Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Faac 740 czujnik magnetyczny (kontaktrony)

Tonny_ 03 Jul 2012 06:24 7287 7
  • #1
    Tonny_
    Level 11  
    Witam,
    mam pytanko do ew. szanownych uzytkownikow owej bramy, jak w stanie spoczynkowym (bez traktowania magnesami) zachowuja sie styki owego czujnika, u mnie jedna para jest zwarta druga rozwarta czy tak ma byc?
    Niestety po dwoch dniach od zamontowania automat przestalal dzialac, zamyka brame gdy po wysprzegleniu przesune ja w jakas pozycje otwarta jednak po zamknieciu brama zatrzymuje sie ze statusem 02 na wyswietlaczu (zatrzymana) zamiast 00 - zamknieta co powoduje niemoznosc jej ponownego zalaczenia.
    Jak ew. podmienic ow czujnik na nowe kontaktrony, zastanawia mnie jak ma reagowac na magnesy o roznych biegunowosciach ktore to sa zamontowane na zamykaniu i otwieraniu?

    pozdrawiam
    Tomek
  • #2
    KS2507
    Level 23  
    Miałem przypadek uszkodzenia czytnika krańcówek,gdy brama jest w pozycji pomiędzy krańcówkami to obydwa przełączniki krańcowe powinny być zwarte.
    Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że w czytniku są dwa przełączniki i każdy z nich ma magnes z przeciwnym biegunem.
  • #3
    Tonny_
    Level 11  
    rowniez mam podobne przypuszczenia jesli chodzi o zachowanie kontaktronow w czujniku jednak chcialbym miec pewnosc bo mam zamiar wyslac go na gwarancji i nie chce na darmo oczekiwac dwa tygodnie jesli okaze sie ze jednak mialo byc inaczej, jesli ktos posiada owa brame a w zasadzie czujnik Faac'a i moglby zmierzyc jak zachowauja sie styki kontaktronow w dobrym czujniku bede wdzieczny
  • #4
    emzet_81
    Level 13  
    Witam,

    Jeżeli miałbyś uszkodzony czujnik krańcówek to brama nie zatrzymała by się na magnesie tylko "pojechałaby" dalej. Piszesz że się zatrzymuje tylko na wyświetlaczu pojawia się status 02. Ja bym podejrzewał centralę.
    Spróbuj jeszcze odkręcić jeden magnes, ustawić bramę w położeniu pośrednim i przesuwać magnes raz jedną strona raz drugą przy czujniku i obserwować statusy na centrali i sygnalizację na diodach w centrali.

    POZDRAWIAM
  • #5
    Tonny_
    Level 11  
    wlasnie stad moje pytanie o zachowanie czujnika bo sprawa jest o tyle dziwna ze dioda reaguje natomiast status na centrali to 02 (brama zatrzymana) zamiast 00 (zamknieta) co powoduje ze brama nie da sie ponownie wysterowac natomiast gdy w tym momencie fizycznie zewre styki na centralce do ktorych przychodza przewody z czujnika status na centralce zmienia sie z 02 na 00 czyli jak byc powinno. Sprawdzajac miernikiem nie mam dwu stanowego zachowania na jednej z par, zamiast - wydaje mi sie - zwarcia w stanie bez dzialania magnesow mam rozwarcie i jakies tam zmiany rezystancji na zakresie kiloomow gdy przyloze magnes.
    Mozliwe ze zakres wysterowania leda moze sie odbywac nie na zwarciu - rozwarciu ale w dosc szerokim zakresie rezystancji stad moze takie zachowanie.
    Gdyby ktos dysoponowal takim czujnikiem i opisal jak zachowuja sie styki kontaktronow wszystko by sie rozjasnilo tak pozostaja tylko przypuszczenia.
  • #6
    Krzentowski
    Level 1  
    U mnie był dokładnie taki sam przypadek.
    Po zamknięciu się bramy był status 02 - zatrzymana a nie 00- zamknięta.Okazało się że magnes na listwie zębatej jest zasłaby i dlatego nie zmienia się status na 00.
    Po 2 miesiącach od założenia automatu .
    Dla mnie jest to śmieszne Po prostu badziewie sprzedają.
  • #7
    kotbury
    Gantry automation specialist
    W końcu nie będzie miejsca żeby bardziej przysunąć magnes do czujnika :) . Neodym się nie sprawdzi bo jest za mocny i wykończy kontaktrony.
    Ja w kilku przypadkach zrobiłem technologiczny krok wstecz i założyłem mechaniczne krańcówki na sprężynie z łyżwami na listwie (magnetyczne i mechaniczne są zamienne).
  • #8
    emzet_81
    Level 13  
    O matko !! Kto kupuje FAACa w dzisiejszych czasach jeszcze ??
    1. Łożyska zastąpione tulejami ślizgowymi ( nie widać bo jest to w korpusie ), w zależności od codziennego użytkowania napęd przestanie być samohamowny i z użyciem większej siły będzie można otworzyć bramę.
    Tuleje się wypracowują i wałek dostaje "bicia" efektem jest pęknięcie koła od wysprzęglania. Można wymienić na nowe ale nie na długo.
    2.Jak padnie uzwojenie to trzeba kupić stojan, wirnik, łożysko i "kubek" silnika tylko za 400 zł netto detal. Plus cena usługi.
    3. Wyłączniki krańcowe - to co było przewagą nad konkurencją staje się zmorą. Niestety bardzo często się psuje.
    4. Jeżeli chcesz mieć naprawę gwarancyjną to zdjęcia, pieczątki w karcie przez autoryzowanego montera i takie tam. Jak się nie zdecydujesz na naprawę po wycenie to i tak za diagnostykę musisz zapłacić plus koszty przesyłki za zwrot części.
    FAAC to się teraz tylko serwisuje. Każdy montażysta, który buduje swoją pozycje na rynku przez jakość i trwałość montowanych i sprzedawanych produktów dawno odszedł od FAAC.