Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vivaro 1.9 DTI - Po opaleniu brak reakcji na potencjomertr gazu

danio202 09 Jul 2012 23:07 26795 25
lampy.pl
  • #1
    danio202
    Level 9  
    Witam
    W jak w temacie Opel Vivaro 1.9 DTI 101km 2003r. Po odpaleniu silnika przez około 5-8 sek. nie reaguje na wciskanie potencjometru gazu. Na diagnostyce komputerowej nie wykazuje żadnych błędów. Pierwsze podejrzenie padło na potencjometr, został wymieniony lecz nie przyniosło żadnych efektów. Następnie EGR został wyczyszczony, podmieniony czujnik położenia wału i nadal usterka nie została ustała. Może miał ktoś podobny problem lub wie jak go usunąć???
  • lampy.pl
  • #2
    wojtek5314
    Level 11  
    Jesli brak dymu to przeplywka walnienta,w live data widac czy dziala prawidlowo
    Na biegu jalowym vivaro ssie 31-36 kg/h wiatru ze sprawnym egrem, z zaslepionym ponad 50
    Czy zachowuje sie tak?

    Vivaro przeplywka
  • #3
    siwy12345
    Level 13  
    Witam

    99.9 walnieta przeplywka

    pozdrawiam
  • #4
    danio202
    Level 9  
    Witam
    Jeżeli jest uszkodzony przepływomierz to dlaczego po tych 5-8 sek od odpalenia reaguje normalnie na wciskanie potencjometru i normalnie przyśpiesza. Zauważyłem że zanim zacznie reagować to obroty z około 900 spadną na ułamek sek. do 800 (aż światło w kabinie lekko przygaśnie) efekt podobny jak przy włączaniu klimatyzacji.
  • #5
    wojtek5314
    Level 11  
    Kto to wie???przeplywki roznie reaguja,zwlaszcza zamienniki
    Teoretycznie brak reakcji na pedal wiaze sie tez z zapowietrzeniem ukladu paliwowego ale wtedy mamy chmury dymu
  • lampy.pl
  • #6
    danio202
    Level 9  
    Problem rozwiązany, źle założony filtr paliwa i zapowietrzało układ ale najdziwniejsze jest to że auto odpalało bez najmnieszego problemu tylko nie reagował potencjometr. Dzięki za podpowiedzi.
  • #7
    wojtek5314
    Level 11  
    1.po przekreceniu kluczyka na zaplon pompka w baku pompuje paliwo przez 6sek. lub do osiagniecia 2 barow co objawilo by sie cieknieciem paliwa
    2.Komp wyrzuca w takiej sytuacji blad p0191
    3.po odpaleniu silnika pompa wtryskowa sama ssie paliwo z baku a jesli jest nieszczelnosc to ssie wiatr,co za tym idzie cisnienie na listwie cr powinno spadac i pojawia sie dymienie
    Pomijajac odglos stukow w silniku i szarpanie
  • #8
    technik-
    Level 10  
    mam taki sam problem, ale jak mozna zle zamontowac filtr paliwajesli tam jest wklad??
    pozdrawiam
  • #9
    mariusz450
    Level 2  
    ja tez mam tak samo jak wy tylko ze niezawsze czasami sie tak zdarzy .
    Dodatkowe objawy to obroty spadaja na 500 silnik zaczyna drgac ok 5 sek poczym wraca do narmalnych i dzis czujnik doladowania przestal brzeczec a obroty po wcisniecu sprzegla i zmianie biegu utrzymuja sie wysoko tak jak by turbina zapomina sie wylaczyc
  • #10
    technik-
    Level 10  
    umnie przeszlo po wymianie koncowek wtryskow
  • #11
    mariusz450
    Level 2  
    witam ponownie kolega podpowiedzial ze nad pedalem sprzegla jest taki czujnik przeczyscilem i obroty juz niespadaja nie szarpie ,ale na gaz niereaduje dalej po odpaleniu przez jakies 5-30 sec
  • #12
    danio202
    Level 9  
    Koszmar minionego lata a raczej z przed dwóch powrócił ponownie brak reakcji po wciskaniu potencjometru gazu ale co zauważyłem gdy auto postoi sobie minimum godzinkę to reaguje bez problemu. A co najlepsze że gdy odpalę i nie reaguje wystarcz że na ułamek sekundy poluźnię i szybko zakręcę jedną ze śrub trzymającą przewód na listwie wtryskowej i opelek nabiera mocy. Czy może być uszkodzony czujnik który znajduje się na listwie wtryskowej? Dodam że komputer jak zwykle nic nie wykazał.
  • #13
    auto-krak.pl
    Level 15  
    Witam, ja bym stawiał na zmianę softu jak nie to wtryskiwacz przynajmniej jeden walnięty, nie potrafię tego wytłumaczyć ale dosyć częsta takie usterki w vivaro występują przy upalnej pogodzie.
  • #14
    danio202
    Level 9  
    Zdarzało się to też w ciągu całego roku tylko że raz lub dwa razy w miesiącu a teraz to codzienność. Raczej zdecyduję się na regenerację wtryskiwaczy, chyba że ktoś ma inny pomysł?
  • #15
    lucaskk1982
    Level 2  
    TYLKO WYMIANA PRZEPLYWKI POMOZE
  • #16
    auto-krak.pl
    Level 15  
    Tak a ile razy naprawiłeś takie vivaro z takim objawem poprzez wymianę przepływki?
    bo ja tylko raz...
  • #17
    danio202
    Level 9  
    Tylko że po odpięciu przepływki dzieje się to samo. Zauważyłem że w 90% gdy odpalam i przytrzymam 1-2 sek. dłużej niż normalnie kluczyk w pozycji "START" to potencjometr reaguje prawidłowo.
  • #18
    lucaskk1982
    Level 2  
    Jestem posiadaczem 2 takich vanów I renault trafic wszystkie 1.9 I najczęstszym mankamentem tych aut jest przepływomierz lub czujnik sprzęgła.wymieniłem już 4 przepływomierze. Problemem jest kondensacja na obudowie
  • #19
    zabsi
    Level 10  
    Witam.

