Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 200D - centralny zamek nie zamyka się

kaczorekbw 08 Lip 2012 16:29 5786 14
  • #1 08 Lip 2012 16:29
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Witam wszystkich.
    Przejrzałem forum w poszukiwaniu podobnych i były podobne ale nie takie same.
    Otóż, jak to zwykle bywa z problemami, centralny zamek nie działa z pilota ani z kluczyka, samochodu nie można zamknąć. Ale tylko od strony kierowcy.
    Kiedy kluczykiem zamyka się od strony pasażera to wszystkie drzwi zamykają się bez problemu. Tak samo jest kiedy przekręci się kluczyk w bagażniku, wszystkie drzwi zamykają się razem z drzwiami kierowcy.
    Sprawdziłem bezpieczniki (ok) i pompkę (ok), więc musi być coś z elektryką.
    Kiedy przekręcam kluczyk u kierowcy to widać że wszystkie zamknięcia drzwi delikatnie drgną ale się nie zamykają, tak jak by dostawały za słaby impuls. Z pozycji pilota w ogóle nic się nie dzieje (alarm włącza się bez problemu).
    Gdzie powinienem szukać problemu?

    0 14
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 08 Lip 2012 16:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pomyśl -centralny działa POPRAWNIE, więc to nie on. Nie działa TYLKO z drzwi kierowcy. To gdzie będzie leżał problem? Chyba wypadałoby sprawdzić, jak się zachowuje switch w drzwiach i czy jest poprawne sterowanie. Do tego przydałoby się sprawdzić samo sterowanie centralnym a alarmu, bo to jest zamek pneumatyczny i wymaga specyficznego podłączenia.

    PS. OBOWIĄZKOWO popraw temat!

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 08 Lip 2012 17:05
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    A no tak, rzeczywiście, centralny działa poprawnie, naciskam przycisk pilota lub przekręcam kluczyk w drzwiach i wszystko się zamyka.... aaaa nie, czekaj, tak się nie dzieje. Sterownik może i działa poprawnie, pompka również ale centralny zamek jako całość nie działa poprawnie, w ogóle ten chłam nie działa.
    W drzwiach na zewnątrz jest czujnik zamknięcia drzwi do alarmu i oświetlenia kabiny, ale nie zamka.
    Czy jest ktoś w stanie podać mi prostą instrukcje czego mam szukać po ściągnięciu boku drzwi kierowcy?

    1
  • #4 08 Lip 2012 17:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kaczorekbw napisał:
    Kiedy kluczykiem zamyka się od strony pasażera to wszystkie drzwi zamykają się bez problemu. Tak samo jest kiedy przekręci się kluczyk w bagażniku, wszystkie drzwi zamykają się razem z drzwiami kierowcy.

    Czyli co? Centralny pracuje, tak?
    kaczorekbw napisał:
    Otóż, jak to zwykle bywa z problemami, centralny zamek nie działa z pilota ani z kluczyka, samochodu nie można zamknąć. Ale tylko od strony kierowcy

    Czyli problem jest w obrębie przednich drzwi lub alarmu, który pewnie jest do tych drzwi podłączony.
    Podpowiem - niebieski przewód i układ sterowania zamkiem pneumatycznym naprzemiennie plusem i masą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kaczorekbw napisał:
    W drzwiach na zewnątrz

    Gdzie???
    kaczorekbw napisał:
    jest czujnik zamknięcia drzwi do alarmu i oświetlenia kabiny, ale nie zamka

    Co jest? A pomyśl, jak centralny widzi przekręcanie kluczyka...

    0
  • #5 08 Lip 2012 17:25
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Sterownik działa, ale nie centralny. Może ujmijmy to tak: jeśli bym sprzedawał samochód (czego nie robię bo niedawno go kupiłem) to miałbym klientowi powiedzieć że centralny zamek działa? Klient podchodzi, przekręca i nic się nie dzieje.. to mam człowiekowi wciskać kit "proszę się nie martwić, centralny działa"?
    Centralny zamek nie działa poprawnie.

