Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawory w Oplu. Jak silnik jest zimny to słychać zawory.

16 Sty 2005 21:14 6555 9
  • Poziom 13  
    Witam ,mam taki problem z silnikiem 2.0 16v w omedze- jak silnik jest zimny to słychać zawory,czyli klawiaturę. Jak się nagrzeje to jest oki.
    Są to zawory chydrałliczne.
  • Poziom 22  
    wiele jest hipotez na ten temat i kazdy powie co innego.z reguly nie powinno byc ich w ogole slychac.u ciebie jest co innego czyli slychac zawory.a slychac je dlatego ze caly korpus zaworu wypelniony jest olejem, a wszystko dziala na zasadzie pompki.gdy silnik stygnie olej splywa z czesci do miski olejowej w tym takze i z twoich korpusow zaworow poniewaz sa w pewnym stopniu juz zuzyte i nie tzrymaja oleju w sobie w czasie postoju zimnego silnika.najlatwiej byloby wymienic komplet zaworow czyli korpus hydrauliczny zaworu + popychacze.wtedy bedzie ok.
    nie spieszylbym sie z tym az tak bardzo gdyz halas zaworow cichnie w trakcie nagrzewania sie silnika.gdy bedzie sie utrzymywal dlugo dopiero zainwestuj w w/w podzespoly.na razie jezdzij dalej.
  • Poziom 25  
    witam
    dają o sobie znać hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych
    są juz wypracowane i chwile po rozruchu będą troche hałasować ale w momencie gdy pompa olejowa wytworzy dostateczne ciśnienie w układzie smarowania ucichną
    nie jest to zbyt kłopotliwe i zbyt szybko sie nie zepsują ale juz teraz pomyslałbym o nowych
    chociaż z doświadczenia wiem że można kupić taniej drugi silnik niż 8 lub 16 nowych kompensatorów
    pozdro
    T
  • Poziom 22  
    niezle co kolega napisal!jezeli masz dobry silnik z halasujacymi jedynie zaworami to porownaj sobie cene samych zaworow z cena za kompletny silnik.odpowiedz chyba jedna sie nasunie.nowe zawory!kompletny silnik zakupiony po cenie nowych zaworow musi byc tyle samo wart co twoje zuzyte zawory.
  • Poziom 25  
    witam
    kolego jeszcze raz przeczytaj co napisałem
    jeden kompensator kosztuje ok 160 zł razy 16 szt to wychodzi ok 2600 zł a za tyle moge dostarczyc mu silnik bez osprzętu z 6 miesieczną gwarancja
    nie pisałbym bzdur na forum gdybym nie miałbym o tym pojęcia
    pozdro
    T
  • Poziom 16  
    tomekb napisał:

    jeden kompensator kosztuje ok 160 zł
    T


    Witam,
    Popychacze hydrauliczne dostepne sa na rynku po 50 pln/szt.
    Przy okzji - przed wymiana sprawdzilbym cisnienie wytwarzane przez pompe olejowa (znamionowe 1,5 bar przy 700-1000 obr/min)
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Witam

    Na jakiej zadadzie dzialaja zawory hydrauliczne w Oplu?
    Ja mam Omege A 2.6i, zawory sa tam hydrauliczne.
    Jak to regulowac, czy sprawdzic czy wszystko jest z nimi Ok.


    Dzieki
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    DJCHUCKY napisał:

    Na jakiej zadadzie dzialaja zawory hydrauliczne w Oplu?
    Ja mam Omege A 2.6i, zawory sa tam hydrauliczne.
    Jak to regulowac, czy sprawdzic czy wszystko jest z nimi Ok.

    Czesc
    Zawory nie sa hydrauliczne. To ich popychacze. Sa wypelniane przez uklad smarowania olejem pod cisnieniem. Nie mozna ich regulowac ani naprawiac - pozostaje wymiana na nowe. Kiedy? Jak je slychac. Objawem zuzycia/uszkodzenia popychacza jest "klekotanie" silnika. Jesli Twoj pracuje normalnie - nie ma problema. Jesli dzwieki wydawane przez niego niepokoja Cie - udaj sie do warsztatu.
    Schematu budowy popychacza poszukaj - bylo juz w postach.
    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Czasami wystarczy wymiana oleju i zmiana na inny i popychacze potrafia sie uspokoic.
  • Poziom 16  
    janusz kaczor napisał:
    Czasami wystarczy wymiana oleju i zmiana na inny i popychacze potrafia się uspokoic.


    To prawda, ze zmiana oleju na gestszy (np z 0W40 na 10W40) moze spowodowac wyciszenie popychaczy. Nie slyszalem , zeby wymiana oleju w tej samej klasie lepkosci ale od innego producenta pomagala. Zastosowanie gestszego oleju jest jednak srodkiem posrednim. Cichsza praca popychacza odbywa sie kosztem gorszego smarowania reszty silnika, odkladania sie nagaru itp.
    Przy okazji - wymiana popychaczy na nowe nie zawsze zalatwia sprawe. Wazne jest aby sprawdzic, czy cisnienie oleju w ukladzie jest utrzymywane na zalecanym przez producenta pojazdu poziomie bo moze sie okazac ze nie a wtedy rozwiazania problemu glosnej pracy mechanizmu kasowania luzow zaworowych nalezy szukac gdzie indziej.
    Pozdrawiam