Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI 100 c4 2.0E 1992r. Samochód gaśnie na biegu jałowym.

07 Jul 2012 22:29 2062 2
  • Level 2  
    Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę, a dzieje się to zazwyczaj po wyhamowaniu i przejściu silnika na bieg jałowy. Ponowne odpalenie jest bez problemowe i silnik pracuje nieraz kilka godzin lub dni bez problemu. Są też takie dni, że problem pojawia się kilka razy. Z długoletnich obserwacji zauważyłem na obrotomierzu dzieje się coś takiego, że zaraz przed zgaśnięciem silnika falują obroty, nie mogą się ustabilizować. Podejrzenie padało na stabilizator biegu jałowego. Był montowany nowy stabilizator, który nie przyniósł poprawy, a wręcz przeciwnie, specjalista/mechanik z pewnego zakładu samochodowego pod "szumną" nazwą z terenów Trójmiasta, za wysoką opłatą był tylko w stanie wypchnąć moją WHITE LADY ze swojego warsztatu na pych! Także po latach eksploatacji problem istnieje nadal. Były okresy spokojniejsze i burzliwe. Auto jest zadbane i systematycznie serwisowane. Dodam, że oryginalny przebieg to 306tyś. wszystko wylatane na długich zachodnich trasach. Zużycie paliwa to 8,5 litra /100. Kłopot w tym, że problem pojawia się sporadycznie i ciężko jest to stwierdzić w warunkach warsztatowych ponieważ był podłączany do VAG'a i wszystkie funkcje przebiegały zgodnie z normami, brak jakichkolwiek błędów, ogólnie czarna magia :(. Parę rzeczy przez lata zostało już sprawdzonych tj. : silnik krokowy, stabilizator biegu jałowego, szczelność instalacji podciśnieniowej. Jest podejrzenie nieszczelności na uszczelniaczach trzonków zaworowych. Zostało to stwierdzone przy wymianie szpilki na kolektorze wydechowym( Olej w kolektorze wydechowym) no i zużycie oleju ponadnormatywne ( 0,7 litra na 1000km). Szczelność dołu silnika 100%, góra nieszczelna. Zewnętrznych wycieków brak. Silnik suchy.

    Proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami w temacie, a także o sugestie w naprawie. Dodam, że auto darzę dużym sentymentem, ogólnie super samochód, eksploatowany przeze mnie po sprowadzeniu 17 lat bez problemu. Powyżej wspomniany problem istniał od pierwszego dnia po zakupie ale mimo wszystko życzę każdemu tak udanego samochodu.

    Pozdrowienia !
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy

  • Level 34  
    zapewne system z przepływomierzem klapowym ,i to na nim bym się skupił. Silnik ABK ?
  • Level 2  
    Tak silnik ABK ( 115 KM ).

    Jutro postaram się zobaczyć co się z nim dzieje. Ale na co mam zwrócić szczególną uwagę bo na pewno przypływomierz w jakimś stopniu jest sprawny i ciężko będzie mi zdiagnozować czy przyczyną może być jego zła praca. Chyba, że będę miał szczęście i problem pojawi się w momencie obserwacji. Na razie dziękuję i do napisania.