Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F - Swap silnika 1.6 16v z astry G

marek321s 10 Jul 2012 20:22 7523 6
  • #1
    marek321s
    Level 9  
    Witam wykitował mi silnik 1.6 16v x16xel w astrze F i chciał bym mu włożyć od astry G tez 1.6 16v.
    Z tego co wiem kody silników są te same x16xel ,uszczelka pod głowice też jest ta sama ogólnie wygląda tak samo a wiec moje pyt czy jest to opłacalne i co trzeba przerobić co pasuje a co nie i czy dolot i wylot pasuje do moich kolektorów,co ze wspomaganiem.
  • #2
    Krzychucx
    Level 9  
    Skoro to są te same silniki nie powinieneś mieć większych problemów.Rada; przełóż wszystkie czujniki ze swojego.
  • #3
    marek321s
    Level 9  
    Swap wykonany. Wszystko pasuje etc.
    - trzeba założyć swój stary kolektor ssący( nie zniechęcajcie się innymi otworami w głowicy bo pasuje bez problemu)
    -trzeba założyć stara obudowę rozrządu , odkręcić łapę silnika i w miejsce śruby łapy zakręcić rolkę od starego silnika
    - pompa wspomagania, klima - to wszystko jest po staremu wraz ze sprzęgłem skrzynia i wszelakimi dziurami otworami dla mocowań.
    - zamiast cewek wkładamy normalnie fajki a moduł montujemy jak w starym silniku na te przystawkę aluminiowa od starego silnika.
    - zamieniamy pokrywę zaworów

    To wszystko co trzeba zrobić.

    Jeśli chce się by był ssący od dwójki to tez można bez problemu wkładać silnik wraz z tym kolektorem i wtedy tez nie musimy zmieniać pokrywy zaworów.

    Jeśli macie jakieś pytania to proszę pytać.
  • #4
    jaroslaw844
    Level 1  
    Witam, mam Opla Astra F 1995 rok 1,6 8v. Padł mi silnik, chciałbym wymienić na jednostkę 16v (x16xel). Zastanawiam się czy jest to wykonalne, jak z elektryką, skrzynią biegów, zawieszeniem i w ogóle.
  • #5
    marek321s
    Level 9  
    Najpierw wymontuj cały silnik . Załatw sobie tarcze sprzęgłowa od 1.6 16v astra 1 lub astra 2 lub 1.7 disla astra 1 bo to ta sama , jeśli tarcza pasuje na skrzynie na docisk to już połowa kłopotu za tobą. Mocowania bloku do skrzyni masz te same bo blok jest ten sam.
    Silnik wpakujesz bez żadnego problemu i wszystko będzie grało.

    Lecz z elektryka będzie problem , w 16v jest masa elektryki a wywłóczyć i wsadzać nowa mija się z celem wiec skromnie ci odradzam a proponuje założyć silnik 2.0 8v 115km tylko od astry bo od vectry czy calibry nie wiem czy spasuje , rozchodzi się tylko o skrzynie.

    W komputerze masz obsługę 2.0 8v jak i wielu innych wiec nie musiał byś go zmieniać , w elektryce chyba nic byś nie musiał przerabiać po za modułem a czujniki kup wraz z silnikiem ( czujnik wału , sutkowy , wałka rozrz) kostki chyba pasuje wiec mniej kłopotów.

    Aha i czy ty masz listwę wtryskowa czy to jedno punkt. Bo chodzi o to byś mógł oba przewody paliwowe przykreciec ( ewentualnie śrubunki)

    Poczytaj na temat 2.0 115 km popatrz u kogoś co i jak. Sam silnik jest mega mocny i będzie ci to fruwało.
  • #6
    Krzychucx
    Level 9  
    Nie będzie łatwo.... Wiązka komputer .... lepiej załóż 8 zaworowy.Jak chcesz więcej mocy to wstaw większy.
  • #7
    marek321s
    Level 9  
    oczywiście . 2.0 8 zaworowy lepiej lata niz 1.8 16v. To na prawdę do 200 zwija się na momencie i wcale nie gorzej niż 1.8 turbo