Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja fotowoltaiczna - ocena użyteczności

Kotwian 07 Jul 2012 13:50 5692 10
e-mierniki
    Kotwian
    Level 9  
    Witam,
    Jestem nowy na forum i ostatnio, zastanawiam się nad stworzeniem małej instalacji fotowoltaicznej. Niestety jednak nie jestem elektrykiem ani nie mam wykształcenia kierunkowego, dlatego zgłaszam się o pomoc do specjalistów. Ogniwa, które bym wybrał mają następujące parametry: Teoretyczna moc 280 W, Napięcie 24 V.
    Dodatkowe inf. na temat urządzeń: Obliczony współczynnik wypełnienia 0,75; sprawność obliczona 14%, teoretyczne napięcie otwartego obwodu 44,8 V, prąd zwarcia 8,33 A; powierzchnia panelu 1,94 m2.
    Wykonałem większość obliczeń, ale cały czas mam wątpliwości dotyczące możliwości pozyskania energii, jakie będzie miała instalacja składając się z dwóch paneli o wyżej wymienionych parametrach. Mój plan zakłada instalacje która będzie działać w weekendy, natomiast w tygodniu energia będzie kumulowana w akumulatorach. Proszę o pomoc w ocenie realnych możliwości pozyskania i wykorzystania energii elektrycznej z takiej instalacji.
  • e-mierniki
    JCK
    Level 25  
    Pokaż te obliczenia bo nie wiem co obliczałeś.

Co ma ta instalacja zasilać w weekendy?
  • e-mierniki
    Kotwian
    Level 9