Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 - montaż sterownika centralnego zamka

q.dance 11 Jul 2012 21:22 30649 19
  • #1
    q.dance
    Level 9  
    Witam!

    Był podobny temat jednak jest w koszu więc chce odkopać... jak w temacie...

    Zakupiłem Audi A4 1.8 125KM ma ono centralny zamek z kluczyka jednak chce mieć centralny z pilota. Mam centralkę, mam poprowadzony przewód +12 i masę na koniec auta (tam gdzie jest pompka) od razu zaznaczę, że nie zależy mi na podłączeniu migaczy czy czegoś podobnego...

    I tu się nasuwa moje pytanie do których przewodów w pompce centralnego zamka mam się wpiąć tzn jakie kolory kabli odpowiadają za jakie czynności?

    Szukałem w necie i książce serwisowej i nic...

    Oznaczenia z tabliczki:
    AUDI A4 Avant 1.8 1996r.
    VIN: WAUZZZ8DZTA129875
    SILNIK: ADR
    SKRZYNIA: CPD


    Z góry dzięki za info,
    Marcin
  • #2
    wiesiek3d
    Level 29  
    Potrzebne są pełne dane auta, rocznik, oznaczenie silnika, skrzyni i wtedy można cos pomóc.
  • #3
    q.dance
    Level 9  
    W poście u góry podałem szczegółowe informacje na temat auta :)
  • #5
    q.dance
    Level 9  
    kidu22 wrote:
    Podepnij sterownik w bagażniku, tam wszystkie przewody są dostępne.


    Za takie podpowiedzi to dziękuję...

    Tyle to wiem bo to napisałem, jednak chodzi mi konkretnie jaki przewód w pompce odpowiada za zamykanie/otwieranie....
  • #8
    q.dance
    Level 9  
    O i to już konkretne informacje :) Dzięki i na wolnych dniach zabieram się do roboty.

    Pozdrawiam,
  • #10
    q.dance
    Level 9  
    Wszystko zamontowane i działa... :)
    Troszkę problemów z pompą centralnego było ale już jest OK :D

    Jak by coś to służę pomocą... :)
  • #11
    wiesiek3d
    Level 29  
    No to napisz co i jak dla potomnych, myśmy Ci pomagali to pomóż innym.
  • #12
    q.dance
    Level 9  
    Więc tak, ogólnie to zakładałem cały alarm :) Bo samego sterownika nie opłacało się (sterownik 50 zł a alarm bloker 80 od stiga 90 zł):


    1. Więc tak najpierw podpięcie centralnego bezpośrednio do pompy
    Otwieranie - szary przewód w małej kostce pompy
    Zamykanie - niebiesko-czerwony w małej kostce pompy
    Reszta przewodów jak w opisie danego alarmu...
    2. Podpięcie zasilania ja wziąłem +12 z zapalniczki a - z jakiejś śruby koło bezpieczników
    3. Następnie +12 po zapłonie - Gruby czarny przewód w kostce stacyjki
    4. Później podłączenie kierunków (podpoiłem pod przełącznik świateł awaryjnych oznaczeń kabelków nie pamiętam ale robiłem to metodą prób i błędów :)
    5. Podpięcie hamulca do żółto czarnego kabla pedału hamulca
    6. Czujniki drzwi do włącznika świateł w drzwiach kierowcy
    7. Później podpięcie czujników i syreny i koniec :)

    W razie pytań, pytać :D
    Pozdrawiam, Marcin
  • #13
    dnetsky
    Level 11  
    takie malutkie pytanko do elektrodziaków
    :)

    może ktoś podłaczał ta pompkę z końcówką E jako zamiennik
    pompki z końcówką L

    symbol całej pompki to 8D0 862 257 E

    widzę na stronie vdo
    http://www.digakom.com/katalog.php?TYP_SORT=A&KAT_SORT=A3

    że paprametry mają prawie że takie same

    szepnijcie słówko
    bo ta E jest bardziej dostępna i mniej kosztuje
    niż L
  • #14
    dnetsky
    Level 11  
    ok znalazłem na szrocie model bez żadnej literki

    8D0 862 257

    jedyną różnicą jest to że kiedyś jak zostawiałem otwarte auto to szyby też były otwarte zamykały się jak zamknąłem pilotem auto

    teraz zamykają się automatycznie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki

    jestem pewien że jest to kwestia zaprogramowania alarmu zewnętrznego
    który wstawiałem prywatnie zaraz po kupnie auta
  • #15
    karolek16a
    Level 13  
    Mam pytanko czy ten przewód nie jest szaro-biały????

    Dodano po 2 [minuty]:

    a ten niebiesko czerwony to ten przewód gdzie jest więcej niebieskiego niż czerwonego tak???
    Pytam bo ten przewód jest tam jeden a czerwono-niebieskich bardzo dużo.
  • #17
    heretapawel
    Level 23  
    Carlos,masz podpis elektryka,więc weź próbówkę i w pięć minut wszystko znajdziesz.
  • #20
    ckielma
    Level 1  
    Witam podłączenie centralki zamka w audi a4 b5 jest banalnie proste. Rocznik 1995,(bez el. szyb),podłączenie przy pompce zamka w bagażniku(najlepsze i najprostszej podejście). Pompka z dwiema kostkami. Tak więc (u was kolorki mogą być inne)
    1. - i stały + znajdują się w dużej kostce.
    + czerwono-niebieski przewód
    - brązowy
    2. W mniejszej kostce z 12 pinami szukamy pinu nr 5(po rozebraniu kostki ładnie opisane), kolor zielono-niebieski. Ten pin jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie.
    3. Sygnalizacja kierunkiem. Pod tyle lampy,.

    Zamykanie i otwieranie odbywa się na jednym kablu, - zamyka, + otwiera (lub odwrotnie, nie pamiętam). Obecne centralki są uniwersalne nie trzeba stosować przekaźników. Osobiście stosowałem
    Audi A4 - montaż sterownika centralnego zamka

    tania i spełnia swoją funkcję (montowałem VW, Fiat, Opel). Instrukcja przydatna ;) PS. W tej konkretnej centrali:
    1. Kabel pomarańczowy łączymy z pomarańczowo-brązowym.
    2. Żółty łączymy ze stałym +.
    3. Żółto-czarny łączymy z -.
    4.Biały i biało-czarny do kupy i łączymy z przewodem z 5 pinu.
    ((punkt 2 i 3 można zamienić kabelki tak aby zgadzały się obrazki na pilocie z położeniem rygla zamka. Otwarta kłódka, otwarta fura))
    To tyle, powodzenia.
    Audi A4 - montaż sterownika centralnego zamka