Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mondeo MKI 1,6 16V - Brak impulsu na cewce

12 Lip 2012 18:59 1891 2
  • Poziom 11  
    Witam
    Ford Mondeo MKI '94 1,6 16V sterownik eec IV, immo VIM125
    Wciskam pilota dioda immo zapala się i gaśnie. Kręcę pojawia się tylko raz impuls masy na wtrysku, a na cewce nie. Widziałem jakieś lutowane kable od czuj. wału, więc zamieniłem miejscami piny(myślałem, że ktoś pomylił podczas lutowania). Teraz podczas kręcenia są impulsy na wtryskach, ale dalej brak na cewce. W immo brak zimnych lutów, temat z linku nie pasuje, ponieważ na inne piny wychodzą wyprowadzenia z przekaźników w immo i nie mam kabelka w pinie 4. Z tego co się zorientowałem to takie immo odcina pompę i rozrusznik.
    - rezystancja czujników obr. wałka i wału OK,
    - 12V na cewke na środkowym kablu OK
    - przejście kabli od czujników wałka i wału, cewki do ster silnik OK,(brak zwarcia między nimi i do masy),
    - zasilania i masy są na sterowniku silnika
    Nie mogę ogarnąć tematu, dlaczego nie odpala.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Czujnik wału po wymontowaniu cały? Rezystancja dobra ale może uszkodził się mechanicznie (połamany plastik i wyleciał magnes na wierzchołku). Skoszona tulejka prowadząca (czujnik nie trafia centralnie w nawiercenia koła zamachowego) do sprawdzenia bolcem odpowiedniej średnicy.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Sprawa rozwiązana.
    Diagnoza:
    Podmieniałem czujnik obrotów i cewke, nic to nie dało. Sprawdziłem wszystkie zasilania i masy sterownika silnika, zasilanie cewki, zasilanie wtryskiwaczy, sprawdziłem wtryskiwacze na krótko (podałem masę i plus podawałem chwilowo - wtryski tykały), przejścia do cewki, czujnika obrotów, wtryskiwaczy i wszystko OK. Wykluczyłem uszkodzenie mechaniczne w skrzyni biegów w taki sposób, że wyjąłem sobie czujnik obr. na wierzch, w wiertartkę wsadziłem śrubę z płaskim łebkiem i zrobiłem w niej wcięcie. Po właczeniu zapłonu jak kręciłem wierką to pojawiał mi się impuls, ale tylko na cewce, a na wtryskach już nie, podobnie było podczas kręcenia silnikiem z tym że miałem tylko jeden impuls (raz i koniec mogłem kręcić dowoli i już się nie pojawiał impuls). Na tej podstawie stwierdziłem uszkodzenie sterownika silnika, bo on dostaje impuls z czujnika obrotów (zgodnie ze schamtem) i na podstawie tych impulsów podaje impulsy na cewkę i wtryski.

    Naprawa:
    Wymiana sterownika silnika. W tym aucie nie trzeba było wyrzucać immo ponieważ był oryginalny fordowski pilot i to było osobne fordowskie urządzenie.