Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 244 2.3JTD `03 - kłopot z mocą i elektryką

10 Lip 2012 07:21 6488 7
  • Poziom 21  
    Witam

    Pacjent to Fiat Ducato z silnikiem 2.3 JTD z 2003 roku.
    Jego główną bolączką jest brak mocy, czasem ma "przebłyski" i zdarza się, że jedzie jak należy. Silnik chodzi równo, odpala jak należy. Wydawał dźwięk jakby część ciśnienia szła do ssącego, po odpięciu węża okazało się, że faktycznie dmucha. W tym miejscu prawdopodobnie obstawiam który zawór(y) ssący.
    Podpięcie do komputera za pomocą programu FiatECUscan wykazały:
    Ciągle wracający po wykasowaniu błąd U1601 usterka can tx, dodatkowo w parametrach silnika ciśnienie doładowania stoi w miejscu tak jakby turbo nie pompowało, solenoid doładowania cały czas no active. Sprawdziłem organoleptycznie, po dodaniu gazu węże twardnieją.

    Czy ktoś z Was miał już taki problem? a raczej problemy ? prosiłbym o jakieś sugestie i podratowanie schematem elektrycznym i dokumentacją do tego silnika.
  • IGE-XAO
  • Poziom 27  
    djswirek napisał:
    jakby część ciśnienia szła do ssącego, po odpięciu węża okazało się, że faktycznie dmucha. W tym miejscu prawdopodobnie obstawiam który zawór(y) ssący


    Zmierz kompresje i zrób próbę olejową.
  • Poziom 2  
    Witam

    mam podobną sytuacje w Ducato 2.3JTD czasami ma pełną moc
    zauważyłem że wtedy słychać szum turbiny po osiągnięciu ok 1500 RPM silnika ma odejście niestety tylko czasami
    Silnik zawsze odpala bez problemu, pracuje równo gdzie tkwi problem
    podejrzewam turbinę
  • IGE-XAO
  • Poziom 27  
    Eco74 napisał:
    niestety tylko czasami silnik odpala bez problemu pracuje równo gdzie tkwi problem
    podejrzewam turbinę


    A jak się ma turbina do prawidłowego odpalania?

    Sprawdź prędzej świece żarowe i opisz coś więcej bo na razie to można gdybać ;)
  • Poziom 2  
    Witam
    silnik zawsze odpala bez problemu i pracuje równo przepraszam błąd w poście
    problemem jest brak mocy jak pisałem wcześniej jeżeli słychać szum turbiny to motor ciągnie jak kiedyś i spala mniej o ok. 1litr
  • Poziom 13  
    djswirek napisał:

    Podpięcie do komputera za pomocą programu FiatECUscan ... dodatkowo w parametrach silnika ciśnienie doładowania stoi w miejscu tak jakby turbo nie pompowało, solenoid doładowania cały czas no active. Sprawdziłem organoleptycznie, po dodaniu gazu węże twardnieją.


    Podmień na próbę czujnik ciśnienia doładowania , ale najpierw obejrzyj dokładnie kabelki , które dochodzą do wtyczki - kiedyś spotkałem się z sytuacją że jeden z nich przegnił pod izolacją .
  • Poziom 16  
    gnicie kabelków pod izolacją to jedno - drugie rwanie kabelków w izolacji na grodzi czołowej od strony kierowcy- to tylko fiat:-)
  • Poziom 2  
    Odepnij przepływomierz i zobaczysz różnicę.
    Miałem to samo w punto jtd.

    Po odpięciu przepływki, auto jak rakieta.
    Jeśli ją wymienisz, to kupuj oryginalnego BOSCH'a.