Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[kia carnival 2.9 crdi] nierówny dzwięk silnika 1500 obr.i w górę.

Rafał98 13 Lip 2012 14:53 1896 4
  • #1 13 Lip 2012 14:53
    Rafał98
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Kupiłem niedawno Kia carnival 2.9 crdi. Dostrzegłem w nim nietypową chyba usterkę,otóż w trakcie zwiększania obrotów silnika, tj.od 1500 i w górę (im wyższe obroty tym bardziej słychać)zaczynam słyszeć tak jakby dzwięk silnika zataczał koło, co jest bardzo denerwujące.Nie mam pojęcia co to może być,proszę o pomoc...

    0 4
  • #2 13 Lip 2012 15:34
    dziobas
    Poziom 14  

    Pierwsza mysl - pompa HP, ale po chwili...
    Napisz czy wymienione filtry. Jaki przebieg? Jaka kompresja? Jakies dane z komputera? Po samym dzwieku, przyblizonym do 'zataczania kola', wiele nie da sie wywrozyc. Podaj wiecej danych.

    0
  • #3 14 Lip 2012 14:03
    Rafał98
    Poziom 2  

    wymieniłem filtr powietrza, paliwowy podobno zmieniał poprzedni właściciel przed sprzedażą .Przy mocnym przyspieszaniu (obr.ok.3000)zapala się lampka pomarańczowa informująca o błędzie .byłem w serwisie okazało się że wtrysk 2 i 4 leje ale powiedzieli że ten dżwięk nie od tego ,przebieg to udokumentowane 195670 km kompresji nie sprawdzałem. wracając do lampki . gaśnie po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika

    0
  • Pomocny post
    #4 14 Lip 2012 16:36
    dziobas
    Poziom 14  

    Skonsultuj sie z innym mechanikiem, najlepiej 'pompiarzem', bo wtryskiwacze moga wlasnie powodowac rozne dzwieki. Jak sprawdzili, ze leja? Po komputerze, testach przelewowych, czy na stole probierczym? Sprawdzenie wtryskiwaczy, to koszt ok. 20zl za sztuke z wydrukiem komputerowym przy roznych nastawach cisnienia i wysterowaniu. Badanie na oko, sluch czy nawet komputer, to tylko metoda na 'zaczepienie sie' o usterke i nalezy watpliwy element poddac glebszej diagnozie. Odradzam jazde z uszkodzonymi wtryskiwaczami (czego skutkiem moze byc np. dziura w tloku). Polecam za to sprawdzenie wtryskiwaczy i przy okazji pompy HP. Przy lejacych wtryskiwaczach wskazany jest test kompresji cylindrow, gdyz moga one (tloki, pierscienie) juz byc w stanie agonalnym.
    Innych sugestii (lanie roznych specyfikow do paliwa, stabilizatorow oleju, srodkow do przetykania wtryskiwaczy i innego badziewia) nawet nie rozpatruj. Znajdz warsztat ze stolem probierczym i sprawdz wtryskiwacze i pompe, jesli chcesz sie dluzej pocieszyc swoim nowym nabytkiem i nie narobic sobie wiecej klopotu i wydatkow.

    0
  • #5 16 Lip 2012 13:30
    Rafał98
    Poziom 2  

    dziękuje za podpowiedz,dam znać po wizycie u innych mechaników i ewentualnej naprawie.Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów