Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat Combi 2003 przeładowywanie turbiny

12 Lip 2012 10:00 1968 3
  • Poziom 20  
    Witam
    Samochód
    Passat Combi 2002 Rocznik, Silnik AVB

    Pacjentem jest mój samochód który ostatnio zaczyna w dziwny sposób się zachowywać. Tzn czasami się zachowuje i nie jest to powtarzalne.

    Podczas przyspieszania na 5 biegu przy 120km/h silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. Błąd się potarza sporadycznie.

    Na początku wywnioskowałem , iż mogą to być zapiekające się łopatki turbiny z powodu powodu jazdy na niskich obrotach (max 3000)
    Samochód został przegoniony 4 kolejne dni do pracy po autostradzie na 4 biegu przy prędkości od 90 do 140. Tak aby kierownice w turbinie miały co robić.

    Sprawdziłem sztange od serwa podłączając wężyk i robiąc za pompę Vacum ;)
    Jest ruch ok 2 cm.

    Załączam logi statyczne (niestety dynamicznych na tą chwilę nie mogę bo laptop z dobrą baterią ma Win 7 64 bit , jak uda mi się na drugim dysku zainstalować XP , to załącze i dynamiczne)

    Pomiar MB
    Log (0 - 011)
    Log (1 - 003)
    Log (2 - 000)

    Pomiary statyczne
    Log (3 - 000)
    Log (4 - 004)
    Log (5 - 018)
    Log (6 - 023)
    Log (7 - 003)
    Log (8 - 007)
    Log (9 - 013)

    I teraz pytanie , czy powodem przeładowania może być dziwna wartość z czujnika doładowania ?
    Czujnik ten jak widać na logu nr Log (0 - 011) ma wartość ciśnienia mniejszą niż ciśnienie atmosferyczne (co samo w sobie jest dziwne)

    Jeśli brak konkretnego loga statycznego/mb prosze o podanie jakiego.


    Silnik po zmianie jazdy na bardziej agresywną nie wpada a awaryjny tryb, ale ponieważ szykuje sie na urlop wolałbym aby był sprawny. Szczególnie przy wyjeździe w góry.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    To ,że jest różnica tak mała to nie wplywa nawet na zachowanie sie silnika. Trzeba sprawdzić zawór n75 lub podmienić, choć kierownice też mogą się przycinać i ostra jazda nie wiele pomoże-czyszczenie mechaniczne turbiny często jest czynnoscią nieuniknioną...
  • Poziom 27  
    Tworzenie sie podciśnienia o takiej wartości dla wolnych obrotów w kolektorze ssącym jest niedopuszczalne.
    Podaj numery z czujnika ciśnienia doładowania.
  • Poziom 20  
    Przepraszam za pewien skrót myślowy.
    Bo rzeczywiście ciśnienie na dolocie może być mniejsze od atmosferycznego.
    Podczas pracy silnika oczywiście.

    Natomiast na czujnik zwróciłem uwagę bo zanim zrobilem logi statyczne, sprawdziłem ciśnienie na wyłączonym silniku i było niższe o 100mBar od ciśnienia atmosferycznego.

    Niestety jakiekolwiek sprawdzanie będę mógł przeprowadzić już po wyjeździe.
    Mam nadzieje ze jestem przewrażliwiony i nie będzie problemow z silnikiem podczas drogi.

    Pozdrawiam.
    Tematu nie zamykam, odkopię go po powrocie.