Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy

Sylwek23111 08 Lip 2012 09:14 27744 33
  • #1 08 Lip 2012 09:14
    Sylwek23111
    Poziom 11  

    Witam wszystkich na forum. Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu. Więc tak, robię wspomaganie kierownicy w c360. I mam orbitrol 16Mpa wraz z kostką, pompę aluminiową od c330 zamontowaną na wale korbowym, siłownik najprawdopodobniej pochodzi od bizona od motowideł, czyli nie wielki. I teraz tak... czy te części zostały dobrane poprawnie, czy wydajność pompy około 20L nie jest a duża? Olej się grzeje( zbiornik 2,5L ) podczas pracy wspomagania. Wydawało mi się to proste, ale teraz to jestem zielony w tym wszystkim, czy potrzebny jest jeszcze jakiś zawór czy regulator ciśnienia, nie mam pojęcia. Wspomaganie działało, ale jednym palcem nie ma mowy bym kręcił kierownicą, co najmniej całą ręką muszę, na drodze jadąc gdy nie używam wspomagania, kierownica się przycina i wtedy muszę szarpnąć mocno. Ale to nie robota bo się trzeba tyle namęczyć by do rowu nie wpaść że szok. jak cały czas kręcę od lewej do prawej bez przerwy jest w miarę ok. Nie chodzi za lekko ale jedną ręka ujdzie u kierować, tylko że pompa po pół godziny jest gorąca i węże hydrauliczne również. Orbitrol jest używany po regeneracji... Próbowałem wziąść inny
    orbitrol to nawet nie skręcił kołami... Nie mam siły. Podłączałem orbitrol tak L R siłownik, natomiast P to pompa i T zbiornik. proszę o porady...

    1 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 08 Lip 2012 10:41
    robokop
    Moderator Samochody

    Siłownik od motowideł jest zbyt mały, załóż o większej średnicy - bezpośrednia zależność pomiędzy powierzchnią tłoka, ciśnieniem, a siłą na tłoczysku. Dodatkowo większy zbiornik na olej (działa jak chłodnica) i olej dedykowany do hydrauliki siłowej - Boxol, ATF D, bądź Hydrol. Jeszcze jest możliwość że pompa nie "wyrabia".
    Widziałem na żywo kilka takich konstrukcji w C360, opartych na częściach z kombajnów Claas i Fahr - wszystkie działały bez zarzutu.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 08 Lip 2012 11:00
    kidu22
    Poziom 35  

    A czy przed założeniem wspomagania traktor także jezdził po całej drodze? Myśle że tak, a teraz sie efekt luzów wzmógł.

    Jak kierownica sie zacina to tam szukaj.

    0
  • #4 08 Lip 2012 13:04
    soniak2
    Poziom 19  

    Ciśnienie za duże na orbitrolu. Jak jest za duże to się blokuje i niemożna skręcać.

    Pompa też trochę za duża, orginalna w "ostrówku" (silnik c-360) ma wydajność 7l.
    Siłownik trochę za mały, ale to nie znaczy że nie będzie działało. Najwyżej by było 1/2 obrotu kierownicy to cały skręt kół.

    Proponuje założyć mniejszą pompę, albo większy zbiornik oleju, zawór ciśnieniowy.
    A potem jak będzie działało to można pomyśleć o zmianie siłownika.

    0
  • #5 08 Lip 2012 13:33
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Nie wiadomo jaki orbitrol jest zamontowany, tzn. z zaworem przelewowym czy bez. Jeżeli faktycznie ciśnienie na orbitrolu ustawione jest na 160 bar, to jest trochę za duże. 100 bar byłby ok. Ta pompa ma objętość geometryczną 18 cm³, co daje wydajność około 32l przy 1800 obr/min, czyli trochę za dużo. Ja stosuję orbitrole "100" i sowieckie pompy 16 l/min i wszystko działa przy ilości oleju w układzie 1,5l. Mogą też być przewody zasilający pompę i powrotny o za małej średnicy.

    0
  • #6 10 Lip 2012 10:42
    Sylwek23111
    Poziom 11  

    tak jak pisałem wyżej orbitrol posiada kostkę, czyli chyba powinien posiadać wszystkie zawory. traktor przed założeniem wspomagania nie miał żadnych luzów, dosłownie żadnych. Po prostu jak się orbitrol przycinał to szarpnąć trzeba było mocno no a wiadomo że jak mocno się szarpnie to znowu w drugą stronę za daleko pójdzie. no i tak w koło Macieju. Przywiozłem inne orbitrole, używane no i po regeneracji łącznie już 5 . i co raz to gorsze buble. Może to wina orbitrola ....

