Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C-355 instalacja elektryczna "+" na masę

10 Jul 2012 22:34 4920 7
  • Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów
    Mam ciągnik Ursus C-355 z alternatorem oraz regulatorem zewnętrznym z fiata 125p
    "+" z akumulatora na masę.Proszę o wyjaśnienie tego podłączenia,czym mam się sugerować,większość użytkowników ciągników Ursus C-360 z alternatorem ma
    ''-" na masę.Prąd ładowania 15,4V przez to prawdopodobnie często dolewam wodę destylowaną do akumulatorów.Jednocześnie prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Ursus C-355 z plusem na masę.Dzieki za info
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    wiesiekkos wrote:
    z alternatorem oraz regulatorem zewnętrznym z fiata 125p

    wyklucza
    wiesiekkos wrote:
    "+" z akumulatora na masę

    Nie ma prawa to działać. Fiat miał już minus na masie i tak jest skonstruowany alternator. Chyba, że ktoś go przerabiał.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 39  
    Chyba kolega jednak nie do końca poinformowany. Niby można się uprzeć i całkowicie odizolować od masy alternator i regulator, ale po co skoro nie ma problemów ze zmianą biegunowości instalacji ciągnika. Regulator mechaniczny pewno uciągnąłby przerobiony alternator. Ale jednak radzę bardziej szczegółowo opisać nam stan istniejący. Może dowiemy się czegoś nowego.
  • Level 2  
    Prawdopodobnie alternator z regulatorem zewnętrznym pochodzi od żuka,regulator zew. ma dwie końcówki 15 i 67 a alternator trzy końcówki 15,67.i 30 nie mogę odczytać żadnych tabliczek ani z alternatora ani z regulatora zewnętrznego.Dlatego dziwi mnie to że ciągnik zapala.Może niech ktoś mi doradzi jaki mam kupić alternator z regulatorem(w środku alternatora czy zewnętrznym i jaki byłby koszt.Biegunowość bym zmienił na akumulatorze oraz we wszystkich lampach.Jednocześnie prosił bym o schemat instalacji elektrycznej z alternatorem z minusem na masę Ursus C-355
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    W lampach? A po co? Przecież żarówki działają poprawnie bez względu na polaryzację.
    Alternator dowolny, jaki tam zamontujesz mechanicznie. Oczywiście łatwiej jakiś z wbudowanym regulatorem. Zawsze to mniej przewodów. Pamiętać też należy o właściwym podłączeniu lampki ładowania. I o polaryzacji akumulatorów - minus na masę.
    Postaraj się odczytać typ z tego alternatora. Powinien być wytłoczony na obudowie.
  • Level 2  
    A wrócę do pierwszego tematu,jeżeli plus jest na masie to tylko chodzi o jaki jest alternator oraz podłączenie kontrolki ładowania.Stacyjkę mam na trzy pozycje

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jutro postaram się odczytać ten symbol na alternatorze
  • Level 39  
    Rozumiemy, że nie każdy ma wiedzę na ten temat. Trudniej zrozumieć dlaczego kolega pytający nie próbuje samodzielnie sięgnąć po wiedzę choćby na tym forum. Przecież nikt z nas nie nie pojedzie badać tego ciągnika tylko dla zaspokojenia ciekawości. Podobnych tematów sporo.
    Niech ktoś ustali czy masz regulator elektroniczny, czy też elektromechaniczny. Twój problem to raczej owe 15,4 V, czyli regulator. Być może , że przyczyna w podłączeniu z + na masie, ale ja nie ufam twoim zeznaniom.
  • Level 2  
    Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku 14,4 przy pełnym włączeniu pedała przyśpieszenia.Jeszcze raz dzięki za ukierunkowanie mnie