Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[case cs 150] Brak przedniego napędu 98r

piotrkulka 13 Lip 2012 20:39 12402 12
  • #1 13 Lip 2012 20:39
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Przód nie ciągnie, ani jedno koło. W kabinie na wyłącznik przychodzi napięcie. Który elektrozawór ma się załączać ?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Lip 2012 10:51
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Przecież to jest kilka minut szukania. Patrzysz i szukasz gdzie idzie rurka wychodząca z przystawki przedniego napędu. I na jej drugim końcu powinien być elektrozawór załączający przedni napęd. Nie wiem jak jest w tym przypadku. Ale zazwyczaj przedni napęd załączany jest przez brak ciśnienia, czyli rozłączenie elektrozaworu. Mówisz że na włącznik dochodzi napięcie. A czy z niego wychodzi? Jeśli tak to spróbuj rozłączyć przełącznik i sprawdź czy wtedy napęd będzie działał.

    0
  • #3 15 Lip 2012 14:07
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Napięcie wychodzi. Co do rurki to idzie, ale jest to raczej blokada niż załączanie przedniego mostu.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 15 Lip 2012 16:22
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ja nie mówię o przednim moście a o przystawce która znajduje się pod skrzynią i z której wychodzi wałek napędzający przedni most. Odłącz wtyczkę od włącznika i zobacz czy wtedy zacznie ciągnąć.

    0
  • #5 15 Lip 2012 20:01
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Czy przystawka jest pod spodnią osłoną? Zrobiłem kilka zdjęć nic tam nie widać. Elektrozawory w tylnej części ciągnika opisane na zdjęcia A i B do czego służą ( jeden do WOM )
    [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r


    Dodano po 5 [minuty]:

    [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r

    2
  • #6 15 Lip 2012 20:38
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Nie wiem nie miałem aż tak do czynienia z tym ciągnikiem. Ale musisz się pod niego położyć. Pod skrzynia będziesz miał przykręcona przystawkę z której wychodzi wałek na oś przednią. szukaj rurki bądź przewodu hydraulicznego wchodzącego w ta przystawkę. to będzie rozłączenie przedniego napędu. Teraz musisz szukać miejsca do którego ona idzie na jej końcu będziesz miał na pewno elektrozawór. Być może jeden z tych dwóch.

    0
  • #7 22 Lip 2012 19:23
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Nikt nie zna tematu.
    Te elektrozawory to od WOM i tylna blokada mostu.
    Nadal nic nie znalazłem co by załączało przedni napęd

    0
  • #8 22 Lip 2012 21:07
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Kolega jeszcze nie znalazł go? Czy nawet dobrze nie szukał, przecież to jest naprawdę 5 minut roboty. W NEW HOLLANDach serii TM elektrozawór znajduję się za tylnym prawym kołem, ale od strony wejścia do kabiny. W starszych modelach case elektrozawór załączający przedni napęd siedział na skrzyni po lewej stronie.

    0
  • #9 23 Lip 2012 21:54
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Sorki że post pod postem. Dziś akurat robiłem CASE JX elektrozawór od załączenia napędu ma za lewym kołem od tyłu. Jesteś pewien że u Ciebie te dwa są właśnie od WOMu i blokady a nie od napędu i blokady?

    0
  • #10 03 Sie 2012 21:48
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Z lewej strony nic nie ma. Gdy wciskam przełącznik od tylnej blokady, wówczas zapala się kontrolka na desce rozdzielczej i napięcie na tylnej wtyczce. A gdy zamienię wtyczki i napięcie podam na drugą cewkę wówczas kręci się wałek.

    0
  • #11 15 Paź 2013 22:29
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Co do wypowiedzi ftp.kowal to wszystkie mijają się z prawdą i proszę ich nie brać pod uwagę, najlepiej by było gdyby się je usunęło by nie zaśmiecały tematu.

    Co do przedniego napędu, zrobiłem. Przyszło za duże ciśnienie oleju na sprzęgło elektrohydrauliczne i zerwało pierścień zabezpieczający. Efekt w tym momencie zluzowała się sprężyna talerzowa która to dociska tarczki. Sprężyna nie dociskała i tarczki ślizgały, napędu nie było.
    Na zewnątrz nie ma żadnych przystawek ani węży, przewodów hydraulicznych. Elektrozawór znajduje się po prawej stronie. Sposób na diagnostykę.
    Podnosimy przodu ( zgaszony sinik ) i próbujemy obracać kołem, nie powinno się dać ponieważ, sprzęgło jest tak skonstruowane że jeżeli cewka nie dostaje napięcia to zawór jest zamknięty, a tarczki dociska sprężyna talerzowa.
    Po naciśnięciu przycisku z przednim napędem, pojawia się napięcie na cewce i wówczas zaczyna być dostarczany olej do sprzęgła. Powinno być 18 bar. Olej cofnie sprężynę o 3 mm i powstaje luz na tarczkach. I teraz nie ma napędu na przód.

