Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Ford Fiesta mk3] Tylna Wycieraczka

13 Lip 2012 21:18 2967 6
  • Poziom 23  
    Kolega poprosił mnie o naprawę niedziałającej tylnej wycieraczki w Fordzie Fieście mk3 z rocznika 1995. Okazało się, że na klapie nie ma masy. Zawiasy były dość mocno pokryte rdzą dlatego grubszym przewodem 1mm² podłączyłem masę, wziętą ze śruby prawej lampy do prawego skrajnego styku listwy ze stykami nad zderzakiem. W klapie skrajny prawy bolec podłączyłem do śruby, masy silnika wycieraczki. Wycieraczka działa teraz prawidłowo. Ten ostatni styk z tego co wiem powinien być wykorzystany do zasilania oświetlenia bagażnika, ale do bagażnika nie dochodzi stały plus przy wyłączonym zapłonie. Kolega miał podłączoną jakąś lampkę samochodową z ręcznym wyłącznikiem do plusa światła pozycyjnego i masy. Podłączyłem mu ją do plusa po zapłonie wycieraczki i masy. Czy taki sposób wykonania napraw jest prawidłowy ? Czy masa ze śruby światła wytrzyma obciążenie wycieraczki i podgrzewania tylnej szyby ?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Podłącz przewód masowy z klapy do dowolnego punktu nadwozia samochodu. Punkt oczyść z farby i porządnie przykręć.. Chyba, że doprowadzisz się do jakiegoś puntu masowego z tyłu.
    Jeśli w fieście jest taka sama listwa, jak w escorcie, to jeden ze styków jest ruchomy i on załącza masę na lampkę oświetlenia bagażnika.
  • Poziom 23  
    Podłączyłem masę do lampy, ponieważ dostęp do fabrycznej śrubki masowej ogranicza trochę butla gazowa. Ale da się tam podłączyć przewód. Masę nadwozia, wziętą z lampy podłączyłem do tego ruchomego styku, który następnie przekazuje ją na klapę do wycieraczki i ogrzewania szyby. Listwa w Fordzie Escorcie i Fordzie Fieście mk3 jest taka sama, z tym że ta z Escorta ma trzy styki a z Fiesty cztery. Pierwszy styk od lewej to start wycieraczki, drugi podtrzymanie wycieraczki, trzeci zasilanie ogrzewania szyby, a czwarty to masa.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To złącze to pomyłka. Wystarczy trochę luzu, brudu, wilgoci i zaczyna szwankować. Jak już ciągniesz masę do klapy, to zrób wiązkę i zrezygnuj z tego złącza.
  • Poziom 23  
    U mnie w Escorcie to złącze działa już 4 lata, czyli od momentu zakupu samochodu. :wink: Na początku tylko nie działało oświetlenie bagażnika, ale spryskałem listwę WD 40 i usterki nie ma do tej pory. W razie czego można łatwo styki oczyścić papierem ściernym. Wiązkę trzeba by było puszczać przez nowe otwory i zakupić gumową przelotkę. Kolega raczej nie będzie chciał tego robić.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    W escorcie przelotka już jest. Idzie nią wężyk od spryskiwacz tylnej szyby. Absurd, ale stosowany. W fieście nie pamiętam.
  • Poziom 23  
    Fiesta też ma przelotkę, z tym że wężyk spryskiwacza zajmuje prawie całą jej średnicę i nie da się przepuścić przez nią przewodów.