Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prośba o pomoc w reanimacji kamery szybkoobrotowej

Zhan 02 Jul 2012 22:26 2768 10
    Zhan
    Level 14  
    Witam,

Trafiła w moje ręce uszkodzona kamera szybkoobrotowa. Niestety nie mam obudowy i nie wiem dokładnie jaki to model ale moduł kamery to Hitachi VK-S454ER. Kamera niestety jest martwa, myślę, że problem jest z zasilaniem i mam nadzieję, że reszta jest sprawna. Poniżej zamieszczam zdjęcie płytki zasilania.

Na procesorze, który jest na środku płytki nie ma napięcia zasilającego. Podanie napięcia zasilającego (24V przemienne) skutkuje jedynie zaświeceniem czerwonej diody sygnalizującej zasilanie. Niestety nie jestem elektronikiem i kompletnie nie mam doświadczenia w naprawach takiego sprzętu więc zwracam się z prośbą o pomoc. Ze wstępnych pomiarów, podejrzewam uszkodzenie gazowych zabezpieczeń antyprzepięciowych (B3R090L) bo każdy daje inne wyniki pomiarów. Jeden ma zwarcie (prawie bo ma jakieś 0,3ohm) we wszystkich kierunkach, drugi nie ma przejście tylko w jedną stronę ale rezystancja to około 500kohm ale to może być rezystancja otoczenia bo nie wylutowałem go, trzeci natomiast wykazuje otwarty obwód. Od czego zacząć diagnozę?
    Marek31415
    Level 31  
    Od mostka prostowniczego: D6, D7, D8 i D11.
    Zhan
    Level 14  
    Szczerze mówiąc nie jestem pewien czy te diody to mostek prostowniczy. Przeleciałem je omomierzem i efekt w postaci kolorowanki przedstawiam poniżej.
    Punkty z kropką w tym samym kolorze są połączone. Wynika z tego jakby diody D6, D7 i D8 połączone były w gwiazdę. A dioda D11 nie jest połączona z innymi diodami.
    Marek31415
    Level 31  
    Według kolorowych oznaczeń D11 zwiera zasilanie AC.
    To raczej nie jest możliwe.
    Może pod gniazdem jest zwarcie?
    Czy diody są sprawne (test omomierzem w kierunku przewodzenia i zaporowym)?
    Zhan
    Level 14