Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2,5D zapala i gaśnie ale przy przekręconym kluczyku pali normalnie

PiotrKRK 08 Lip 2012 18:14 1918 5
  • #1 08 Lip 2012 18:14
    PiotrKRK
    Poziom 7  

    Witam serdecznie,

    Mam problem z moim staruszkiem Fiatem Ducato 2,5D z roku 1986.
    Przez ostatnie miesiące nie było z nim żadnego problemu do dzisiejszego poranka.
    Wczoraj przyjechałem do domu i zaparkowałem. Wszystko było w najlepszym porządku.
    Dzisiaj rano przychodzę i chce go zapalić a tu niemiła niespodzianka.
    Silnik zapala i po momencie gaśnie.
    Na początku pomyślałem ,że może brak paliwa bo wczoraj przyjechałem na rezerwie do domu ale spokojnie coś tam jeszcze było w zbiorniku.
    Poszedłem na stacje kupiłem 10 l ropy dolałem ... po-pompowałem paliwo do układu .. zapalam i znowu to samo.
    Po kilku razach odkryłem dziwną rzecz. Ja przekręcam stacyjkę aby podgrzać świece a następnie zapalam silnik i UWAGA !!! oraz przetrzymuję kluczyk w stacyjce w pozycji rozruchu to silnik zapala i chodzi idealnie. Jak tylko puszczam kluczyk i cofa się on o te dwa milimetry to silnik natychmiast gaśnie.

    Co to może być ?
    Stacyjka , jakiś przełącznik ?

    Pozdrawiam

    Piotr

    0 5
  • Pomocny post
    #2 08 Lip 2012 18:21
    mod22
    Poziom 28  

    Możliwe że kostka stacyjki jest już wyrobiona i wyłącza pompę.Spróbuj na krótko załączyć zapłon na kostce stacyjki i odpalić autko czy będzie działać,jeśli tak to kostka do wymiany.

    0
  • Pomocny post
    #3 08 Lip 2012 18:22
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kostka stacyjki.

    0
  • #4 08 Lip 2012 18:56
    PiotrKRK
    Poziom 7  

    Wielkie dzięki za pomoc , ale ja jestem laikiem i nie wiem które kable ze sobą połączyć a jest ich tam cztery aby spróbować zapalić go na krótko.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Są tam kable .. czerwony , czarny , brązowy i jasno niebieski .....

    0
  • Pomocny post
    #5 08 Lip 2012 18:57
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zasilanie z akumulatora, wyjście na zasilanie po stacyjce (możliwe, że dwa - rozłączane przy rozruchu i nie rozłączane), wyjście na rozrusznik. Sprawdź najpierw za pomocą miernika lub próbnika z żarówką, gdzie masz ciągłe zasilanie, gdzie jest zasilanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, a gdzie przy rozruchu.
    Połącz zasilanie z wyjściami, ale bez rozrusznika. Ten osobno.

    0
  • #6 08 Lip 2012 19:23
    PiotrKRK
    Poziom 7  

    Dzięki .. jutro rano się za to zabieram

    0