    Podczas przekręcania kluczyka w drzwiach kierowcy widać że wszystkie inne jak by chciały się zamknąć ale miały za mało mocy. DO tego w tym momencie słychać cyknięcie jak bym miał włączyć kierunkowskaz (jedno pojedyncze, bez zaświecenia kierunków), udało mi się zlokalizować cykanie z malutkiej puszeczki znajdującej się pod plastikowa pokrywką nad pedałami hamulca i gazu (wisi dokładnie obok dźwigni otwierania maski).

    Przekręcenie kluczyka ma wysłać sygnał do sterownika centralnego zamka że ma włączyć pompkę do zamknięcia lub otwarcia drzwi. Jednak tak się nie dzieje. Przyjrzałem się zamkowi w bagażniku który również otwiera wszystko i zamyka, ale tak nie ma żadnych dodatkowych połączeń. Po prostu odchodzi od tego żółta rurka. Gdyby ona była przerwana w drzwiach kierowcy to inne zamki nie zamykałyby ich.

    -1
  • #6 08 Lip 2012 17:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kaczorekbw napisał:
    Po prostu odchodzi od tego żółta rurka

    Więc według ciebie, sygnał elektryczny do sterowania centralnym idzie sobie "żółtą rurką"...
    Odnoszę wrażenie, że problem cię mocno przerasta.

    1
  • #7 08 Lip 2012 17:33
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Gdyby mnie nie przerastał to nie pisał bym na forum. Nie wiem w jaki sposób przechodzi ten sygnał.
    Potrzebuje pomocy z naprawieniu tego, instrukcji, manuala, fotografii, problemu u innego użytkownika, czegokolwiek co da mi szanse na ukierunkowanie działań.

    0
  • #8 08 Lip 2012 17:34
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież ci napisałem wyżej! Więc czego ci jeszcze brakuje?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Błażej napisał:
    Czyli problem jest w obrębie przednich drzwi lub alarmu, który pewnie jest do tych drzwi podłączony.
    Podpowiem - niebieski przewód i układ sterowania zamkiem pneumatycznym naprzemiennie plusem i masą.

    1
  • #9 08 Lip 2012 17:42
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Informacji w jaki sposób powinny być poprawnie podłączone jeśli są przerwane. Nie mam zielonego pojęcia co zastane po ściągnięciu tapicerki z drzwi.

    0
  • #10 08 Lip 2012 20:12
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Jeżeli masz przewody przerwane to połączysz je kolorami ,a tak po za tym przeczytaj co dokładnie pisze kolega Błażej,mogą być też przerwane w harmonijce.

    0
  • #11 08 Lip 2012 20:52
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    nikusert napisał:
    Witam
    mogą być też przerwane w harmonijce.

    a czy przy przerwaniu połączenia to inne zamki przy kręceniu zamkiem od strony kierowcy mają szanse na delikatne drgania jak by chciały się zamknąć a nie mogły?

    0
  • #12 08 Lip 2012 21:38
    nikusert
    Poziom 38  

    Tak,może tak być ,jeżeli dobrze pamiętam ,w siłownikach pneumatycznych są styki (mikrowyłącznik) sterujący pompką central zamka.

    0
  • #13 08 Lip 2012 23:22
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Ok, odezwę się jak uda mi się dobrać do drzwi.

    0
  • #14 24 Sie 2012 13:42
    korelian
    Poziom 19  

    Z tej samej strony co pompka centrala, pod tapicerką podłogi, jest złącze wszystkich przewodów masowych, do sterowaników centrala (w korytku)
    Zdarza się że ulegają korozjii. Są oryginalnie owinięte jakąś parcianą taśmą.

    0
  • #15 24 Sie 2012 21:43
    nikusert
    Poziom 38  

    Jeżeli słabo ciągną ,przyczyną może być nieszczelność w siłownikach(bywa że pęka membrana ze starości)lub na łączeniach przewodów.

    0
  Szukaj w 5mln produktów