    Pany, myślę kupić siłownik c63, pompę zostawię(ma 25,5 L ), i orbitrol 160 i teraz pytanie jakie powinien posiadać zawory w środku...

    3
  • #7 22 Lip 2012 09:45
    Romek251
    Poziom 2  

    Witam olej się grzeje bo pompa ma za dużą wydajność. Najlepiej do 14l/min

    2
  • #8 22 Lip 2012 13:08
    Sylwek23111
    Poziom 11  

    po wymianie oleju na hydrauliczny 46 mniej się grzeje a kierownica lżej działa. na nowym orbitrolu też się przycina troszkę czasami ale idzie wytrzymać. zmówiłem nową pompę od ostrówka pz2 k10 (tj 10l/min ) no ale nie mam do niej koła i co jeszcze nie popatrzyłem że ma prawe obroty. na razie męczę się z tą pompą od c330 i dopiero po żniwach kiedyś coś wymyślę.

    1
  • #9 22 Lip 2012 14:38
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Trzeba było ruską zamówić. jest prawa, lewa jedyny feler to że przystawke trzeba robic bo jej konstrukcja nie pozwala na obciążanie poprzeczne wałka napędzającego.

    0
  • #10 22 Lip 2012 18:42
    Sylwek23111
    Poziom 11  

    teraz to nie jedno bym zamówił, bo wiem jakie i co. no ale człowiek się uczy....

    2
  • #11 22 Lip 2012 22:05
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Fakt. Nie zaprzecze. W razie problemów pisz.

    0
  • #12 20 Sie 2012 22:01
    cornic608
    Poziom 13  

    Dołączając do tematu. Widziałem kilka samoróbek z pompą ZF-a od mercedesów. Sprawdza sie to dobrze w komplecie z orbitrolem 100-tką i silownikiem średnicy około 2,5cm.
    Pompa jest ze zbiorniczkiem i jest "żywotna" koszt: 100-150zł.
    W pompie tej trzeba coś wyjąć lub przestawić, żeby miała większą wydajność. Miał ktoś z tym styczność?

    1
  • #13 21 Sie 2012 11:34
    andronek1
    Poziom 10  

    Mam taką pompę w T-25.
    Pompa pochodzi z mercedesa 190 i poza zmianą koła pasowego (oryginalne było na pasek płaski) nie robiłem zmian. Wbudowany zbiornik oleju to duży plus tej pompy.
    Układ pracuje na przekładni z mercedesa MB100D a nie orbitrolu.
    Już 3 lata bez problemu.

    1
  • #14 15 Wrz 2012 22:50
    Sylwek23111
    Poziom 11  

    już doszedłem do wszystkiego:) filmik na YT już wstawiłem

    8
  • #15 17 Paź 2012 22:15
    harnasx
    Poziom 22  

    andronek1 napisał:
    Mam taką pompę w T-25.
    Pompa pochodzi z mercedesa 190 i poza zmianą koła pasowego (oryginalne było na pasek płaski) nie robiłem zmian. Wbudowany zbiornik oleju to duży plus tej pompy.
    Układ pracuje na przekładni z mercedesa MB100D a nie orbitrolu.
    Już 3 lata bez problemu.


    Kolego mogłbyś wkleić kilka fotek tego "wynalazku" własnie w ten sposób chciałem przerobić swoją 60'tkę

    1
  • #16 13 Maj 2013 13:40
    andronek1
    Poziom 10  

    Witam,
    po pół roku, jednak mam zdjęcia:
    Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy Ursus C360 - Wspomaganie kierownicy

    0
  • #18 12 Lis 2013 08:54
    andronek1
    Poziom 10  

    Układ ma własną pompę wspomagania, więc da radę.
    Widziałem tylko zdjęcia takiego wspomagania.
    Będzie działać po połączeniu prawej i lewej zwrotnicy drążkiem jak w c-360, albo moim T-25.

    1
  • #19 13 Lis 2013 20:39
    marian7k
    Poziom 14  

    Może ktoś wie czy pompa od mercedesa taka jak wyżej na zdjęciach da większe ciśnienie i wydajność od pompy wspomagania fort eskort?

