Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Mitsubishi Outlander] Błąd ASC nr C1219, C2205

13 Lip 2012 17:44 13554 10
  • Poziom 11  
    Witam!

    Problem dotyczy Mitsubishi Otlandera z 2006r, 2.0 Diesel. Po zdjęciu poduszki, kierownicy i obudowy z taśmą zaczął się wyświetlać komunikat "ASC Service Required". Autocom wyświetla dwa błędy dotyczące czujnika skrętu C 1219 i C 2205 (jeden z nich to błąd wewnętrzny czujnika). Kostka od czujnika skrętu nie była odłączana. Jaka może być przyczyna?
    [Mitsubishi Outlander] Błąd ASC nr C1219, C2205 [Mitsubishi Outlander] Błąd ASC nr C1219, C2205 [Mitsubishi Outlander] Błąd ASC nr C1219, C2205
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    A spróbuj zrobić parę "ósemek"

    Nic to nie dało

    Motronic napisał:
    Czy są widoczne zmiany kąta obrotu kierownicy jak nią kręcisz

    Nie, stoi cały czas na -2.27

    Motronic napisał:
    Koło sterowe założyłeś tak jak było?

    Jeśli chodzi Ci o koło, w którym jest taśma, to włożyłem w takiej pozycji, że po przekręceniu w lewo jest 3 obroty i w prawo jest 3 obroty od "środka". Jak kręcę kierownicą, to widać że w Sensorze "Steering Angle" obraca się pierścień.

    Sensora widocznego na zdjęciu nie wyciągałem

    Podpinałem ten samochód u kolegi na Autocomie, jest tam 2 opcje kalibracji i żadna nie idzie, pewnie dlatego że nie reaguje w ogóle sensor. Zamierzam zamówić drugi sensor. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia, czy sensor jest sprawny, np. omomierzem?
  • Poziom 9  
    Podpinam sie do tematu. Mam podobny problem, auto naprawione po wypadku i Autoboss wywala błędy: C1219 i C2205. Koło sterowe zamontowane na znaki które sa w obudowie, komputer nie widzi sygnału z kąta skrętu. Jest jakaś możliwość sprawdzenia multimetrem tego sensoa skrętu? Może ktos posiada schematy lub orientujecie sie jakim sprzetem mozna zobić adaptacje?
  • Poziom 11  
    W moim przypadku wyciągany był czujnik skrętu, elektronik przelutował profilaktycznie luty, niestety nic to nie pomogło. Albo uszkodzony jest czujnik, albo potrzeba sprzęt serwisowy do przeprowadzenia kalibracji. Stawiam jednak na uszkodzenie, bo te czujniki powinny kalibrować się w czasie jazdy. Na allegro są, ale kto da gwarancję na używany czujnik, trzeba by pojechać samochodem i z komputerem i na krótko podpiąć i obserwować w programie, czy zmienia się kąt jak kręcę czujnikiem.
  • Poziom 9  
    Kolego to jeszcze meczysz sie z tym problemem? Dostałem ten samochód wczoraj, myslalem ze szybko ogarne, a przywedrowal do mnie od innego elektronika ktory tez sobie nie radził. Nie bardzo wiem co w tym momencie robic, moze ktos z okolic waszawy posiada sprzęt ktory ruszy to autko? Ciekawe ile aso wezmie za taka naprawe..
  • Poziom 11  
    Jeszcze tak, a dokładniej mój znajomy. ASO zostaw w spokoju, zedrą z Ciebie jak za zboże: nowy czujnik + usługa ;) Znajdź uczciwego elektronika samochodowego z interfejsem minimum Autocom. Problemem jest to, że w pobliżu nie ma szrotu, a wydać 200 stówy w ciemno za czujnik z popękaną obudową (allegro), to kiepski interes. Dowiem się ile kosztuje nowy, może "nie taki wilk straszny" :)
  • Poziom 9  
    Dzwonilem przed chwila do ASO, czujnik kąta skrętu kierownicy cos około 1400zł. Zastanawia mnie jak można go sprawdzić aby mieć 100% pewności ze jest wadliwy. Poszukuje tez rozpiski przekaznikow z kabiny.
  • Poziom 16  
    Mam taki moduł sprawny z montażem za 500zł. Dopiero co robiłem swojemu staruszkowi taki zabieg.
    Widze, że ten samochod robi sie coraz bardziej popularny, ale z gratami to jeszcze ciężko do tego.
    Jak sprawdzić? Jak masz bląd w stylu: usterka wewnętzna SAS i brak odczytu ruchu kierownicy to na 100% uszkodzony :)
  • Poziom 11  
    Mój problem jest rozwiązany, została zrobiona adaptacja czujnika skrętu dedykowanym testerem do Mitsu.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Dla potomności moja krótka story. Dotyczy Grandisa, ale temat identyczny w zasadzie.

    Rok temu zaświeciły się kontrolki ESP i TCL OFF. Na początku jakieś 6-7 razy w ciągu 2 dób udawało się je wyłączyć przez zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika, systemy ponownie działały. Na kompie w aso odczytano błąd czujnika kąta skrętu oraz błąd czujnika prędkości. W aso wykasowali te błędy, znowu udało się pojeździć 2 dni i znowu ta sama historia - 6-7 razy kasowanie błędu kluczykiem i potem na stałe.

    Rok temat odpuściłem, bo na znanym serwisie aukcyjnym był taki czujnik, raz 1 sztuka a raz wcale, kosztował wtedy 350 zł. Na teraz wiszą 4 sztuki od 200 zł, więc zaszalałem. Przed wizytą w serwisie z ciekawości odłączyłem akumulator, zdjąłem plastiki przy kierownicy, znalazłem wtyczkę czujnika, wypiąłem stary i podpiąłem ten nowo zakupiony, wycentrowany na środek tak jak ten zamontowany. No i od razu zadziałał, czyli po włączeniu zapłonu przez chwilę był check, a po chwili kontrolki ESP i TCL OFF zgasły, TCL dawało się włączać i wyłączać przyciskiem.

    Parę dni temu temat załatwiony w ASO, czas trwania pół godziny, koszt 150 zł razem z kompem. I wreszcie koniec świateł choinkowych na desce :).