Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo C30 1,6D 109KM - luzy na turbinie.

12 Lip 2012 12:14 2401 2
  • Poziom 20  
    Witam.
    Proszę doświadczonych kolegów o rade.
    Kupiłem niedawno volvo C30 1,6D 109KM i przy jeździe powyżej
    140km/h kilka razy złapało tryb serwisowy. Generalnie auto zaczęło zwalniać
    i straciło moc jednak żaden komunikat ani błąd nie został wyświetlony. Podłączyłem
    też komputer przez OBD i także żadnych błędów.
    Auto ładnie przyspiesza, spokojnie ciągnie do 190km/h tylko czasem taki zonk.
    Zmieniłem filtr powietrza, olej z filtrem, filtr paliwa i przy okazji zauważyłem spore luzy na turbinie.
    Przestraszyłem się, gdyż w moim starym mondeo turbina nie miała żadnego luzu, a tutaj luz jest wyczuwalny nawet palcami.
    Już miałem wykręcać ją do regeneracji ale poczytałem coś o pływających panewkach które to niby są w nowych turbinach i takowa może mieć luz jałowy poprzeczny.
    I tu pytanie czy taki jak u mnie Turbina
    luz jest dopuszczalny czy nie.
  • PCBway
  • Poziom 14  
    Procedura serwisowa sprawdzenia turbosprężarki

    Turbocharger quick check D4164T
    Stop the engine and listen to the turbocharger at the moment of stopping

    Normally the rotating turbocharger components stop moving after the engine.
    If this is not the case, remove the inlet hose from the compressor housing.
    Check that:
    *the compressor wheel spins easily when rotated
    *the axial- and radial play feels normal
    *the compressor wheel does not rub in the compressor housing.

    Replacing the turbocharger

    In a number of cases the turbocharger has been replaced unnecessarily. This happened because some play has been felt when checking (the shaft floats on an oil film).
    Play must always be checked before replacing, to determine if the bearings are worn.

    The entire turbocharger assembly must always be replaced complete:
    plug all the terminals on the old turbocharger before it is sent away
  • PCBway
  • Poziom 20  
    Temat rozwiązany już dawno lecz dopiero teraz automat przypomniał mi emailem o tym temacie :)
    Turbina była jak najbardziej OK. Zgłębiając wiedzę dowiedziałem się, że nowe turbiny mają tak zwane łożyska mokre, które na jałowo mają właśnie taki luz. Dopiero po zapaleniu silnika olej pod ciśnieniem powoduje centrowanie łożyska, które pracuje na filmie olejowym.

    Problemem okazał się filtr FAP, który był już zapchany i dopalanie nie odnosiło skutku. Z uwagi na drastyczne ceny nowych filtrów oraz płynu ( jest to filtr mokry ) zdecydowałem się pozbyć całkowicie filtra cząstek.
    Teraz auto śmiga tak jak powinno.
    Temat zamykam.