Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik elektryczny 110/220 V, 60 Hz

dziobakck 17 Sty 2005 18:00 3491 6
  • #1 17 Sty 2005 18:00
    dziobakck
    Poziom 9  

    Witam, dostałem od znajomego starą szlifierkę przywiezioną ze Stanów, kiedy ją włączyłem silnik chodził głośniej niż powinien, po chwili bardzo się nagrzał i się wyłączył. Po ostygnięciu nadal się go da włączyć lecz bardzo mocno się grzeje. Zauważyłem też że z kondensatora zaczoł wydobywać się dym. Nie znam się za bardzo na silnikach więc byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź co może być przyczyną.
    Pozdrawiam.

  • #3 17 Sty 2005 22:35
    mirozory
    Poziom 15  

    jezeli ze stanow tam jest 110v i podlaczenie w naszej sieci napewno uszkodzi silnik jezeli chcesz to urzadzenie uzywac to zalatw sobie transformator 230/110v o mocy troche wiekszej niż moc silnika szlifierki i niepodlaczaj tego juz wiecej do gniazdka bezposrednio chyba ze chcesz to wyrzucic w kosz a tak pozatym to sprawdz ten kondensator czy jest on na wejsciu ,albo to kondus rozruchowy(co do transformatora to smialo moze byc tez 220/110 napewno tez bedzie wszystko ok.)

    Dodano po 4 [minuty]:

    a co do konwenterow tez sie nienadaja do tej szlifierki jedynie do jakiegos żelazka lub expresu do kawy

  • #4 17 Sty 2005 22:57
    dziobakck
    Poziom 9  

    Urządzenie już pracuje na 110 V, czy przyczyną nadmiernego grzania może być inna częstotliwość naszych sieci ?

  • #5 17 Sty 2005 23:11
    mkos1
    Poziom 29  

    dziobakck napisał:
    urządzenie już pracuje na 110 V, czy przyczyną nadmiernego grzania może być inna częstotliwość naszych sieci ?

    Silnikowi zmniejszenie częstotliwości raczej nie zaszkodzi - najwyżej nieco wolniej się bedzie kręcił.
    Bardziej mu "szkodzi" podłaczenie pod wyższe niż przewidziane napięcie zasilające.
    Do zasilania silnika szlifierki możesz uzyć autotransformatora 230/110 V - bedzie to tańsze rozwiązanie niż standartowe trafo.

  • #6 18 Sty 2005 07:51
    jiwaniuk
    Poziom 30  

    Prawdopodobnie podłączając silnik pod napiecie 230V spowodowałeś uszkodzenie izolacji uzwojeń (przegrzanie i przebicia), a teraz już się tworzą zwarcia zwojowe. Spróbuj rozebrać silnik i zobaczyć czy:
    - nie powstały zwarcia na komutatorze,
    - nie widać w uzwojeniach drutów z czarną izolacją.
    Druga mozliwość:
    Jeżeli się nie znasz na silnikach, to udaj się z nim do jakiegoś warsztatu elektrycznego i niech tam zajmie się nim fachowiec.

    Pozdrawiam wszystkich

    jjanek

  • #7 18 Sty 2005 10:02
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Po pierwsze nie wiadomo jaka to jest szlifierka ręczna- kątowa, czy też stacjonarna - stołowa.
    Jeżeli szlifierka posiada kondensator rozruchowy, to chyba nie posiada silnika komutatorowego,tylko indukcyjny.
    Z kolei gdyby padło uzwojenie w silniku indukcyjnym, to silnik by się nie obracał.
    Gdy w silniku komutatorowym jest zwarcie, bądź przerwa w jednym, lub paru uzwojeniach, to silnik może się obracać ( wolniej)silnie iskrząc i grzejąc się.
    W tym wypadku sądzę,że jedynie Kaszpirowski mógłby pomóc na odległość.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME