Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 200D - centralny zamek nie zamyka się

kaczorekbw 08 Jul 2012 16:29 6944 14
  • #1
    kaczorekbw
    Level 13  
    Witam wszystkich.
    Przejrzałem forum w poszukiwaniu podobnych i były podobne ale nie takie same.
    Otóż, jak to zwykle bywa z problemami, centralny zamek nie działa z pilota ani z kluczyka, samochodu nie można zamknąć. Ale tylko od strony kierowcy.
    Kiedy kluczykiem zamyka się od strony pasażera to wszystkie drzwi zamykają się bez problemu. Tak samo jest kiedy przekręci się kluczyk w bagażniku, wszystkie drzwi zamykają się razem z drzwiami kierowcy.
    Sprawdziłem bezpieczniki (ok) i pompkę (ok), więc musi być coś z elektryką.
    Kiedy przekręcam kluczyk u kierowcy to widać że wszystkie zamknięcia drzwi delikatnie drgną ale się nie zamykają, tak jak by dostawały za słaby impuls. Z pozycji pilota w ogóle nic się nie dzieje (alarm włącza się bez problemu).
    Gdzie powinienem szukać problemu?
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pomyśl -centralny działa POPRAWNIE, więc to nie on. Nie działa TYLKO z drzwi kierowcy. To gdzie będzie leżał problem? Chyba wypadałoby sprawdzić, jak się zachowuje switch w drzwiach i czy jest poprawne sterowanie. Do tego przydałoby się sprawdzić samo sterowanie centralnym a alarmu, bo to jest zamek pneumatyczny i wymaga specyficznego podłączenia.

    PS. OBOWIĄZKOWO popraw temat!
  • #3
    kaczorekbw
    Level 13  
    A no tak, rzeczywiście, centralny działa poprawnie, naciskam przycisk pilota lub przekręcam kluczyk w drzwiach i wszystko się zamyka.... aaaa nie, czekaj, tak się nie dzieje. Sterownik może i działa poprawnie, pompka również ale centralny zamek jako całość nie działa poprawnie, w ogóle ten chłam nie działa.
    W drzwiach na zewnątrz jest czujnik zamknięcia drzwi do alarmu i oświetlenia kabiny, ale nie zamka.
    Czy jest ktoś w stanie podać mi prostą instrukcje czego mam szukać po ściągnięciu boku drzwi kierowcy?
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kaczorekbw wrote:
    Kiedy kluczykiem zamyka się od strony pasażera to wszystkie drzwi zamykają się bez problemu. Tak samo jest kiedy przekręci się kluczyk w bagażniku, wszystkie drzwi zamykają się razem z drzwiami kierowcy.

    Czyli co? Centralny pracuje, tak?
    kaczorekbw wrote:
    Otóż, jak to zwykle bywa z problemami, centralny zamek nie działa z pilota ani z kluczyka, samochodu nie można zamknąć. Ale tylko od strony kierowcy

    Czyli problem jest w obrębie przednich drzwi lub alarmu, który pewnie jest do tych drzwi podłączony.
    Podpowiem - niebieski przewód i układ sterowania zamkiem pneumatycznym naprzemiennie plusem i masą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kaczorekbw wrote:
    W drzwiach na zewnątrz

    Gdzie???
    kaczorekbw wrote:
    jest czujnik zamknięcia drzwi do alarmu i oświetlenia kabiny, ale nie zamka

    Co jest? A pomyśl, jak centralny widzi przekręcanie kluczyka...
  • #5
    kaczorekbw
    Level 13  
    Sterownik działa, ale nie centralny. Może ujmijmy to tak: jeśli bym sprzedawał samochód (czego nie robię bo niedawno go kupiłem) to miałbym klientowi powiedzieć że centralny zamek działa? Klient podchodzi, przekręca i nic się nie dzieje.. to mam człowiekowi wciskać kit "proszę się nie martwić, centralny działa"?
    Centralny zamek nie działa poprawnie.

    Podczas przekręcania kluczyka w drzwiach kierowcy widać że wszystkie inne jak by chciały się zamknąć ale miały za mało mocy. DO tego w tym momencie słychać cyknięcie jak bym miał włączyć kierunkowskaz (jedno pojedyncze, bez zaświecenia kierunków), udało mi się zlokalizować cykanie z malutkiej puszeczki znajdującej się pod plastikowa pokrywką nad pedałami hamulca i gazu (wisi dokładnie obok dźwigni otwierania maski).

    Przekręcenie kluczyka ma wysłać sygnał do sterownika centralnego zamka że ma włączyć pompkę do zamknięcia lub otwarcia drzwi. Jednak tak się nie dzieje. Przyjrzałem się zamkowi w bagażniku który również otwiera wszystko i zamyka, ale tak nie ma żadnych dodatkowych połączeń. Po prostu odchodzi od tego żółta rurka. Gdyby ona była przerwana w drzwiach kierowcy to inne zamki nie zamykałyby ich.
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kaczorekbw wrote:
    Po prostu odchodzi od tego żółta rurka

    Więc według ciebie, sygnał elektryczny do sterowania centralnym idzie sobie "żółtą rurką"...
    Odnoszę wrażenie, że problem cię mocno przerasta.
  • #7
    kaczorekbw
    Level 13  
    Gdyby mnie nie przerastał to nie pisał bym na forum. Nie wiem w jaki sposób przechodzi ten sygnał.
    Potrzebuje pomocy z naprawieniu tego, instrukcji, manuala, fotografii, problemu u innego użytkownika, czegokolwiek co da mi szanse na ukierunkowanie działań.
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież ci napisałem wyżej! Więc czego ci jeszcze brakuje?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Błażej wrote:
    Czyli problem jest w obrębie przednich drzwi lub alarmu, który pewnie jest do tych drzwi podłączony.
    Podpowiem - niebieski przewód i układ sterowania zamkiem pneumatycznym naprzemiennie plusem i masą.
  • #9
    kaczorekbw
    Level 13  
    Informacji w jaki sposób powinny być poprawnie podłączone jeśli są przerwane. Nie mam zielonego pojęcia co zastane po ściągnięciu tapicerki z drzwi.
  • #10
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Jeżeli masz przewody przerwane to połączysz je kolorami ,a tak po za tym przeczytaj co dokładnie pisze kolega Błażej,mogą być też przerwane w harmonijce.
  • #11
    kaczorekbw
    Level 13  
    nikusert wrote:
    Witam
    mogą być też przerwane w harmonijce.

    a czy przy przerwaniu połączenia to inne zamki przy kręceniu zamkiem od strony kierowcy mają szanse na delikatne drgania jak by chciały się zamknąć a nie mogły?
  • #12
    nikusert
    Level 40  
    Tak,może tak być ,jeżeli dobrze pamiętam ,w siłownikach pneumatycznych są styki (mikrowyłącznik) sterujący pompką central zamka.
  • #13
    kaczorekbw
    Level 13  
    Ok, odezwę się jak uda mi się dobrać do drzwi.
  • #14
    korelian
    Level 19  
    Z tej samej strony co pompka centrala, pod tapicerką podłogi, jest złącze wszystkich przewodów masowych, do sterowaników centrala (w korytku)
    Zdarza się że ulegają korozjii. Są oryginalnie owinięte jakąś parcianą taśmą.
  • #15
    nikusert
    Level 40  
    Jeżeli słabo ciągną ,przyczyną może być nieszczelność w siłownikach(bywa że pęka membrana ze starości)lub na łączeniach przewodów.