, aso gdańsk - drywa, volotech... koniec jezdzenia po tych jebanych serwisach - bo nawet nie potrafili zdiagnozowac głupiej sondy... mówiać że to map sensor.. - wiec sorki kolego -- jezdzic dalej nie mam zamiaru.. -

    sondy sa nowe, czy instalka założona czy nie bez różnicy.. odpiąć LR od instalacji fabrycznej to jest przepiąć 10 kostek i tyle..


    ogolnie samochod do tego aby odpalił wystarczy że ma podpięty map lub maf sensor (nie potrzebuje do jazdy sond) ale nawet jak go odpale w minimalnym zestawem czujników to jest lipa - co uwazam za minimalny zestaw czujników

    - czujnik wału (wymieniony na nowy - asekuracyjnie)
    - czujnik zmiennej fazy rozrządu (pracuje pięknie na oscyloskopie)
    - MAP lub MAF sensor ( na samym MAF sensorze jest ciut lepiej - ale to ciut to może być raczej efekt placebo)

    i to jest minimalny zestaw dla tego silnika (zarówno MAP jak MAF jest nowy - różne serwisy gadały że to ich wina biorąc od 100 do 500 zł za "diagnoze")

    więc jak teraz jeszcze słysze od CIebie - oddaj do serwisu - to poporstu - chce mi się śmiać:)

    teraz przymierzam się do kontroli rozrządu .. tylko te narzędzia znów za 500 złotych kupić.. ehh

    0
  • #26 10 Wrz 2012 20:08
    Rafi1974
    Poziom 1  

    Witam
    Mam ten sam silnik z 2000 roku.
    Nie mam problemu z niskimi obrotami , ale czasami jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło to zejdzie z obrotów zbyt nisko i tak jakoś zawahluje. Na postoju silnik trzyma około 800 - 820 .Zauważyłem że też mam takie dziwne wachnięcia mocy lub obrotów podczas przyśpieszania w granicach 2500 - 3000 obrotów.
    Zjawisko to nie występuje gdy klimatyzacja jest wyłączona lub może nie jest tak odczuwalne. Świeci mi check engine, a komp mechanika pokazuje błędy przepływomierza i sondy lambda , lecz nie wymieniamy tych rzeczy nauczony doświadczeniami kolegi, gdyż i tak może to nic nie dać.
    Jestem ciekaw czy kolega jakoś uporał się z problemem ?
    Może to świece lub kable zapłonowe . Miałem podobne objawy przy Daewoo Matiz.
    Wymiana kabli idących do świec pomogła.

    0
  • #27 07 Lis 2012 15:53
    AJMDSC
    Poziom 10  

    Problem o którym napisał Sxat może mieć także źródło w w tzw. limp home dla modułu TCM (przepustnica). Wg biuletynu Volvo:
    ETM: ma trzy poziomy "limp home":
    Poziom 1. niepracujący "cruise control",
    Poziom 2. Przepustnica staje się "leniwa", nie ma szybkich odpowiedzi na pedał przyspieszenia.
    Poziom 3. Domyślny tryb "limp home". Obroty są sterowane z wtryskiwaczy. Przepustnica ma ograniczony wpływ na pracę silnika.

    Źródłem problemu może być niepewna komunikacja w obwodzie szybkiej podsieci CAN. DiCE powinien to wykryć. Proszę to potraktować wyłącznie jako sugestię , a nie diagnozę - do sprawdzenia.

    Pozdrawiam czytających,

    AJM DSC

    0
  • #28 08 Lis 2012 23:08
    sxat
    Poziom 12  

    Więc, mogę zamknąć temat, problemem po długich poszukiwaniach był rozrząd... (był w ASO ustawiany.. wymieniany rozrząd i wogóle) teraz ustawiłem go sam, jak się zabezpieczyłem w odpowiednie narzędzia - bo ich nie miałem.. w chwili obecnej przyśpieszenie jest w normie, obroty 680 obr mu nie przeszkadzają ;) można depnąć nic nie stuka, puka przy przyśpieszaniu -nigdy nie wierzyłem że to coś może mieć tak duży wpływ na ustawienia -a przecież na rozrządzie brakowało może 2-3 mm aby koła były równoległe... teraz jest miodzio :D

    2