    0
  • #20 30 Paź 2014 14:25
    robert983
    Poziom 7  

    Witam pozwolę sobie na odnowienie wątku, idzie zima i wziąłem się za budowę wspomagania w C355.
    z rzeczy potrzebnych mam pompy orsta o wydajności od 10 do 15l,napęd będzie z koła wału przez krzyżaki, a pompa będzie pod filtrem, mam też przewody, orbitrol mam zamiar 100tke kupić i siłownik, i tu moje pytanie jaki wybrać mam zamiar kupić nowy, jaką ma mieć długość wysuwu i grubości tloczyska?.

    1
  • #21 31 Paź 2014 06:40
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Średnica siłownika 50 mm a skok musisz sobie wymierzyć indywidualnie do punktu zamocowania.
    Obrać punkt na wąsie, przekręcić kołami z prawej do lewej na max i zmierzyć jaka drogę pokona.
    Ale najczęściej chyba spotyka się siłowniki o skoku 200 mm.

    0
  • #22 31 Paź 2014 12:05
    robert983
    Poziom 7  

    Dzięki za odpowiedz chodzi mi bardziej jakiej grubości tloczysko w sumie ile ma pojemnosci? ale wybiorę się do sklepu to popatrzę jakie mają myślałem od bizona od podnoszenia motowidel, najpierw muszę się upewnić co kupić.

    0
  • #23 31 Paź 2014 12:15
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    To średnica 50 mm. Mniejszego raczej nie kupisz a większej średnicy nie ma sensu.
    To siłownik do najpopularniejszych ursusów jakie są w zestawach, takie są w oryginale w wielu ciągnikach, to średnica siłownika z którą dobrze współpracują najczęściej spotykane ruskie pompy NSZ- 10, 14 i 16 i orbitrol 100 czy 160.

    1
  • #24 31 Paź 2014 12:33
    lukkii
    Poziom 15  

    A nie prościej założyć elektryczne? Koszt ok. 150 zł i święty spokój. Żadnych kombinacji i efekt ten sam. Założyłem koledze 2 lata temu i chodzi do tej pory. (C360 chodzi na 20h)

    Przykładowy film:
    Link

    0
  • #25 31 Paź 2014 13:25
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Sprawa gustu. Osobiście wolę hydrauliczne. Elektryczne może i tańsze ale nie bez powodu nie spotkasz go w żadnej maszynie rolniczej czy budowlanej.

    0
  • #26 31 Paź 2014 16:20
    robert983
    Poziom 7  

    Dzięki kolego za radę na pewno zgłosze się po następna ;-) a ja mam tura i w dodatku szerokie koła od c385 wiec tylko orbitrol mnie interesuje kosztami się tak bardzo nie martwię większość części mam a resztę dorobie.pozdrawiam;-)

    0
  • #27 31 Paź 2014 23:09
    lukkii
    Poziom 15  

    Spokojnie przy turze da rade. Zrobie filmiki to wrzuce na ten temat.

    0
  • #28 03 Lis 2014 13:33
    robert983
    Poziom 7  

    Witam i znowu proszę o radę, pochwaliłem się ze mam przewody do wspomagania ale mam pytanie jaką śr mają mieć w środku aby przepływ był dobry? Chodzi mi o te od silownika i powrót do pompy, to że zasilenie pompy musi być większa średnica to wiem.

    0
  • #29 31 Gru 2015 15:14
    pedropolski1
    Poziom 2  

    witam tez mysle o wspomaganiu tyle ze do forda 3000 mam orbitrol do wyboru 100 lub 160 tylko teraz problem z pompa nie chcialbym wydawac za wiele kasy dlatego zastanawiam sie czy mozna zalozyc pompe hydrauliczna samochodowa np. z calibry ale tu napotykam na problem bo nie wiem jaka ma wydajnosc?
    co myslicie?pozdrawiam!

    0
  • #30 31 Gru 2015 17:47
    robert983
    Poziom 7  

    Do ciągnika wystarczy orbitrol 100 a pompę kup od mtz koszt około 70-90 zł zależnie gdzie kupujesz ma wydajność 10l/min
    do orbitrola 160 musiał byś kupić pompę choć 16l/min żeby działało dobrze

    0