Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

D-Link DIR 300 - brak możliwości podłączenia telefonu, oraz samej konfiguracji

02 Lip 2012 12:43 2461 3
  • Poziom 8  
    Witam.
    Jakiś czas temu dostałem w spadku dir-300 używany dosłownie przez miesiąc czasu, aktualnie moim dostawcą internetu jest vectra kablówka, podłączona do routera cisco, który dostałem od nich. Problem był taki, że router nie jest w ogóle konfigurowalny, po podłączeniu internetu do routera, ściąga on konfiguracje od dostawcy i automatycznie blokuje dostęp do panelu sterowania routerem, co uniemożliwia cokolwiek, jest nawet ograniczony w ilości urządzeń mogących się do niego podłączyć, nie mówiąc już o telefonie komórkowym.
    Po rozpakowaniu mojego nowego routera dir-300 i podłączeniu go do prądu przywróciłem go do ustawień fabrycznych, wszedłem na stronę konfiguracji łącząc się z nim uprzednio przez wi-fi, skonfigurowałem go tak, aby działał jako access point, nadałem nową nazwę sieci, ustawiłem hasło, po czym podłączyłem go kablem ethernet do routera matki - cisco następnie reset.
    1) internet na routerze dir-300 przy połączeniu z komputerem działa
    2) nie mogę dostać się na stronę konfiguracyjną routera dir-300, próbowałem przez ip routera pokazane w cmd/ipconfig - też nie działą
    3) nie mogę połączyć się telefonem do routera - co było moim głównym zamysłem

    Pytanie, co zrobić, aby skonfigurować router dir-300 tak, abym mógł się połączyć telefonem do niego, oraz by panel sterowania routera działał jak wcześniej.

    Dodam iż wykonałem kilka prób, każda kończy się tym samym - ostatni krok - połączenie dwóch routerów = brak możliwości dalszej konfiguracji routera dir-300.
  • Poziom 18  
    Witam

    Jak podłączyłeś router z Vectry z Dlinkiem. Na port WAN czy pod LAN w DLinku. Nie wyświetla Ci się interfejs konfiguracji bo adresy tych routerów najprawdopodobniej gryzą się ze sobą, lub z innym adresem w sieci. Podłącz Vectre pod WAN w Dlinku - skonfiguruj port WAN jako automatic DHCP. Zmień w Dlinku adres powiedzmy z 192.168.0.1 na 192.168.0.100. I powinno zaskoczyć.

    Co chcesz powiedzieć poprzez "nie mogę połączyć się telefonem do routera" :?:
  • Poziom 8  
    jlmrafael napisał:

    Co chcesz powiedzieć poprzez "nie mogę połączyć się telefonem do routera" :?:


    To znaczy, że telefony z androidem widzą sieć, łączą się, ale status połączenia ciągle "wisi" na uzyskiwanie adresu IP, przy czym telefon próbuje nawiązać kilkukrotnie połączenie, niestety z niepowodzeniem.



    Vectra do Dlinka podłączona jest ethernetem, w Vectrze pod LAN, w Dlinku pod WAN.

    Jak zmienić adres ip Dlinka, skoro nie mam dostępu do panelu konfiguracji ?
    Rozumiem, że reset do ustawień fabrycznych i konfiguracja od początku ?
    Tylko w jakiej kolejności, abym nie stanął znów w miejscu... ?
  • Poziom 18  
    thekizzou napisał:

    To znaczy, że telefony z androidem widzą sieć, łączą się, ale status połączenia ciągle "wisi" na uzyskiwanie adresu IP, przy czym telefon próbuje nawiązać kilkukrotnie połączenie, niestety z niepowodzeniem.


    I to jest najlepszy dowód na to, że adresy routerów się ze sob gryzą. Również serwery DHCP mają ten sam adres i dlatego się tak dzieje.

    Reset do ustawień fabrycznych to ostateczność. Najlepiej odłącz dlinka od Vectry i miej go podłączonego pod komputer. Wówczas zgłosi się panel konfiguracyjny. Zmień adres IP routera i gotowe. Po zmianie podłącz Dlinka z powrotem do Vectry i nie używaj jako DHCP adresu routera Vectry tylko Dlinka. Tak będzie korzystniej.