Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 2001, piszczący nawiew.

grzemach 03 Lip 2012 10:07 7357 4
  • #1 03 Lip 2012 10:07
    grzemach
    Poziom 20  

    Witam,
    Mam problem z nawiewem na 1 i 2 biegu (dmuchawy) strasznie piszczy. Wczytałem się, że to łożysko woła o wymianę.

    Ale mam pytanie (z raczej serii głupich, dla wiedzących) - gdzie jest i jak wymontować dmuchawę nawiewu? Auto ma klimatyzację, coś to zmienia? Samemu, w domowym zaciszu (przy założeniu, że klucz i śrubokręt nie są mi obce) jestem w stanie to wymontować i wymienić? Czy raczej potrzebny będzie serwis?

  • Pomocny post
    #2 03 Lip 2012 10:52
    Makalon
    Poziom 16  

    wymontuj schowek i tam bez problemu dobierzesz się do wentylatora. Z tego co pamiętam opel ma tulejki, a nie łożyska, może teraz jest inaczej, mniejsza o to. Przeważnie jest problem z dolną tulejką, która zachodzi syfem z komutatora i szczotek. Przesmarowanie smarem do łożysk załatwia problem.

  • #3 03 Lip 2012 11:23
    grzemach
    Poziom 20  

    czyli od strony schowka tam się dokopywać. dzięki :)

  • #4 03 Lip 2012 12:38
    autoas
    Poziom 41  

    "Idź" za piskiem...znajdziesz

  • #5 03 Lip 2012 13:01
    grzemach
    Poziom 20  

    ja wiem skąd idzie pisk, ale nie wiem jak wymontować wentylator nawiewu. Czy zajść go od schowka, czy od komory silnika, w którymś miejscu on jest.

    -----
    Rozebrane, nasmarowane. Piszczenie ustało.
    Gdyby ktoś kiedyś potrzebował :)

    Aby wyjąć wentylator nawiewu w Corsie C (z klimatyzacją), wykonujemy kroki:
    1. odkręcenie schowka (4 śruby)
    2. odkręcenie 4 śrub pod nawiewem (mniej więcej na łączeniu) - jedna z przodu, dwie z tyłu (obok siebie) i ostatnia jest identyczna jak pozostałe 3 (już nie kojarzę w którym miejscu była).
    3. odpięcie 2 zatrzasków, jeden z przodu, drugi z tyłu (ciężko go dostać, ale da się)
    4. odłączenie zasilania i wyjęcie wentylatora

    Praca bardzo prosta, najtrudniejszymi elementami jest odpięcie zatrzasku z tyłu wentylatora (zwinne i silne palce wymagane) jak również później wyjęcie wentylatora z dziury w której się znajduje - można odkręcić śrubę która jest tuż pod nim na tunelu - trochę to ułatwia wyjęcie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME