Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa b 1.5 td isuzu '95 - grzeje sie w trasie, dziwnie działa wentylator

illusion3 07 Jul 2012 19:14 5794 9
  • #1
    illusion3
    Level 11  
    Witam.
    Mam problem jak w temacie, a mianowicie, kupiłem niedawno tą corse, i jeździłem po mieście i nie było problemów, niebęde owijał powiem w prost. powyżej 2 tyś. obrotów autko się grzeje błyskawicznie i to przy jeździe koło 100 km na godzine moment z 90 stopni wchodzi na czerwone i musze sie zatrzymać :/ przy jeździe z górki moment spada. nie grzeje się jedynie przy niedopuszczeniu do około 2 tyś obr. a nawet ciut mniej. po zatrzymanu przy gorącym silniku, chłodnica jest cała gorąca. wentylator pierwszy raz mi sie załączył jak zatrzymałem sie dzisiaj jak temp. była w połowie czerwonego, wyłączyłem silnik i przy włączeniu stacyjki jeszcze bez odpalenia włączył się na 5 sek :] poradzicie coś żeby nie wpychać się niepotrzebnie w koszta wymiany uszczelki ? czym sprubować odkamienić układ, albo jak sprawdzić termostat? prosiłbym bardzo o pomoc. pasek na pompie dość naciągniety nie piszczy pompa wzrokowo sie obraca.
  • #2
    rob4028
    Level 25  
    Sprawdź obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia.
    Jeżeli będzie ,to niestety uszczelka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Popraw pisownię.
  • #3
    JARASACKI
    Level 11  
    Albo termostat zacina się, sprawdż to wyżej co napisane .
  • #4
    markslew
    Level 27  
    Termostat wrzuć do wody na gazie, do wody termometr włóż i grzej spokojnie, patrz kiedy termostat się otworzy i przy jakiej temperaturze ;)
  • #5
    matimon22
    Level 25  
    Albo kończy się pompa wody(oberwało wirnik).
  • #6
    illusion3
    Level 11  
    dzisiaj wymieniłem chłodnice i włącznik wentylatora, czy pomogło dam znać ale zauważyłem pewną rzecz, mianowicie do zbiorniczka wyrównawczego idą od góry 2 rurki, jedna jakby z przed termostatu druga z za. tą pierwszą przy chodzącym silniku lecą banki powietrza a tą drugą która idzie już z wejścia chłodnicy nic nie leci nawet po otworzeniu termostatu co jest dla mnie dziwne bardziej zaciąga ze zbiorniczka niż miało by przelewać. to może świadczyć o zbyt małym otwarciu termostatu?
  • #7
    bubu_24
    Level 11  
    Kolego,
    Odpowiedź proszę jak się zakończyła Twoja przygoda. Mam bardzo podobną usterkę w moim Combo 1.7 d Isuzu. Jak jadę ok 80-90 km/h temperatura rośnie powyżej 90 stopni. Na postoju jest OK, chłodnica zimna-wywalony termostat-nadal tak samo, ogrzewanie pięknie działa, nie stwierdziłem nadmiernego ciśnienia w układzie..

    szaleństwo jakieś..

    proszę o pomoc
  • #8
    żałosna udręka
    Level 34  
    Jak idą bąble powietrza jedną z rurek do zbiornika płynu, to uszczelka, a nawet głowica. A jeśli bez termostatu masz zimną chłodnicę to odpadł wirnik w pompie wody i obieg idzie minimalnie grawitacyjnie, dlatego na wolnych obrotach daje radę.
  • #9
    bubu_24
    Level 11  
    Kolego, czytamy dokładniej-nie stwierdziłem nadmiernego ciśnienia w układzie.

    Problem raczej rozwiązany- tona syfu w chłodnicy(zachodzę w głowę skąd??).
    Widać to jakiś standard w oplach. Mam nadzieję, że mój opis usterki komuś pomoże w diagnozie.
    Pozdrawiam.
  • #10
    illusion3
    Level 11  
    Chcę tylko dodać rozwiązanie problemu, to była uszczelka pod głowicą, nie było grzania w aucie, i przez to dało się to zdiagnozować, minimalna szparka i blokowała obieg, a chłodnica coś pomogła ale przez to że nie oryginalna i z dużo większym przepływem :) pozdrawiam