Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji

06 Lip 2012 19:49 9606 14
  • Poziom 15  
    Witam

    Mam problem ponieważ podczas pracy kosa bardzo się grzała ( była bardzo gorąca w porównaniu do innej ), co prawda było dzisiaj bardzo gorąco ale nie w tym cały problem.
    Podczas koszenia kosa w trakcie 5 minut kosa straciła trochę mocy ( myślałem że zaraz skończy się paliwo ) więc puściłem gaz i kosa zgasła, sprawdziłem czy jest paliwo i odpaliłem. Pokosiłem może z 3 minuty i nagle miała na tyle mało mocy że zgasła.

    Pociągając za szarpak leżącą kose nie czuć prawie oporu. Czyli brak kompresji.

    Moje pytanie czy jest szansa na to że obejdzie się bez wymiany cylindra ?. Jutro wykręcę cylinder i ocenię straty. Fajnie by było jak by wystarczyło tłok z pierścieniami.

    Kolejne pytanie czy części zamienne dostanę w serwisie czy jest jakaś firma która zestaw naprawczy sprzedaje ?


    Czym może być spowodowane przegrzanie silnika ? Dodam że sam cylinder nie jest brudny.

    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Czy wlałeś właściwe paliwo tj. mieszankę z odpowiednią ilością oleju zalecanego przez producenta i czy użebrowanie głowicy - cylindra jest czyste (pozbawione zanieczyszczeń). Po odkręceniu tłumika sprawdź stan cylindra tj. czy nie posiada rys, czy pierścienie nie są popękane lub zakleszczone w rowkach tłoka. W przypadku ujawnienia rys w cylindrze - silnik tylko na części.
  • Poziom 15  
    Mieszanka robiona jak zawsze na oleju Makita, dodam że był problem z odpalaniem gdy była gorąca ale to wina gaźnika ponieważ kosa jest stara, kompresja była cały czas taka sama jak w drugiej 343r aż do tego momentu gdy się przegrzała.

    Mam nadzieje że rysy nie będą duże i papier wodny trochę złagodzi sytuacje z nowym tłokiem i pierścieniami.

    Zobaczymy jutro się okaże.
  • Poziom 27  
    Może być jeszcze taka możliwość że pierścień się zapiekł w tłoku.
  • Poziom 15  
    Staszek49 napisał:
    W przypadku ujawnienia rys w cylindrze - silnik tylko na części.
    Bzdury...
    Janosik_pat napisał:
    Mieszanka robiona jak zawsze na oleju Makita
    Do tej kosy stosuje się olej zalecany przez producenta czyli Husqvarna XP w ilości 1:50 (chyba najlepszy z dostępnych na rynku).
    Janosik_pat napisał:
    dodam że był problem z odpalaniem gdy była gorąca ale to wina gaźnika ponieważ kosa jest stara, kompresja była cały czas taka sama jak w drugiej 343r aż do tego momentu gdy się przegrzała.

    Janosik_pat napisał:
    podczas pracy kosa bardzo się grzała ( była bardzo gorąca w porównaniu do innej )
    Pewnie silnik działał na ubogiej mieszance i się przegrzał i przytarł - normalne. Gaźnik co jakiś czas należy wyregulować, szczególnie przy takich objawach które olewałeś. Po sezonie wymyć wentylator, cylinder etc. Zarżnąłeś silnik na własne żądanie...

    Jak zdejmiesz cylinder to zobaczysz co i jak. Jak wystarczy tylko nowy tłok i pierścień to kupuj oryginałny, a nie podróbki. Nie kosztuje majątku. Nowy cylinder oryginalny zresztą też nie (w razie zmiany cylindra do kompletu nie zaszkodzi dać nowych łożysk i uszczelniaczy). Sens wymiany zależy w jakim stanie jest reszta (wał, przekładnia etc). Przy okazji można się przyjrzeć łożyskom w przekładni. Wymienia się je banalnie wystarczają szczypce do segerów i na palnik LPG.
  • Poziom 15  
    fvnl napisał:
    Staszek49 napisał:
    W przypadku ujawnienia rys w cylindrze - silnik tylko na części.
    Bzdury...
    Janosik_pat napisał:
    Mieszanka robiona jak zawsze na oleju Makita
    Do tej kosy stosuje się olej zalecany przez producenta czyli Husqvarna XP w ilości 1:50 (chyba najlepszy z dostępnych na rynku).
    Janosik_pat napisał:
    dodam że był problem z odpalaniem gdy była gorąca ale to wina gaźnika ponieważ kosa jest stara, kompresja była cały czas taka sama jak w drugiej 343r aż do tego momentu gdy się przegrzała.

    Janosik_pat napisał:
    podczas pracy kosa bardzo się grzała ( była bardzo gorąca w porównaniu do innej )
    Pewnie silnik działał na ubogiej mieszance i się przegrzał i przytarł - normalne. Gaźnik co jakiś czas należy wyregulować, szczególnie przy takich objawach które olewałeś. Po sezonie wymyć wentylator, cylinder etc. Zarżnąłeś silnik na własne żądanie...

    Jak zdejmiesz cylinder to zobaczysz co i jak. Jak wystarczy tylko nowy tłok i pierścień to kupuj oryginałny, a nie podróbki. Nie kosztuje majątku. Nowy cylinder oryginalny zresztą też nie (w razie zmiany cylindra do kompletu nie zaszkodzi dać nowych łożysk i uszczelniaczy). Sens wymiany zależy w jakim stanie jest reszta (wał, przekładnia etc). Przy okazji można się przyjrzeć łożyskom w przekładni. Wymienia się je banalnie wystarczają szczypce do segerów i na palnik LPG.


    Może i masz racje że na własne żądanie, co do mieszanki olej - paliwo to stosowałem się do zaleceń sklepu ( nie husqvarny ) który uważał że owy olej jest znacznie lepszy. A proporcje stosowałem nawet trochę większe dla oleju. Teraz już będę kupował olej husqvarny. Dodam że cały czas stosowałem olej makity i nie było problemu.

    Niestety dopiero wróciłem i nie zdążyłem zajrzeć do cylindra, ale jutro to zrobię bo dzisiaj nie dam rady.

    Dzisiaj też pomyślałem o zapieczonym pierścieniu
  • Poziom 15  
    Z pewnością olej nie ma tu nic do rzeczy jeśli proporcje zostały zachowane. . Kolega przesadza z tym niesamowitym olejem husqvarna. Po prostu niesprawny gaźnik potrafi do tego doprowadzić.
  • Poziom 15  
    Nie mówię że to przez olej, ale najlepiej stosować dedykowany i do tego bardzo dobrej jakości - nieprawdaż ?
    Zaszkodzi ? Nie.
    Ewentualnie pomoże ? TAK ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam

    Odkręciłem cylinder i po wyjęciu widać że przytarł się przy wydechu. Pierścień zapiekł się w tłoku. Tłok jest wytarty porządnie, cylindrze na zdjęciach widać że sprawa wygląda poważnie ale czarny kolor to nie są rysy, ten jasny kolor to powierzchnia chropowata która jest trochę grubsza od reszty są rysy ale nie głębokie. Ogólnie wygląda to strasznie.
    Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji Husqvarna 343r została przegrzana brak kompresji
  • Poziom 15  
    Nie jest źle.
    Z cylindra musisz delikatnie usunąć przywarty materiał z tłoka - ten jasny materiał. Potrzebne jest półokrągłe dłutko, ja robię z pilnika półokrągłego, ostrząc końcówkę na szlifierce i dotrzeć drobnym papierem ściernym na mokro podobnymi ruchami jak robi to honownica (masz widoczne ślady na cylindrze). Nie skrob tylko jakimś wkrętakiem itp. Musisz usunąć każdy ślad aluminium. Jak zaczniesz czyścić papierem będzie widać różnicę w barwach.
    Jeżeli nie będzie głębokich rys w cylindrze to zakładaj nowy tłok z pierścieniem i sworzniem, wyczyść wszystko (wypłucz dobrze skrzynię korbową benzyną, oczyść żebra cylindra i wentylator) wyregulować gaźnik przy użyciu obrotomierza i kosić dalej... Nowy tłok + uszczelka pod cylinder i regulacja w serwisie powinna się zamknąć w 250PLN... Przy składaniu posmaruj tłok olejem i do paliwa lej XP.


    Na przyszłość nie olewaj tak poważnych symptomów, można było tego uniknąć...
  • Poziom 15  
    Ja bym proponował jednak dać nowe łożyska, bo opiłki poszły i wszystkiego nie wypłuczesz. A jak łożysko się wysypie to może uszkodzić cylinder już na dobre.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    fvnl napisał:
    Nie jest źle.
    Z cylindra musisz delikatnie usunąć przywarty materiał z tłoka - ten jasny materiał. Potrzebne jest półokrągłe dłutko, ja robię z pilnika półokrągłego, ostrząc końcówkę na szlifierce i dotrzeć drobnym papierem ściernym na mokro podobnymi ruchami jak robi to honownica (masz widoczne ślady na cylindrze). Nie skrob tylko jakimś wkrętakiem itp. Musisz usunąć każdy ślad aluminium. Jak zaczniesz czyścić papierem będzie widać różnicę w barwach.
    Jeżeli nie będzie głębokich rys w cylindrze to zakładaj nowy tłok z pierścieniem i sworzniem, wyczyść wszystko (wypłucz dobrze skrzynię korbową benzyną, oczyść żebra cylindra i wentylator) wyregulować gaźnik przy użyciu obrotomierza i kosić dalej... Nowy tłok + uszczelka pod cylinder i regulacja w serwisie powinna się zamknąć w 250PLN... Przy składaniu posmaruj tłok olejem i do paliwa lej XP.


    Na przyszłość nie olewaj tak poważnych symptomów, można było tego uniknąć...


    Ok, dzięki, tak zrobię myślę że się uda, jutro pojadę do serwisu husqvarny zapytam się tłok z pierścieniem i zawleczką.




    ------------------------- Nowe fakty

    Resztki tłoka zeskrobane, wypolerowane i przytarte papierem, wygląda bardzo ładnie tylko że ja tego nie zrobiłem.
    Problem jest taki że warstwa nikasylu jest bardzo cienka i może niedługo cylinder wyzionąć ducha.


    Pozdrawiam i dziękuje za cenne rady