Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.3 JTD dymi na biało

pablito33 03 Lip 2012 12:37 9340 9
  • #1 03 Lip 2012 12:37
    pablito33
    Poziom 7  

    Witam mam poważny problem z moim ducato 2.3 JTD 2004 rok.Kupiłem go z niby uszkodzoną turbiną , wymieniłem ją na nową i troszkę było spokoju ale odpalałem i testowałem go na postoju a teraz jak zacząłem nim jeździć kopci na błękitno.Czy może być to że turbina zaciąga olej przez nie szczelne uszczelniacze zaworów i dla tego kopci?Wszystko wyczyściłem chłodniczkę , przewody z oleju bo było go sporo ponieważ urwany był wałek w turbinie. Dodam że w zimę i w lato pali tak samo a i ostatni właściciel lał olej opałowy zamiast normalnego paliwa. Prosze o pomoc. Pozdrawiam.

    3 9
  • #2 05 Lip 2012 21:13
    pablito33
    Poziom 7  

    Pomoże mi ktoś z tym problemem? Dodam jeszcze że jak jest zimny to nie widać dymu tylko jak się rozgrzeje to zaczyna kopcić pewnie dlatego że olej jest gęstszy i turbina go zaciąga. Już sam nie wiem kombinuje na wszelkie sposoby i nadal mam mieszane myśli. Czy pierścienie czy uszczelniacze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam rzadszy olej

    0
  • #3 05 Lip 2012 22:01
    jan24
    Poziom 15  

    Jeśli pierścienie to wydaje mi się że bardziej kopcił by na zimnym silniku. Sprężarki bym nie podejrzewał, bo przy takiej ilości spalanego oleju silnik miał by tendencję do rozbiegania się, a o tym nic nie piszesz. Zobacz czy nie za mocno dmucha z korka wlewu oleju jak silnik pracuje.

    0
  • #4 05 Lip 2012 23:18
    pablito33
    Poziom 7  

    Właśnie sprężarka jest nowa tzn. po regeneracji i ją wykluczam. Obstawiam te uszczelniacze ponieważ bus ma jednakową moc czy zimny czy ciepły. Może ktoś mnie przekona że się mylę busik ma zrobione już ponad 300000.a użytkowany był w firmie kurierskiej. a może ktoś wie jakie powinien mieć ciśnienie na cylindrach dobry silnik ducato 2.3 JTD (iveco). A jak dmucha z korka to co to może oznaczać. Bo chyba tylko pierścienie.

    0
  • #5 05 Lip 2012 23:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak rozpadła się turbina to pewnie masz pełno oleju w wydechu... jak się rozgrzeje to się wypala i dymi.

    Jeśli chodzi o ciśnienie to chyba jak większość diesli min. 18bar powinien mieć.

    pablito33 napisał:
    jak dmucha z korka to co to może oznaczać
    Dmucha i dymi czy tylko "pulsuje"? Jak nie lecą spaliny i nie pluje olejem to w/g mnie nie ma powodów do zmartwień.

    0
  • #7 06 Lip 2012 00:44
    tzok
    Moderator Samochody
  • #8 06 Lip 2012 08:29
    pablito33
    Poziom 7  

    Więc tak po wymianie turbiny wszystko wyczyściłem i na pewno nie było tam oleju. jeszcze sprawdzę to ciśnienie na cylindrach jak będzie ok to zostają tylko te uszczelniacze , właśnie jak jest zimny to po przegazowaniu poleci lekki czarny dymek a jak się rozgrzewa to zaczyna bardziej dymić na biało/błękitno. Pierwszy raz mam coś takiego.Z korka nie kopci ani nie pluje olejem. Nawet go odkręciłem i położyłem na wlewie , przegazowałem silnik to korek zaciągnęło i nie spadł. Myślę że jak by były przedmuchy to powinien spaść.

    1
  • #9 08 Lip 2012 15:28
    pablito33
    Poziom 7  

    Wczoraj postanowiłem trochę pojeździć tym busem żeby trochę pochodził to może faktycznie wypali się ten tłumik i może przestanie dymić ale jednak nic nie pomogło. Nadal kopci. Mam pytanie a czy jak by była uszczelka pod głowica to też by tak dymił i nie stracił na mocy a i płynu na razie nie ubywa. nie mam pomysłu na to wszystko. Nie chcę darmo rozbierać tego silnika bo jak wiadomo kosztów można sobie szybko narobić. A może coś mi brakuje bo to był bus po wypadku.czy jest w tym modelu jakiś przepływomierz albo jakiś czujnik po drodze od turbiny do kolektora ssącego.

    1
  • #10 10 Lip 2012 18:55
    pablito33
    Poziom 7  

    [quote="tzok"]Jak rozpadła się turbina to pewnie masz pełno oleju w wydechu... jak się rozgrzeje to się wypala i dymi.

    Witam. Miałeś rację "tzok" prawie już nie dymi to chyba był ten olej w tłumiku. Wczoraj znowu mu dałem popalić i chyba mu pomogło. Co prawda jest jeszcze małe dymienie ale nie takie co było na początku. Jak się coś zmieni to jeszcze będę pisał. Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za pomoc.

    1