Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar dafne płonący silnik.

16 Sty 2005 19:55 2769 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Tak to nie żart, parę tygodni temu wymieniłem silnik i wszystko było w porządku pralka działała bez zarzutów aż do wczoraj. Niestety w czasie tego nieszczęsnego prania nie było mnie w domu, a jak wróciłem to zastałem aby chmurę dymu w łazience. Silnik dosłownie spłoną. Wprawdzie silnik nie był nowy ale wyglądał na dobry i z wyglądał był identyczny jak ten stary bo nie ma nich żadnych oznaczeń. Może ktoś wie jaki jest to silnik?(Polar Dafne PDH 585). I co lepiej się opłaca kupno nowego silnika czy oddać stary do przewinięcia. I mam jeszcze jedno pytanie bo posiadam jeszcze stary silnik z Wiatki MEZ MICHALOVCE CZECHOSLOVAKIA typ silnika : DPC 100-2/16 s S13 zaważyłem mocowanie jest takie same tylko na złączce silnika jest 6 przewodów a w tym z dafne 5.wiec interesuj mnie czy i jak można ten silnik podłączyć tak aby działał prawidłowo. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Najlepiej przewinąć ten stary. Silnik z Wiatki ma za krótki wałek na którym osadzone jest koło pasowe (też nie ten wymiar).
  • Pomocny post

    Specjalista AGD
    adam23nw napisał:
    Witam.
    Tak to nie żart, parę tygodni temu wymieniłem silnik i wszystko było w porządku pralka działała bez zarzutów aż do wczoraj. Niestety w czasie tego nieszczęsnego prania nie było mnie w domu, a jak wróciłem to zastałem aby chmurę dymu w łazience. Silnik dosłownie spłoną. Wprawdzie silnik nie był nowy ale wyglądał na dobry i z wyglądał był identyczny jak ten stary bo nie ma nich żadnych oznaczeń. Może ktoś wie jaki jest to silnik?(Polar Dafne PDH 585). I co lepiej się opłaca kupno nowego silnika czy oddać stary do przewinięcia. I mam jeszcze jedno pytanie bo posiadam jeszcze stary silnik z Wiatki MEZ MICHALOVCE CZECHOSLOVAKIA typ silnika : DPC 100-2/16 s S13 zaważyłem mocowanie jest takie same tylko na złączce silnika jest 6 przewodów a w tym z dafne 5.wiec interesuj mnie czy i jak można ten silnik podłączyć tak aby działał prawidłowo. Z góry dziękuje za pomoc.

    Witam.
    Zajrzyj tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=899123#899123
    jest tam co prawda o s-ku do PS, ale załączona tabliczka znamionowa jest od s-ka do PDG, który pasuje do PDH, chyba że w handlu obecnie są produkcji hiszpańskiej IB-MEI 2/12-158/PO27/1. Dobrze przewinięty też Ci powinien posłużyć a znacznie taniej Cię wyniesie. Ale przede wszystkim jak wymontowałeś z pralki silnik to napuść do zbiornika wody i sprawdź ewentualny wyciek :?:
  • Pomocny post
    Admin grupy AGD
    :arrow: adam23nw
    A co z wyciekiem wody spod zbiornika? Sprawdziłeś?
    Pozdrawiam.

    PS. Dobry zakład powinien poprawnie przezwoić ten silnik.
  • Poziom 9  
    Dzięki za porady. Wycieku nie ma bo już sprawdzałem a ostatnio to miałem po prostu dziurawy wąż od zbiornika na proszek. Po wymianie na nowy było ok. a spod zbiornika tez nic nie cieknie.
    A z silnikiem do Wiatki to planowałem przełożyć wałek z całym tym bębnem, (sorki ale nie wiem jak to się fachowo nazywa bo na elektrotechnice to często spałem) bo wydaje mi się ze wymiarowo są identyczne. Tylko chciałem się dowiedzieć czy da się to podłączyć w Dafne chodzi mi o te 6 kabli na złączce a tym starym jest 5. .I jak ktoś by mi powiedział co gdzie i jak połączyć to był bym bardzo wdzięczny. Chociaż aby to chwilowo chodziło
    Natomiast z przewinięciem to i tak musze czekać do następnej wypłaty.
  • Pomocny post
    Admin grupy AGD
    Dobrze kombinujesz. Po przełożeniu stojana z silnika WIATKI będzie to chodzić. Kiedyś, dawno temu, sam tak raz zrobiłem (sobota, późno, klientowi bardzo zależało).
    Odkręcasz tylny dekiel, ściągasz łożysko i wentylator, wyjmujesz wirnik. To samo robisz z drugim silnikiem. Montujesz wirnik z DAFNE do stojana WIATKI (w odwrotnej kolejności do demontażu) i gotowe.
    Odnośnie wyprowadzeń: silnik DAFNE pięć- jeden pojedynczy w kostce- wspólny. Tak samo jest w WIATCE z tym, że posiada dwa wspólne, osobne dla wolnych i wirówki (mostkujesz ze sobą).
    No to kombinuj! Powodzenia.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Jeszcze raz dzięki skryn za pomoc ale niestety zonk i wprawdzie przeróbkom miałem zająć się jutro ale dziś sprawdzałem czy tan silnik z wiatki będzie chodził i niestety kicha bo ani drgnie. I mostkowanie par nic mi nie pomogło. I jak koś miał by bardziej szczegółowy opis tego silnika ( chodzi mi tu o to, które pary na złączce odpowiadają za obroty prania a które za wirowania itd. lub jakie powinny być rezystancje między poszczególnymi uzwojeniami ) typ silnika to: DPC 100-2/16 s S13 , a pary przewodów na złączce to:
    Pierwsza para:___4 i 1 szary z granatowy
    Druga:_________ 5 i 2 czerony z jasno zielonym
    Ostatnia:_______ 6 i 3 zielony z żółtym
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich i dzięki za pomoc a szczególne podziękowania dla skryn-a :spoko: .
    Może z tym przekładaniem wirników nie jest to za najlepsze rozwiązanie ale z braku laku na razie wystarczy. Najważniejsze ze wszystko działa. Wiec nara i do następnej usterki :sm2: .