Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

silnik elektryczny 110/220 V, 60 Hz

17 Jan 2005 18:00 4469 6
  • Level 10  
    Witam, dostałem od znajomego starą szlifierkę przywiezioną ze Stanów, kiedy ją włączyłem silnik chodził głośniej niż powinien, po chwili bardzo się nagrzał i się wyłączył. Po ostygnięciu nadal się go da włączyć lecz bardzo mocno się grzeje. Zauważyłem też że z kondensatora zaczoł wydobywać się dym. Nie znam się za bardzo na silnikach więc byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź co może być przyczyną.
    Pozdrawiam.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • LegrandLegrand
  • Level 15  
    jezeli ze stanow tam jest 110v i podlaczenie w naszej sieci napewno uszkodzi silnik jezeli chcesz to urzadzenie uzywac to zalatw sobie transformator 230/110v o mocy troche wiekszej niż moc silnika szlifierki i niepodlaczaj tego juz wiecej do gniazdka bezposrednio chyba ze chcesz to wyrzucic w kosz a tak pozatym to sprawdz ten kondensator czy jest on na wejsciu ,albo to kondus rozruchowy(co do transformatora to smialo moze byc tez 220/110 napewno tez bedzie wszystko ok.)

    Dodano po 4 [minuty]:

    a co do konwenterow tez sie nienadaja do tej szlifierki jedynie do jakiegos żelazka lub expresu do kawy
  • Level 10  
    Urządzenie już pracuje na 110 V, czy przyczyną nadmiernego grzania może być inna częstotliwość naszych sieci ?
  • Level 29  
    dziobakck wrote:
    urządzenie już pracuje na 110 V, czy przyczyną nadmiernego grzania może być inna częstotliwość naszych sieci ?

    Silnikowi zmniejszenie częstotliwości raczej nie zaszkodzi - najwyżej nieco wolniej się bedzie kręcił.
    Bardziej mu "szkodzi" podłaczenie pod wyższe niż przewidziane napięcie zasilające.
    Do zasilania silnika szlifierki możesz uzyć autotransformatora 230/110 V - bedzie to tańsze rozwiązanie niż standartowe trafo.
  • Level 30  
    Prawdopodobnie podłączając silnik pod napiecie 230V spowodowałeś uszkodzenie izolacji uzwojeń (przegrzanie i przebicia), a teraz już się tworzą zwarcia zwojowe. Spróbuj rozebrać silnik i zobaczyć czy:
    - nie powstały zwarcia na komutatorze,
    - nie widać w uzwojeniach drutów z czarną izolacją.
    Druga mozliwość:
    Jeżeli się nie znasz na silnikach, to udaj się z nim do jakiegoś warsztatu elektrycznego i niech tam zajmie się nim fachowiec.

    Pozdrawiam wszystkich

    jjanek
  • Level 21  
    Witam.
    Po pierwsze nie wiadomo jaka to jest szlifierka ręczna- kątowa, czy też stacjonarna - stołowa.
    Jeżeli szlifierka posiada kondensator rozruchowy, to chyba nie posiada silnika komutatorowego,tylko indukcyjny.
    Z kolei gdyby padło uzwojenie w silniku indukcyjnym, to silnik by się nie obracał.
    Gdy w silniku komutatorowym jest zwarcie, bądź przerwa w jednym, lub paru uzwojeniach, to silnik może się obracać ( wolniej)silnie iskrząc i grzejąc się.
    W tym wypadku sądzę,że jedynie Kaszpirowski mógłby pomóc na odległość.