Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf III 1,9 TD 92r odcina zapłon

eirek 08 Lip 2012 16:38 2732 12
  • #1 08 Lip 2012 16:38
    eirek
    Poziom 9  

    Witam.

    Mój problem z golfem nigdzie jeszcze nie opisany ("przekopałem" wszystko) to że odłączany jest zapłon przy 2800 obrotów i to na chwilę. Po spadnięciu obrotów wraca wszystko do normalnej pracy o ile obroty nie przekraczają 2800.
    Odcięcie wygląda to jakby wyłączać na sekundę zapłon kluczykiem (wyłącza się obrotomierz prędkościomierz) i zapala się z powrotem. Zapalają się kontrolki (wody oleju ładowania po czym za chwilę normalnie gasną)

    Po odłączeniu obrotomierza nie ma żadnej blokady oprócz migającej kontrolki oleju.

    Silnik to zwykły TD na zwykłej pompie tylko z dodatkowym elektrozaworem na pompie.

    Nie znam przyczyny i od kiedy to się stało ponieważ takiego go kupiłem od pośrednika.

    Rozmawiałem z wieloma mechanikami i nikt przy takim silniku się z tym nie spotkał i nie za bardzo chcieli się za to zabrać.

    Czy ktoś z Forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem?
    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co może "sterować" tym docięciem?
    Wszelkie podpowiedzi są dla mnie cenne ponieważ zaczyna mnie to denerwować.
    Z góry dziękuję

    P.S.
    Drogi Modelatorze.
    Nie wyrzucaj mojego postu od razu do kosza bo nie nie w nim konkretów bo już są.

    0 12
  • #2 08 Lip 2012 16:53
    markslew
    Poziom 27  

    Posprawdzaj połączenia elektryczne czy coś się nie poluzowało, np .złącze el. zaworu wyłączającego silnik na pompie, klemry akumulatora, masy silnika.

    0
  • #3 08 Lip 2012 18:09
    eirek
    Poziom 9  

    Cytat:
    A czy ten niby elektrozawór to czasem nie nadajnik impulsów dla obrotomierza?


    Obrotomierz bierze impulsy z alternatora
    Po odłączeniu obrotomierza lub wzbudzenia alternatora silnik normalnie wchodzi na obroty

    Cytat:
    Posprawdzaj połączenia elektryczne czy coś się nie poluzowało, np .złącze el. zaworu wyłączającego silnik na pompie, klemry akumulatora, masy silnika.


    Podejrzewam gdyby wina tkwiła w złych połączeniach to problem nie pojawiał się dokładnie przy 2800 obrotów i nie ważne czy stoi czy jedzie

    0
  • #4 08 Lip 2012 18:18
    ociz
    Moderator Samochody

    Jakieś dokładane zabezpieczanie? Tylko trochę bez sensu, jakbym miał takie robić to np żeby 1k obrotów nie przekraczał.

    0
  • #5 08 Lip 2012 19:59
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Jakie masz ładowanie,sprawdź,jeżeli wysokie też może się tak być.

    0
  • #6 08 Lip 2012 21:12
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    nikusert napisał:
    Jakie masz ładowanie,sprawdź,jeżeli wysokie też może się tak być.
    Trafiona podpowiedź. Odłącz alternator i zobacz czy objaw się powtórzy. Najprawdopodobniej Twoim problemem będzie słabe połączenie masowe między akumulatorem a karoserią.

    0
  • #7 08 Lip 2012 21:45
    nikusert
    Poziom 38  

    mogą być masy jak zauważył kolega Pawel wawa ,lub zdaża się że świruje elektronika przy dużym napięciu,miałem taki przypadek że auto (benzyna)gasło całkowicie.

    0
  • #8 08 Lip 2012 23:15
    eirek
    Poziom 9  

    Napięcie w normie ok 14V.
    Masy posprawdzam jutro.
    Tylko czy to masa? Rozrusznik kręci bardzo ładnie. Jakby coś z masą silnika to miał by problem z rozrusznikiem, tak? czy się mylę?

    0
  • #9 09 Lip 2012 00:41
    matimon22
    Poziom 25  

    Nie mylisz się. Kostka stacyjki do sprawdzenia(i jej zasilanie).

    0
  • #10 09 Lip 2012 01:00
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pawel wawa napisał:
    słabe połączenie masowe między akumulatorem a karoserią.


    To byś sprawdził.

    0
  • #11 09 Lip 2012 07:16
    nikusert
    Poziom 38  

    Tak, jeszcze do sprawdzenia kostka stacyjki .Czy na drzwiach kierowcy jest kontrolka od central zamka?.Sprawdź jeszcze kostkę wiązki na silniku po prawej stronie,nad skrzynią biegów.jJeżeli jest kontrolka od cental -zamka i imo,to pod deską na lewym słupku w okolicy wyłącznika świateł jest moduł ,czarna niewielka puszka na dwie kostki .Często są zimne luty na przekaźnikach,częsty problem golfa 3TDI.Auto gaśnie lub nie da się odpalić.

    0
  • #12 09 Lip 2012 22:12
    eirek
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi a najbardziej koledze nikusert za trafną podpowiedź.
    Wina tkwiła w pękniętym przewodzie od masy w kostce wiązki przewodów przy silniku nad skrzynią biegów. Pęknięty przewód wykryłem dopiero gdy każdym z osobna po kolei ruszałem przewodami.

    Jeszcze raz dziękuję :D

    0
  • #13 09 Lip 2012 22:34
    nikusert
    Poziom 38  

    :D To dobrze że udało się naprawić pozdrawiam.

    0