Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2.2 dci 2004r wymiana pompy wody

anton123 10 Jul 2012 14:59 12285 8
  • #1
    anton123
    Level 11  
    Witam,

    Pompa wody w tym silniku jest na kołach zębatych rozrządu. Czy ktos z kolegów może podesłać instrukcję jej demontażu. Mam problem ze zdjęciem koła zębatego. Czy musi być demontowany kolektor wodny za pompą połączony z obudową termostatu (chodzi o zlanie płynu z układu). Jest to taki sam układ jak 2,5 DCI. Czy potrzebny jest ściągacz do koła.

    Z góry dziękuje.
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    gumowy18
    Level 9  
    Witam!!! A jak spuścić wode w tym silniku jeżeli nie przez pompe??
  • #4
    WszystkozAmeryki_com
    Level 10  
    Bez potrzebnych Ci motów do zabezpieczenia rozrządu oraz kół. Radziłbym udać się do profesjonalnego serwisu. Tam specjaliści zrobią to profesjonalnie, niestety za odpowiednią opłatą. Ale wtedy będziesz pewny, że samochód jest dobrze zrobiony.
  • Helpful post
    #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    gumowy18 wrote:
    Witam!!! A jak spuścić wode w tym silniku jeżeli nie przez pompe??


    Dolny wąż od chłodnicy jest niżej niż pompa, parę kropel wyleci po odkręceniu pompy, tego nie unikniemy.

    WszystkozAmeryki_com wrote:
    Bez potrzebnych Ci motów do zabezpieczenia rozrządu oraz kół


    Widziałeś ten rozrząd? Wiesz w jaki sposób pompa jest tam napędzana? Nie wiesz? Nie wypowiadaj się.

    Ściągacz i do dzieła.
  • #6
    anton123
    Level 11  
    Witam,

    Czyli jednak potrzebny ściagacz.
    Pytam o spuszczanie wody ponieważ zawsze coś się zostaje w tym kolektorze, który łaczy pompę z obudową termostatu. Nawet jak spuszczam płyn z chłodnicy to w bloku silnika i tak się zostaje niestety płyn więc musze chyba zdjąć kolektor zeby całkowicie go zlać - i nie wlac do miski olejowej :D. Wąż dolny chłodnicy jest połączony dość wysoko na obudowie termostatu. Chcę zdjąć koło pompy żeby zlokalizować buczenie - jak zdejme odpale motor i może sparwa się wyjaśni... czy to pompa buczy.
    Dziękuje za pomoc.

    Specjaliści nie będą potrzebni tylko jeszcze trochę cierpliwośc bo ja ten silnik rozebralem na czynniki pierwsze (obrócona panewka) i złożyłem ....teraz tylko drobne szlify :D

    DZIĘKI !!!
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli chcesz tylko koło zdjąć to nie musisz płynu ruszać, koło zdejmujesz z osi pompy, uszczelnień ani samej pompy nie ruszasz.

    Buczy czy rzęzi? Z tych okolic to to fajne koło "kasator luzu" dziwne dźwięki wydawało czasem.
  • #8
    anton123
    Level 11  
    Coś buczy z tych okolic wraz ze wzrostem obrotów. Podejrzewałem pasek lub napinacz ale poluźniłem pasek i bez zmian a napinacz jest ok. Buczenie jest szczególnie słyszane na zimnym silniku. Dzwięk jest również słyszalny w kabinie w postaci takiego "miałczenia". Napewno coś z tych okolic bo wystarczy ucho przyłoży :) To koło to podobno sobie chrupie jak jest zużyte więc chyba nie ono. Zdejme koło zębate pompy i sprawa się wyjaśni.
  • #9
    chmielu2991
    Level 10  
    Panowie....wszystkim którzy radzą używać ściągacza albo młotka Gratuluję wiedzy.... wystarczy odkręcić śrubę od koła zębatego pompy założyć klucz na koło pasowe i ruszyć lekko wałem w lewo w prawo żeby zlikwidować naprężenie kół zębatych i to kółko Samo zejdzie dodatkowo dodam że nie trzeba zdejmować koła pasowego jak to dużo osób twierdzi że trzeba.... w związku z czym zyskujemy czas poświęcony na zdjęcie paska itp


    Pozdrawiam