Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Opel Corsa C 1.0] P0130, P0135 - Napięcie lambdy 0 - 3V

13 Lip 2012 22:03 16556 20
  • Poziom 9  
    Witam,

    Samochód: Opel Corsa C 1.0, 12.2003.
    Wymieniłem sondę lambda (przed katalizatorem) w serwisie - Delphi ES20283-12B1. Po wymianie samochód wyraźnie nabrał mocy. Na następny dzień pojawiły się błędy P0135 i P0130 (odczyt w serwisie CDIF2).
    W parametrach na biegu jałowym napięcie sondy lambda skacze od 0V do 3,1V. Po wciśnięciu gazu, pokazuje 0V, aż do momentu puszczenia pedału gazu i wówczas odczyt pokazuje 800-600 mV.
    Po odłączeniu przewodu sondy, wskazanie pokazuje cały czas 0,43 V na biegu jałowym.
    Przepływomierz na biegu jałowym pokazuje 2-3g/s.

    Czy skakanie napięcia 0-3V na sondzie to normalne? Co może być przyczyną wymienionych błędów?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Wskazania sondy lambda są nieprawidłowe. To jest sonda 1V ,więc masz zwarcie do plusa
    np. na wtyku sondy.(do grzałki).

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wyświetlacz testera B1S1 Czujnik O2
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    50 ... 950 mV
    Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Czyli rozumiem, że problem może wynikać z niepewnym połączeniem?
    Styki w gnieździe były czyszczone, bo rzeczywiście były trochę zaśniedziałe. Przy komunikacie o błędzie P0130/P0135... na końcu był dopisek "brak sygnału".
    Czy da się np. multimetrem sprawdzić obwody w sondzie/grzałce sondy, tak żeby mieć pewność, że chodzi o problem z połączeniem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Motronic napisał:
    Ulee napisał:

    Czy da się np. multimetrem sprawdzić obwody w sondzie/grzałce sondy, tak żeby mieć pewność, że chodzi o problem z połączeniem?

    A jak myslisz?


    Może źle sformułowałem pytanie...
    Jak sprawdzić multimetrem czy sonda jest ok? Zapewne rezystancja, ale jaka wartość? Poza tym być może chodzi o zanieczyszczone styki wtyczki w samochodzie, ale może nie...
  • Poziom 42  
    Błędny odczytane wskazuję na obwody / przerwy niestałe lub przywarcia/ sygnałowe sondy i podgrzewania. Przemierz kostkę i przewody od kostki do ECU / warunek - jeżeli masz założoną nową sondę z prawidłowo zestawioną kostką/.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    masa sondy to niebieski
    sygnał sondy to to biały
    plus grzałki to zielony
    minus grzałki to żółty
    Zakładam że masz silnik Z10XEP

    Dodano po 14 [minuty]:

    Można zmierzyć napięcie między białym i masą.
    powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV.
    Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV.
    Wykonaj pomiar pomiędzy pomiędzy niebieskim i białym,może brakuje masy sondy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Grzałka sondy ma mieć rezystancję około 12-16Ω
  • Poziom 9  
    rob4028 napisał:
    masa sondy to niebieski
    sygnał sondy to to biały
    plus grzałki to zielony
    minus grzałki to żółty
    Zakładam że masz silnik Z10XEP

    Dodano po 14 [minuty]:

    Można zmierzyć napięcie między białym i masą.
    powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV.
    Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV.
    Wykonaj pomiar pomiędzy pomiędzy niebieskim i białym,może brakuje masy sondy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Grzałka sondy ma mieć rezystancję około 12-16Ω


    Sprawdziłem. Miernik pokazuje przewodność na przewodach odpowiadających zielonemu i niebieskiemu (zamiast zielony - żółty). Zimny silnik 9Ω, trochę rozgrzany ok 12Ω.

    Mam pudełko z sondy i jest to model jak pisałem w pierwszym poście, według katalogu np. intercars, to dokładny odpowiednik tej co była czyli Bosch 258 006 500 (odczytane z starej sondy). Upewnię się jeszcze w warsztacie, że nie jest założona inna sonda niż mam pudełko.

    Na wtyku wypiętej sondy, jest OK tj. 445mV.

    [Opel Corsa C 1.0] P0130, P0135 - Napięcie lambdy 0 - 3V
  • Poziom 25  
    Ztego co piszesz sonda jest źle podłączona.
  • Poziom 9  
    rob4028 napisał:
    Do jakich kolorów masz zapięte białe przewody sondy?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ztego co piszesz sonda jest źle podłączona.


