Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaria Wentylatora chłodnicy Xsara Picasso 1.6 hdi

Thadeuss1 06 Jul 2012 01:28 5641 8
  • #1
    Thadeuss1
    Level 11  
    Witam serdecznie wszystkich
    mam takowy problem ponieważ uległ uszkodzeniu moduł sterujący wentylatorem a sam moduł niestety nie występuje tylko z całym wentylatorem a koszt jego zaśpiewali w Aso 2.350zł
    Postanowiłem poszukać rozwiązania.
    Założyłem wentylator od peugeota 406 hdi pasował idealnie wyprowadziłem 2 kable + i - ale mam problem jak to podłączyć tak bym mógł załączać ręcznie włącznikiem obroty wolne i szybkie czy może ktoś doradzić tylko czarno na białym jak po kolei mam to podłączyć.
    Będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Thadeuss1 wrote:
    uległ uszkodzeniu moduł sterujący wentylatorem
    Naprawić się nie da? Takie sterowanie o jakim myślisz raczej nie będzie możliwe, jeśli już to sterownik dokładany uniwersalny, nie wiem jak to z błędami połapać. Ciężko taką rzeźbę wymyślić bez auta. Muszą prawidłowo działać wentylatory i samochód musi także zostać oszukany i widzieć sprawne oryginalne wiatraki.
  • #3
    Thadeuss1
    Level 11  
    witam a czy przez rezystor się nie da tego podłączyć ?
    Tamten wentylator oryginalny jest niestety złom
    rozebrałem go ale ten moduł jest czymś zalany i wypalone 2 otwory więc dałem sobie spokój z nim
    Co do błędów to po za tym że lexia pokazuje błąd nic się nie dzieje więc liczę na to że będzie ok .
    Tylko jak to zrobić by były wolne obroty i szybkie .
    Wiem powiecie że to rzeźba ale trzeba sobie radzić i tak w życiu.
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o sugestie.
    Dzieki,.
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Po stronie elektrycznej to będzie to działało, jednak po stronie sterownika silnika to będzię on walił błędami bo nie bedzie widział sterownika i tego raczej nie oszukasz za pomocą rezystorów.
    Może lepiej kupić używkę?
  • #6
    Thadeuss1
    Level 11  
    Witam nie ma żadnego znaczenia dla sterownika silnika czy widzi on spaloną elektronike wentylatora czy też jej nie widzi wcale tak jak opisałem wcześniej nic się nie dzieje żadne błędy poza błędami widocznymi po podłączeniu komputera nie ma nic się nie wyświetla więc nie mam zamiaru tego oszukiwać.

    Niech sobie te błędy w tym sterowniku będą mnie one nie przeszkadzają nie wpływają na pracę silnika i innych podzespołów a jeśli podłącze wentylator mam chłodzenie silnika mogę używać klimy i wiem że stojąc w korku kiedy temperatura wody się podniesie robie pstryk i włączam wentylator na wysokie obroty.

    Nie mam zamiaru także wywalić 1200zł na używkę która za chwilę się spali!!!!

    Prosiłem tylko o radę jak podłączyć to elektrycznie by działały 2 biegi

    Włącznik przekaźnik i co jeszcze by były te 2 biegi???
    Proszę o radę.
    Dzieki
  • #7
    kkknc
    Level 43  
    A skąd chcesz brać informacje o 2 biegach? Tym steruje kalkulator silnika i robi to płynnie przez PWM. A używki chodzą od 350zł, nówka w IC 1800zł.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie problem dorobić sobie sterowanie wolnego biegu na PWM a szybki podłączyć bezpośrednio, do tego dwustopniowy czujnik temperatury i masz wszystko. Poczytaj o "regulator obrotów silnika prądu stałego".
  • #9
    Thadeuss1
    Level 11  
    Witam i oto właśnie chodziło dzięki Paweł wawa
    jeden człowiek co zrozumiał o co chodzi
    Mnie już nie interesuje kalkulator silnika by mi sterował wentylatorem
    Teraz będzie sterowanie manualne.
    Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam