Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gorąca podłoga w FSO Polonez.

steve191 06 Lip 2012 20:19 1567 15
  • #1 06 Lip 2012 20:19
    steve191
    Poziom 7  

    Witam.
    Posiadam poloneza 1,6 GLI z 1995 roku. Od pewnego czasu pojawił się problem. Wystarczy ze przejadę około 20 km a czuję że podwozie (tam gdzie pasażer trzyma nogi) robi się bardzo ciepłe co powoduje że w całym samochodzie robi się gorącą i nawet w nocy przy chłodnej temperaturze trzeba otwierać okna lub włączać dmuchawę co nie jest do końca zdrowe. Proszę o jakieś sugestie i porady.
    Pozdrawiam.

    0 15
  • #2 06 Lip 2012 20:21
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Lip 2012 20:53
    kidu22
    Poziom 35  

    Pod nogami pasażera zawsze jest ciepło

    A polonez ma tak że jak zaworkiem nie odetnie ciepłej wody to jest ciepło, klapy same nie zatrzymają ciepła.

    A otwarcie okien jest zdrowe , nawet lecznicze , tak jak jazda polonezem.

    0
  • #4 06 Lip 2012 21:03
    steve191
    Poziom 7  

    Jestem trochę zielony w mechanice . Więc jaka jest przyczyna przegrzewania się katalizatora czy można to jakoś naprawić czy trzeba kupować nowy . A co do tej osłony to jak otworze maskę to osłona jest ale nie wiem czy ona ma być tez gdzieś tam pod spodem?? Wiem że może moje pytania są głupie ale naprawdę nie jestem biegły w mechanice a chciałbym jakoś ten problem rozwiązać:)

    0
  • #5 06 Lip 2012 21:08
    kidu22
    Poziom 35  

    Osłona termiczna jest pionowa na scianie grodziowej po prawej stronie- sreberko i wata.
    Katalizato grzeje sie od ubogiej mieszanki, ale jak masz gaz to sie nie dziwię.

    0
  • #6 06 Lip 2012 21:16
    steve191
    Poziom 7  

    Hmm no więc osłona jest a i owszem mam gaz tylko że gaz mam już od 8 lat a to ciepło zauważam od pewnego czasu. Hmm więc czy ma ktoś jakiś pomysł co to zrobić czy jedyna rada to otworzone okna?:)

    0
  • #7 06 Lip 2012 21:20
    kidu22
    Poziom 35  

    A jakim cudem ciepło ci przenika poprzez wytłumienie podłogi?

    Ja rozumiem palenie gumy albo , odcinke, ale podczas jazdu?


    Zobacz czy zawór ci zamyka przepływ cieczy, bo po właczeniu wentylatora ciepła jest za mało by poczuć a podczas jazdy grzeją ukradkiem nawiewy.

    0
  • #8 06 Lip 2012 21:27
    steve191
    Poziom 7  

    Czy chodzi o zawór ciepła? ten do ogrzewania??

    0
  • #10 06 Lip 2012 21:34
    steve191
    Poziom 7  

    Działa na pewno bo był wymieniany nie dawno i teraz jest przełączony na zimne powietrze i faktycznie wieje zimnym a to ciepło wydobywa się na pewno z okolic podwozia tam gdzie nogi pasażera i gdy dotknę ręką jest tam gorąco i to daje ciepło do całego auta i właśnie nie wiem dlaczego to tak się grzeje

    0
  • #11 06 Lip 2012 21:41
    kidu22
    Poziom 35  

    Za mało gazu pali. Za ciepło na zewnątrz.

    0
  • #12 06 Lip 2012 21:51
    steve191
    Poziom 7  

    Hmm to widzę że przyczyna może być głębsza a gdyby jakoś po prostu dołożył gdzieś albo pod podwoziem jakąś blachę albo jakąś izolację albo w środku może to by coś pomogło? Hmm niby gaz był regulowany i było wszytko okey a faktycznie na zewnątrz teraz jest ciepło jednak powiedzmy w nocy jest około 20 st. a w samochodzie gdyby okna były pozamykane to po dłuższej jeździe będzie ze 30 st.

    0
  • #13 06 Lip 2012 21:57
    kidu22
    Poziom 35  

    Mam termometr w samochodzie i po postoju z zamknietymi szybami jest ok 50-60'C , ekran LCD termometru zaczyna balknąć.

    Jak jest poniżej 30"C to da sie jechać.

    Ale jest trzecia możliwość , polonez nawet bez włączonego nawiewu sam sie wentyluje, wystarczy otworzyć wlot lewą dzwignią.

    0
  • #14 07 Lip 2012 23:19
    PCcepuk
    Poziom 19  

    a ile ten poldek ma juz przejechane ???
    domniemam ze ze 200tys... tak wiec kataliator wytnij i wyzuć -i tak juz nie działa !!! a tylko stopiony stawia opór i sie grzeje, ze o ubogim składzie mieszanki nie wspomne

    0
  • #15 07 Lip 2012 23:38
    robokop
    Moderator Samochody

    A nie cieknie nagrzewnica przypadkiem? Przez warstwę wełny mineralnej nie powinno być czuć ciepła.

    0
  • #16 08 Lip 2012 12:02
    steve191
    Poziom 7  

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi prawdopodobnie chodzi o katalizator który ma już dość poldek ma 170 tys i nic nie było przy nim robione nagrzewnica nie cieknie bo była sprawdzana. wywalę katalizator i zobaczymy ;)

    0