    Wtyczka sondy pasuje tylko tak:
    - fioletowy -> zielony
    - czarny -> żółty
    - biały -> niebieski
    - szary -> biały
    Według zdjęcia: tam gdzie czerwona sonda miernika wchodzi do zielonego w wtyku samochodu.
    Sprawdzałem, nie da się odwrotnie wpiąć wtyczki.
  • Poziom 25  
    Żółty i zielony to grzałka sondy.
    Nie ma specjalnego znaczenia ,który będzie plusem a który sterowaniem minusowym,bo to tylko grzałka,czyli rezystor PTC,ale tam jest masa impulsowa.
    Ogromne znaczenie ma za to sygnał i masa sygnału.
    Wynika z tego ,że sterowanie grzałki masz podpięte jako masę sygnału.
    Stąd te błędne odczyty sterownika.
  • Poziom 9  
    rob4028 napisał:
    Żółty i zielony to grzałka sondy.
    Nie ma specjalnego znaczenia ,który będzie plusem a który sterowaniem minusowym,bo to tylko grzałka,czyli rezystor PTC,ale tam jest masa impulsowa.
    Ogromne znaczenie ma za to sygnał i masa sygnału.
    Wynika z tego ,że sterowanie grzałki masz podpięte jako masę sygnału.
    Stąd te błędne odczyty sterownika.


    Czyli mam po prostu złą sondę?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    to nie jest prawidłowa sonda!

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Wystarczy zamienić piny.

    Dodano po 7 [minuty]:

    tu masz obrazek [Opel Corsa C 1.0] P0130, P0135 - Napięcie lambdy 0 - 3V
  • Poziom 9  
    A co jeżeli ta zamontowana sonda to naprawdę ten model Delphi jakiej mam pudełko? Według wszelkich źródeł to odpowiednik. No chyba, że tylko oryginał...

    Wtyczka jest nierozbieralna więc musiał bym naruszyć przewody, a być może uda się ją jeszcze wymienić - serwis kupował.

    Jak sprawdzić gdzie jest + i - na sondzie? Bo na grzałce jak piszesz, to nie ma znaczenia.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Szukałem w schematach ,do czego może być ta sonda,bo coś mi przypomina to podłączenie.
    Jeszcze nie znalazłem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Simtec ma takie podłączenie!!
    Czyli 1,8 lub 2,0 , ale one mają sondę 5V.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Być może stąd to twoje 3V?!!

    Dodano po 10 [minuty]:

    Ulee napisał:
    Jak sprawdzić gdzie jest + i - na sondzie? Bo na grzałce jak piszesz, to nie ma znaczenia.

    Jak zapniesz odwrotnie ,to nie będzie żadnego sygnału :D .


    Tutaj masz Nr.części i nr. katalogowe:

    93177187 nr.kat. 8 55 404 dla BF
    93190419 nr.kat. 8 55 528 dla DD

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie wiem czym one się różnią,chyba długością przewodu? :D
  • Poziom 9  
    rob4028 napisał:
    Simtec ma takie podłączenie!!
    Czyli 1,8 lub 2,0 , ale one mają sondę 5V.


    Ale "takie" to znaczy jakie? Jak na mojej sondzie? Bo jak sprawdzałem wtyk przy odpiętej sondzie to miałem 445mV na białym i masa, więc we wtyku wygląda to chyba tak jak opisałeś.

    rob4028 napisał:
    Tutaj masz Nr.części i nr. katalogowe:

    93177187 nr.kat. 8 55 404 dla BF
    93190419 nr.kat. 8 55 528 dla DD


    Ten pierwszy numer odpowiada Bosch'owi, który miałem a ten drugi?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Ulee napisał:
    Ale "takie" to znaczy jakie? Jak na mojej sondzie?

    Popatrz na schemat. 1 i 2 to grzałka a w Simtec-u 1 i 3.

    Ulee napisał:
    Ten pierwszy numer odpowiada Bosch'owi, który miałem a ten drugi?

    Ten pierwszy to sonda O2 do silnika Z10XEP, do rocznika 2005 z identyfikatorem BF( taka biała naklejka na przewodzie sondy) ,a ten drugi to sonda O2 bez ograniczeń rocznikowych,więc jego też podałem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wymień tą sondę i weź Bosch'a .Motronic to w końcu Bosch.
    Nie wydaje mi się ,aby były istotne różnice w cenie.
  • Poziom 9  
    Jutro powinienem mieć nową sondę. Dam znać co się zmieni.
  • Poziom 9  
    Nowa sonda założona, Bosch z numerami identycznymi z oryginalną sondą.
    Odczyty na komputerze prawidłowe.

    Zamykam temat.