Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie klawisza otwierania szyb - Peugeot Partner 2000r.

meguso 10 Lip 2012 16:54 4385 11
  • #1 10 Lip 2012 16:54
    meguso
    Poziom 8  

    Witam

    Rozpadło mi się juz pare klawiszy otwierania szyby prawej w mojej "maszynie".

    Wpadłem na pomysł by użyć trwalszego przycisku. Zakupiłem przycisk chwilowy z 3 pozycjami. I = podnoszenie 0 = stan spoczynku II = opuszczanie. Jednak silnik podnoszenia i opuszczania potrzebuje na przemian plusa i minusa w pinach zaleznie od czy chce opuścić czy podnieść szybe. Nie wiem czy dobrze opisałem swój problem ale chce zastąpić klawisz do opuszczania i podnoszenia szyb poprzez klawisz chwilowy oraz "chyba" jakiś przekaźnik.

    Proszę o podpowiedzi i sugestie.

    Pozdrawiam

    0 11
  • #2 10 Lip 2012 17:34
    D214d3k
    Poziom 39  

    najlepiej kupić przełącznik z 2 parami styków. Wtedy da się odwracać polaryzację.

    Dodano po 1 [minuty]:

    najlepiej kupić przełącznik z 2 parami styków. Wtedy da się odwracać polaryzację.

    0
  • #3 10 Lip 2012 17:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Kupić specjalizowany wyłącznik do szyb o większej wytrzymałości.
    2. Zastosować wyłącznik z dwoma stykami przełącznymi o odpowiedniej obciążalności.
    3. Zastosować mały przełącznik pojedynczy i dwa przekaźniki przełączne pracujące w mostu H.

    0
  • #4 10 Lip 2012 20:21
    meguso
    Poziom 8  

    Dziekuję za zainteresowanie tematem oraz podpowiedzi.

    Może jakies zdjecia, opisy lub przykładowe linki z takimi rodzajami połączeń. ??

    Pozdrawiam

    0
  • #5 10 Lip 2012 20:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ad 1. Znajdziesz w ofercie wielu sklepów. Wystarczy wpisać w google.
    Ad 2. J/w.
    Ad 3. Było na forum i to kilka razy.

    0
  • #6 10 Lip 2012 22:05
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 10 Lip 2012 22:14
    meguso
    Poziom 8  

    Może i kolega georgesgr ma racje. Styki w przełączniku po parunastu użyciach przypalają się i niestety jest problem z przepływem prądu.

    Co kolega by sugerował, od czego zacząć, jakie i gdzie powinny byc wartości, może już są zbadane jakieś miejsca co powoduje tą usterke.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 11 Lip 2012 08:33
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 11 Lip 2012 11:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Trzeba zrzucić tapicerkę i przyjrzeć się mechanizmowi szyby. Pomóc mu ręką w czasie pracy. Możliwe, że obrócić/przesunąć szybę. Jeśli wystąpi zauważalna poprawa, to jest przyczyna.

    0
  • #10 11 Lip 2012 12:29
    meguso
    Poziom 8  

    Czyli reasumując. Sprawdzić wartości wystepujace z drugiej strony przy opuszczaniu i podnoszeniu szyby. Myśle że ewentualnie przesmarowanie prowadnic by pomogło. Ok jak będe posiadał jakies dane to odezwe się.

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Lip 2012 12:32
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przede wszystkim zmierzyć prąd w czasie pracy mechanizmu. Sprawdzić działanie samego mechanizmu. I przycisk też wymienić, jeśli już upalony. Bo w tej chwili też powoduje straty.

    0
  • #12 28 Sie 2012 09:30
    meguso
    Poziom 8  

    Ok poradziłem sobie mniej więcej.

    Zauważyłem, że jak uruchamiam na krótko podnoszenie szyby to powstaje czarna plamka na stykach klawiszy. Gdy użyłem przewodu zasilającego lewą szybe do zasilania prawej sytuacja nie miała już miejsca. Użyłem więc tego samego przewodu do zasilania lewej jak i prawej szyby.

    Mam jeszcze jedno pytanie do oglądajacych ten temat.
    Posiadam moduł (uniwersalny) do automatycznego podnoszenia szyb.
    Lecz mam pewien problem z jego instalacją.

    Schemat orginalny podnoszenia szyb.
    Przerobienie klawisza otwierania szyb - Peugeot Partner 2000r.

    Schemat podłączenia modułu podnoszenia szyb.
    Przerobienie klawisza otwierania szyb - Peugeot Partner 2000r.

    Kable Grupa 4P mam już poinstalowane.
    Prawa szyba, także została zainstalowana i po zamknieciu auta domyka się.

    Problem wystepuję z szybą lewą. Po drodze między klawiszem a mechanizmem lewych drzwi znajduje się moduł komfortu (6030). Czyli jak przytrzymam klawisz to szyba sama się podnosi lub opuszcza. Wydaje mi się że to jest przyczyną problemu.

    Raz udało mi się uruchomić domykanie szyby lewej.

    Niebieski wpiełem w 1A wybadałem który idzie do mechanizmu a Niebiesko - Biały w 1B lub 2B czyli po nacisnieciu przycisku do góry pokazywało się zasilanie. Jednak odpowiednio do 4A musiałem podpiąc przewód z masą. Dopiero wtedy domykanie lewej szyby zadziałało.

    Gdybym odpiał moduł i zmontował to tak jak z prawej strony pewnie by działało.

    Czy ktoś może posiada jeszcze jakiś pomysł na usprawnienie tym razem lewej szyby ??

    Pozdrawiam

    0