Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 2.0 DTI - nie odpala.

xxxxx36 05 Jul 2012 22:51 29487 13
  • #1
    xxxxx36
    Level 10  
    Witam serdecznie

    Mam następujący problem:

    Rano ja co dzień odpaliłem swoją vectra B 2.0 DTI, po naciśnięcia pedału gazu auto samo zgasło i nie chciało ponownie już odpalić. ( rozrusznik kreci, ale silnik nie reaguje) Spróbowałem odpalić Vectre na PLAKA (silnik dawał jakieś oznaki życia i powoli łapał) Zaprowadziłem auto do znajomego mechanika aby sprawdził mi komputer. Wykazało błąd charakterystyczny dla pompy, dla mechanik dla pewności wykręcił mi jeszcze wtryskiwacze aby sprawdzić czy pompa podaje i zasysa paliwo i okazał się za dwa wtryskiwacze działają normalnie a dwa wcale nie podają paliwa.

    Co może być tego przyczyną i co można oznacza ta usterka ?? ( Uszkodzoną Pompę czy wtryskiwacz ??

    Dodam ze pompę regenerowałem 4 miesiące temu i była już raz na reklamacji. Po czym wszytko działo dobrze i przejechałem na niej około 5 tyś do dnia dzisiejszego,

    Opel Vectra 2.0 DTI 99r przebieg 235 tyś

    Dziękuje za ewentualną pomoc w moje sprawie
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego, zero konkretów, więc jak możemy Ci pomóc? Trzeba było chociaż błędy przedstawić.
  • #3
    xxxxx36
    Level 10  
    Witam

    Jeśli bym znał kod błędu podał bym go odrazy.
    Znajomy mechanik samo mi sprawdzał auto i wyraźnie wskazał za to usterka pompy. Osobiście zastanawia mnie podawanie przez pompę paliwa na dwa pierwsze wtryski a na dwa kolejne nie. Mechanikiem nie jestem ale sadzę ze jeśli pompa była by uszkodzona to wcale by nie podawała paliwa na każdy wtryskiwacz

    jeśli to wina pompy to mniejszy problem, nie dawno była regenerowana i mam na nią gwarancje. Gorzej natomiast jeśli to będzie wina wtryskiwaczy.
  • #4
    bodzio012
    Level 33  
    Jeśli wina byłaby wtryskiwaczy to na pewno zapaliłbyś silnik, wymień przelewy, pompa była robiona cała czy sterownika
  • #5
    xxxxx36
    Level 10  
    Witam

    Pompa była robiona cała wraz ze sterownikiem około 4 miesięcy temu. Przy czym po przejechaniu 100 km została oddana na reklamancie i ponownie zregenerowana.
  • #6
    xxxxx36
    Level 10  
    temat zamknięty, uszkodzeniu uległa pompa.

    Pozdrawia i dziękuję za pomoc.
  • #8
    bodzio012
    Level 33  
    kidu22 wrote:
    To podaj przynajmniej gdzie była robiona, żeby umilić życie innym chcącym za 4 stówy zregenerować pompe.


    Za 400 to możesz zrobić sam sterownik, to i ja mogę dać Ci gwarancję na sterownik 6 m-cy gdybyś potrzebował, za całą pompę trzeba płacić od 1200 do 3000 ja kiepsko trafisz :D
  • #9
    xxxxx36
    Level 10  
    Witam

    Regenerowałem cała pompę i wie jakie to koszta ( 2900 zł ) w czym mam roczną gwarancje na pompę, która się przydaje bo już 2 raz została oddana na reklamację. Mam już nadzieję ze tym razem zrobią wszytko tak jak trzeba i pompa będzie działała przez następne 230 tyś km bez żadnego problemu.
  • #10
    Nosferatu11
    Level 2  
    Witam nie będę zakładał nowego tematu bo ten jest podobny , mam taki mały złośliwy problemik z vectra 2.0 dth mianowicie jakiś rok temu wymieniałem sterownik pompy wtryskowej vp44 wszystko było ok do tej pory ale wczoraj autko zapaliło i ni z gruszki ni z pietruszki nie było reakcji na pedał gazu po czym zgasła i koniec rzuciła palenie całkowicie niby wszystko dobrze pomyślałem sobie sterownik padł ale po podłączeniu pod kompa nie wykazuje żadnych błędów nie wiem za bardzo jak to ugryźć może ktoś coś podpowie ???
  • #11
    kmitki
    Level 22  
    Pompa do regeneracji zatarty nastawnik. Jak widać wymiana lub naprawa sterownika to tzw. maskowanie smrodu perfumami. Trzeba było odrazu oddać pompe do naprawy i nie bawić sie ze sterownikiem bo to wyrzucone pieniądze w błoto.
  • #13
    Nosferatu11
    Level 2  
    Hmm ? nastawnik też był wymieniany dlatego dziwi mnie troche że znów padł sterownik ustawiłem się z gościem który go naprawiał na ponowne sprawdzenie , dam znać jeśli nie zapomnę co było przyczyną o ile się z tym uporam :D
  • #14
    Nosferatu11
    Level 2  
    Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.