    0
  • #12 16 Paź 2013 01:52
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Ciśnienie rozłącza to tak jak w serii NEW HOLLAND TM. Dlaczego Twierdzisz że posty ftp.kowal mijają się z prawda?? Przecież Tobie dobrze tłumaczył . Rozłączenie napędu przedniego jest w skrzyni biegów, w obudowie lub w przystawce jak kto woli co nazywać :)
    Przewód hydrauliczny do rozłączania napędu jest wewnątrz skrzyni biegów?? Ale cewka jest na zewnątrz więc i tak musi wychodzić z obudowy. W TM jest rurka na zewnątrz skrzyni, i tu myślę że jest tak samo, bo to są pochodne traktory. Jest na wysokości wału napędowego przedniego mostu. Zresztą bardzo długo Tobie to zajęło , bo ponad rok czasu, a to awaria, którą można było zdiagnozować bardzo szybko.

    0
  • #13 21 Paź 2013 22:54
    piotrkulka
    Poziom 9  

    rzemyk90 cytat obudowie lub w przystawce jak kto woli co nazywać
    A ja uważam kolosalna różnica. Przystawkę rozbieram w jeden dzień a jeśli sprzegło jest w obudowie to wiąże się z demontażem kabiny , rozpinaniem instalacji, klimy itp i zajmuje to 10x więcej czasu. Przewód hydrauliczny jest wewnątrz skrzyni, a cewka na zewnątrz oznaczenie Y1. A że myślisz że jest tak samo, to na dwoje wróży. Tamie informacje raczej nie pomagają. Ja oczekiwałem konkretnej odpowiedzi, a że nikt nie odpowiedział odpowiadam sam. Czyżby mechanicy bali się że rolnicy sami zaczną naprawiać sprzęt ?
    Co do usterki, po roku dopiero usunąłem a to nie to samo co diagnostyka.

    [case cs 150] Brak przedniego napędu 98r

    OPIS P O ANGIELSKU
    4-wheel drive (MFD) – Operation
    4-wheel drive switched OFF
    – Switch S2/59 in position 0 = OFF
    – Solenoid valve Y1 is charged.
    – P1 (18 bar) forces piston 4 against belleville spring 8 until it engages (s = 2.0± 0.3 mm).
    – The disks are released, the power flow is interrupted. The gear wheel is borne on shaft 1. It can now turn freely against the shaft.
    Lubrication: Shaft 1 is below the gearbox oil level. Oil is fed by centrifugal force.
    – Stationary metal encapsulation 10 prevents oil frothing.
    – 2 metal square profile rings are used as the gearbox housing pressure oil seal to shaft 1 and from shaft 1 to cylinder 2
    (in gear wheel F).
    Note: Position the open side of the piston ring towards cylinder 2 when assembling.
    Optistop: The 4-wheel drive is automatically switched ON by operating both brake pedals.
    4-wheel switched ON
    1 Switch S2/59 in position I = "permanently on"
    2 Switch S2/59 in Auto position = management
    2a v = < 14 km/h
    2b v = > 14 km/h simultaneous brake operation (Optistop)
    – Solenoid valve Y1 is not charged.
    – P1 (18 bar) is blocked by Y1.
    – Belleville spring 8 presses the disk package together via piston 4, thrust bolt 5 and adjustment wheel 9.
    The 4-wheel clutch is engaged.
    The 4-wheel clutch simultaneously serves as an overload protection device
    Slip torque = 1700 - 2100 Nm

    KIEPSKIE TŁUMACZENIE, OSOBY ZNAJĄCE ANGIELSKI PROSZĘ O POPRAWNE PRZETŁUMACZENIE
    Napęd na 4 koła (MFD) - Działanie

    4 koła wyłączony

    - Przełącz S2/59 w pozycji 0 = OFF
    - Y1 Zawór elektromagnetyczny jest pobierana.
    - P1 (18 bar) zmusza tłok 4 przed belleville wiosnę 8 aż do zatrzaśnięcia (s = 2,0 ± 0,3 mm).
    - Dyski są uwalniane, przepływ zasilania. Koło zębate jest ponoszone na wale 1. To może teraz swobodnie obracać względem wału.
    Smarowanie: Wał 1 jest poniżej poziomu oleju przekładniowego. Olej jest doprowadzany za pomocą siły odśrodkowej.
    - Stałą hermetyczna obudowa z metalu 10 zapobiega oleju spieniania.
    - 2 Kwadratowy metalu pierścienie profilowe służą jako obudowy przekładni ciśnienia oleju do uszczelnienia wału 1 i od 1 do wału cylindra 2
    (W F koła zębatego).
    Uwaga: pozycja otwarta strona pierścienia tłoka do cylindra 2 przy montażu.
    Optistop: napęd na 4 koła jest automatycznie włączane przez uruchomienie obu pedałów hamulca.


    4 koła włączony

    1 Przełącz S2/59 w pozycji I = "na stałe"
    2 Włącz S2/59 w pozycji Auto = zarządzanie
    2a v = <14 kmh
    2b v => 14 kmh jednoczesne działanie hamulca (Optistop)
    - Y1 Zawór elektromagnetyczny nie jest otwarty.
    - P1 (18 bar) jest blokowane przez Y1.
    - Belleville Prasy wiosna 8 pakiet dysk ze sobą za pośrednictwem tłoka 4, docisk śruby 5 i pokrętła regulacji 9.
    4 koła sprzęgła.
    Sprzęgło na 4 koła jednocześnie służy jako urządzenie przed przeciążeniem
    Kupon moment obrotowy = 1700 - 2100 Nm

    0