Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus c 360 - stuki w silniku

roley 01 Jul 2012 20:09 32822 25
  • #1
    roley
    Level 9  
    Witam moim problemem jest to iż silnik w ursusie c 360 stuka, słychać metaliczny dźwięk, wystarczy zakręcić rozrusznikiem, wyciskanie sprzęgła nie pomagało. Rozkręciłem cały silnik zawory niepourywane, nie widać śladu uderzeń tłoków, na tłokach również nie widać żadnych śladów bicia, czy usterek, panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, wał w porządku nie pęknięty, sworznie łączące korbowody z tłokami nie popękane, w porządku, całe sprzęgło rozkręcone, mam silnik w najdrobniejszych częściach i nie widać usterki, a jak był poskręcany tłukło coś strasznie, zaznaczyć muszę, że po ściągnięciu głowicy skukotanie cichło, kompresja spadała i stukot cichł, to samo po wykręceniu wtrysków, nie ma kompresji nie tłucze, jest kompresja wali strasznie, a przyczyny nie widać, podkreślam też że żaden wtrysk nie urwany nie ma więc mowy o tym że urwała się końcówka i wpadła na tłok, na oko nie widać ządnej usterki a po złożeniu sinika wali strasznie. Podkreślić muszę też że silnik ten chodził bez najmniejszego problemu, parę dni temu zaczął dziwnie pracować i coraz głośniej hałasować aż w końcu przerodziło się to w straszny metaliczny stukot, jak pisałem wcześniej rozjechałem cały silnik i nic nie widzę może ktoś ma jakiś pomysł, na rozrządzie też ok mówie sprawdzałem chyba wszystko ale może ktoś coś podpowie
  • #2
    jojna0411
    Level 14  
    Zależy co masz na myśli pisząc metaliczny dźwięk, u mnie też był ten metaliczny dźwięk kiedyś i co później się okazało wystarczyło przekręcić pompą ponieważ zapłon był nie w tym momencie co powinien być.
  • #3
    markslew
    Level 27  
    To może stukać spalanie, sprawdź wtryski, jeśli są uszkodzone, np. iglica się zawiesza może nieźle stukać, jak by młotem w kowadło. Miałem taki przypadek w Dieslu, po wymianie wtrysków stuki ucichły.
  • #5
    markslew
    Level 27  
    Jak jest za duże ciśnienie otwarcia wtryskiwacza ustawione też stuka.
  • #6
    roley
    Level 9  
    Wszystkie opisane wyżej sprawy zostały sprawdzone, rozrząd na bank sprawny wtryski też, najdziwniejsze jest to że to nie są małe stuki to wali że słychać z kilometra jakby coś było urwane i nawalało w środku po bloku, wrażenie jest takie jakby korbowód był urwany i nawalał po bloku ale wszystkie te sprawy są sprawdzone dlatego sprawa jest zagadkowa przerosłą już dwóch dobrych fachowców. Mechanicy rozkładają ręce, a ja mam wciąż nie sprawny ciągnik
  • #7
    polmar
    Level 20  
    A przeciwwagi na wale ktoś sprawdzał ??
  • #8
    roley
    Level 9  
    jak już pisałem we wstępie mam silnik w najdrobniejszych elelmentach już. Przeciwwagi były dokręcone bez luzów, wał korobwy w porządku panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, korbowody nie popękane tuleje na tłokach w porządku wszystkie standardowe cechy takiego stukania sprawdzone - sprawa zagadkowa
  • #9
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Mi tak tłukło po regeneracji głowic. Zawory poszły nieznacznie wyżej i pokrywa zaworowa opierała się na miseczce sprężyny zaworowej zaburzając pracę jednego cylindra. Czy przy zdjętych pokrywach też waliło?
  • #11
    jacek3773
    Level 11  
    Stukanie dżwigienki o pokrywę zaworową to częsty prrzypadek ,obejżyj więc czy niema jakich śladów. Zdarzyło mi się kiedyś w c330, obcięty klin (był na granicy wytrzymałości) na połączeniu koło zębate- wałek rozrządu ,ciężko zlokalizowac bowiem stukot wałek przenosił po całym silniku (zawiedli nawet ci NAJLEPSI?????? :D okoliczni). Po wymianie lata do dzisiaj.
  • #13
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    U mnie to były dziesiątki milimetra. Wyszlifowalem pokrywke i latało. Ale sprubuj jakoś podnieść pokrywke np. na innych uszczelkach.
  • #17
    soniak2
    Level 21  
    A dekiel nie jest wklęsły pod śrubą lub zniekształcony?

    Zamień go z innym, jak to nie pomoże zamień klawiaturkę, wtedy będziesz wiedział co trzeba kupić. Tylko ustaw odpowiednie luzy zaworowe.

    Możesz też zobaczyć czy zawory nie są wyższe od tych na innych cylindrach. Jeśli są to gniazda zaworowe do wymiany. (regeneracja głowicy)
  • #18
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Zawór się wyklepał, gniazdo i poszedł do góry. Możliwe że sam zamek i rowek w trzpieniu też popuściły i podkładka na sprężynie jest wyżej. Tak się dzieje gdy głowica jest splanowana i zrobione nowe gniazdo. Zawór przesówa się wtedy do góry. Sama klawiatura nie ma tu nic do rzeczy. Nie wpływa ona na położenia podkładek na sprężynach. Daj ten tłok do góry i zdejmij miske ze sprężyny. Jeśli jest możliwość bo nie pamiętam zrób fazke na około żeby zaniżyć troche ten wymiar. Daj nowy zamek i zobaczysz czy pomoże.
  • #19
    bizon_126
    Level 31  
    Na starej głowicy klepało, na nowej to samo dekle były podmieniane bez efektu
    Luzy zaworowe książkowo szczelinomierzem
    Zaznaczam że słychać tylko z 4 garnka i głowica jest nówka sztuka ze składnicy w Miechowie nie jakaś z aukcji
    Dźwigienki mają luz ale wzdłuż osi i żaden inny ale chyba on nie ma nic do tego
    Zobaczę zamienię jeszcze klawiaturę z innym
    Ma się do tego jakoś wtrysk?
    Ojciec podejrzewa pęknięty pierścionek-możliwe?
  • #21
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Gdyby zamek wyrobił rowek w trzpieniu zaworu sprężyna do góry miske. Ale wątpie żeby to było powodem. To sie po prostu nie zdarza.
    Sprawdz jak pisze soniak. Nie wiadomo czy nowa głowica jest zrobiona rysunkowo.
  • #22
    jacek3773
    Level 11  
    Nie szukać dziury w całym, jeśli dokręca dekiel i stukanie się nasila, wystarczy podrzucić podkładke pod dekiel (grubość dopasować, pokrywa ma być dokręcona i ma dociskać uszczelkę)) i po problemie.
  • #24
    jacek3773
    Level 11  
    Zimny czy ciepły nie ma znaczenia, (czy aby na pewno dżwigienki stukają w dekiel a może są wyrobione i luz nie jest 0,... tylko dużo więcej ??????? , laski są proste?????,
  • #25
    bizon_126
    Level 31  
    Odkopuje temat przez jakiś czas było cicho od niedawna znowu
    Jest takie cia-cia-cia jakby zawory źle ustawione
    były sprawdzane 2 tyg temu były bardzo rozjechane poprawiłem są książkowo klepie dalej
    Wyczytałem że klawiatura już zużyta-jak sprawdzić?
    Ew. szklanki jak wyjąć? uda się bez zdejmowania głowicy wyjąc do góry?
  • #26
    Bartek57263
    Level 5  
    No ja tak miałem i co się okazało że oś koła pośredniego się urwała i rozwaliła dziurę którą się wkłada to oś i przeciwwaga się odkręciła poluzowała i nawalała po bloku i blok do wymiany czekam na wal bo do szlifu poszedł w czwartek do odbioru no tak w sobotę poniedziałek będzie chodzić