Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[toyota yaris 1.0 200] nie odpala po planowaniu głowicy

panam 13 Jul 2012 23:54 4466 14
  • #1
    panam
    Level 29  
    Jak w temacie , pojazd nie odpala, . Nie ma iskry i wtryski nie działają, sprawdzone wszystkie czujniki i są ok. Czasem ( dwa razy w ciągu dwóch dni odpalił ale na jeden i zgasł, zaśmierdziało paliwem i tyle) Robiona była uszczelka, nie wiem kto robił, więc nie mam pewności co do ustawienia rozrządu( znaki nie są w górze tylko na boki). Mam dylemat , czy jeżeli w tym typie znaki się nie zgadzają to nie poda iskry i wtrysku? czy to jest wina immo, a może samego kompa po złym odpięciu aku.? proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję. Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    andrend
    Level 26  
    Sprawdź rozrząd i dobrze ustaw, sprawdź czujnik położenia wału korbowego.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na kołach są znaki koła wałków rozrządu na 12 godz. wał korbowy na 19godz.
  • #4
    Andiv
    Level 32  
    Radziłbym spiąć to czymś i zobaczyć parametry czego mu brakuje.
  • #5
    panam
    Level 29  
    andrend wrote:
    Na kołach są znaki koła wałków rozrządu na 12 godz. wał korbowy na 19godz.
    wiem i sprawdziłem, więc na wałkach nie są na 12 tylko na 3 i 9 , ale czy to może być powodem brakiem iskry i wtrysków, czy jak nie zgadza się góra z dołem to komp blokuje podanie impulsów? ( ja bym tak zrobił chroniąc silnik, ale nie wiem czy tak jest w tym typie).
    grala1 wrote:
    Sprawdz zasilanie ECU, bezpieczniki itp.
    wszystko sprawdzone.
    Andiv wrote:
    Radziłbym spiąć to czymś i zobaczyć parametry czego mu brakuje.
    spinałem snoponem , wszystko jest i żadnych błędów, parametry ok. ale ten diagnoskop nie jest idealny do japonczyków
  • #6
    Andiv
    Level 32  
    Czyli w parametrach widzi obroty ?
    Zezwolenie na rozruch jest ?
    Fakt snap średnio sie nadaje, żeby nie powiedzieć wogóle.
  • #7
    panam
    Level 29  
    Andiv wrote:
    Zezwolenie na rozruch jest ?
    tego nie widzi ,bo nie ma takiego parametru, jak również nie widzi statusu immo, a tam jest tylko transporder połączony bezpośrednio do ecu. Obroty widzi. Zastanawia mnie fakt czy blokuje immo , czy przestawiony rozrząd ? Do rozrządu się nie dotykam ,naprawiać będzie ten co robił wcześniej, choć twierdzi że zrobił dobrze i że to wina elektryki.
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    panam wrote:
    czy jak nie zgadza się góra z dołem to komp blokuje podanie impulsów?

    Spróbował bym odpiąć czujnik wałków. Ale to tylko moje domysły, nie wiem jak się wtedy zachowa.
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Rozrząd zpartolony jeśli wygląda tak jak opisujesz. Szkoda że nie możesz odczytać parametru synchronizacji góry z dołem.
  • #10
    panam
    Level 29  
    ociz wrote:
    Spróbował bym odpiąć czujnik wałków. Ale to tylko moje domysły, nie wiem jak się wtedy zachowa.
    odpinałem i nic, ale jak go wyjąłem i został podpięty w trakcie kręcenia zagadał, ale zgasł. Przypuszczam że w trakcie kręcenia czujnik się przemieścił i dostał impuls w odpowiednim czasie i miejscu.
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    To jeszcze nie ustawiłeś tego rozrządu i go nie odpaliłeś? W ogóle to kompresję by się przydało sprawdzić.
  • #12
    panam
    Level 29  
    ociz wrote:
    To jeszcze nie ustawiłeś tego rozrządu i go nie odpaliłeś? W ogóle to kompresję by się przydało sprawdzić.
    Ociz nie będę tego robić, bo klientowi uszczelkę robił wujek, więc zostawiam to w rodzinie. Moje pytanie brzmi czy to może być przyczyna czy przeoczyłem coś w elektryce ? Jeszcze jedna rzecz mnie niepokoi , czy po podłączeniu bateri ba się wzbudzić na chwilę komp od silnika, bo tu tak jest, co mnie też zaniepokoiło.
  • #13
    ociz
    Moderator of Cars
    Przecież i tak w końcu samochód trafi do jakiegoś warsztatu, a im później tym więcej będzie poprawiania po "wujku".
  • #14
    zy.byszek
    Level 10  
    jak dalej nie chodzi to dawaj do warsztatu a nie kombinuj.bo cię drożej będzie kosztować,zy.byszekbar@gmail.com
  • #15
    panam
    Level 29  
    brak odpowiedzi od klienta .Temat zamykam , chodź spieram się z ustawieniem rozrządu.