    Czy ktoś z użytkowników rozwiązał problem braku reakcji na gaz po odpaleniu?
    Mam 1,9 dti z 2003 roku, przebieg 203 000km. Problem objawił się z dnia na dzień.
    Z tego co zauważyłem nigdy nie występuje na zimnym silniku (po nocy), zawsze na ciepłym i po jakiś 5-15 minutach po wyłączeniu silnika.

    Po wizycie w ASO wyczyścili EGR - był błąd, wyczyścili przepływkę - był błąd,
    wykonano obejście złącza pedału gazu - podobno tam instalacja śniedzieje i koroduje,
    natomiast brak poprawy, Panowie obstawiają jeszcze przepływkę, ale nikt gwarancji dać nie chce, czyli muszę kupić i założyć na własne ryzyko, oraz w grę wchodzi układ wtryskowy.
    Proszę o informację gdyby ktoś uporał się z tematem i mógł naprowadzić na trop.


    Pozdrawiam
  • #20
    mariusz450
    Level 2  
    kolego ja u siebie mialem to samo pod klapa w komorze silnika po prawej stronie masz szafke z przekaznikami i bezpiecznikami pod spodem masz kostke niebieska szeroka wyjmij ja oszysc spryskaj produktem do stykow druga rzecz to nad pedalem sprzegla jest taki stycznik z regulacja ktory mozna regolowac do polozenia sprzegla on sie wyciaga i automatycznie ustawi jak poscisz sprzeglo to niesa wtryski ani przeplywka temat przerabialem umnie pomoglo ale po paru miechach wruci zabieg trzeba bedzie powtuzyc pozdro
  • #21
    zabsi
    Level 10  
    Witam.

    Kostkę sprawdzę, ale nie bardzo rozumiem co ma czujnik położenia sprzęgła do braku gazu?
    Sprawdzę też ten trop.
    Mam też takie momenty, żeby uruchomić silnik trzeba wykonać 3-4 rozruchów, ponieważ silnik zaskakuje, a po 2-3 sekundach schodzi na obroty do 0 i gaśnie.
    Wygląda tak jakby nie dostawał powietrza albo się zapowietrzał ?
  • #23
    kuleszapawel
    Level 2  
    Pytanie do autora Tematu. Jak się skończyła ta historia bo mam taki sam problem w TRAFICU 1.9Dci 100KM Po podłączeniu komputera zauważyłem że podczas momentu kiedy silnik nie reaguje na pedał gazu, korekty wtryskiwaczy są na 0. Natomiast po kilku, kilkudziesięciu sekundach różnie to bywa, kiedy już reaguje na pedał, zaczyna pokazywać wartości korekt.
  • #24
    satan2a
    Level 10  
    Witam.
    W moim Traficu winny tego problemu był nie całkiem sprawny czujnik temperatury płynu.
    Pozdrawiam.
  • #25
    VIVARO problem
    Level 1  
    danio202 wrote:
    Witam
    W jak w temacie Opel Vivaro 1.9 DTI 101km 2003r. Po odpaleniu silnika przez około 5-8 sek. nie reaguje na wciskanie potencjometru gazu. Na diagnostyce komputerowej nie wykazuje żadnych błędów. Pierwsze podejrzenie padło na potencjometr, został wymieniony lecz nie przyniosło żadnych efektów. Następnie EGR został wyczyszczony, podmieniony czujnik położenia wału i nadal usterka nie została ustała. Może miał ktoś podobny problem lub wie jak go usunąć???


    W moim Vivaro CDTI 1.9 działo się to samo. I po wymianie czujnika ciśnienia na listwie jestem ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    danio202 wrote:
    Witam
    W jak w temacie Opel Vivaro 1.9 DTI 101km 2003r. Po odpaleniu silnika przez około 5-8 sek. nie reaguje na wciskanie potencjometru gazu. Na diagnostyce komputerowej nie wykazuje żadnych błędów. Pierwsze podejrzenie padło na potencjometr, został wymieniony lecz nie przyniosło żadnych efektów. Następnie EGR został wyczyszczony, podmieniony czujnik położenia wału i nadal usterka nie została ustała. Może miał ktoś podobny problem lub wie jak go usunąć???


    W moim Vivaro CDTI 1.9 działo się to samo. I po wymianie czujnika ciśnienia na listwie jest ok
  • #26
    ehi
    Level 1  
    U mnie uszkodzony był przewód od czujnika na listwie polutowany przewód ji jest ok a i jeszcze warto sprawdzić przewody od wtryskiwaczy obudowa filtra powietrza osiada na przewody od wtryskiwaczy bo osiadają gumy mocujące filtr powietrza i też cyrki się dzieją