Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Opel Vectra] Bymi na biało i olej na tłokach

vito998 13 Lip 2012 23:55 5219 14
  • #1 13 Lip 2012 23:55
    vito998
    Poziom 10  

    Witam
    Mam taki oto problem otóż po wymianie zaworu (pękł), szlifie gniazd zaworowych oraz wymianie uszczelniaczy zaworowych bardzo okropnie dymi na biało :(
    Głowica dokręcona na odpowiedni monet obrotowy. Dodam że na tłokach znajduje się olej w takich ilościach że silnik nie może go przepalić a przed naprawą tego nie było nawet dymka nie puściła. Ciśnienie sprężania to ok 13 bar na każdym cylindrze na zimnym silniku a na ciepłym to 17 - 18 bar.

    Auto Opel Vectra 1,6 16V 1996r

    I tu mam pytanie:
    1) czy przyczyną tego są uszczelniacze zaworowe czy pierścienie???

    1 14
  • Pomocny post
    #2 14 Lip 2012 00:15
    mod22
    Poziom 28  

    vito998 napisał:
    na ciepłym to 17 - 18 bar.

    Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.

    -1
  • #3 14 Lip 2012 18:06
    vito998
    Poziom 10  

    aha czyli mam rozumieć że do wymiany są pierścienie tak?? czyli czeka mnie kolejna rozbiórka silnika :) dzięki kolego za pomoc :)

    0
  • Pomocny post
    #4 14 Lip 2012 20:36
    domex32
    Moderator Samochody

    vito998 napisał:
    aha czyli mam rozumieć że do wymiany są pierścienie tak?? czyli czeka mnie kolejna rozbiórka silnika :) dzięki kolego za pomoc :)


    Typowy przypadek, uszczelnisz górę puści dół.

    Jakiś czas temu robiłem vectre A 1.6, 8v gość chciał zrobić budrzetowo uszczelkę pod głowicą i głowice, dołu nie chciał ruszać, po złożeniu i rozgrzaniu przepaliło cały olej z silnika w 20 minut, olej pokazał się w ostatnim tłumiku.

    0
  • #5 16 Lip 2012 08:20
    vito998
    Poziom 10  

    koledzy jeszcze jedno pytanko

    czy wymiana śrub od głowicy jest konieczna??

    0
  • #6 16 Lip 2012 10:34
    autoas
    Poziom 42  

    mod22 napisał:
    Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.

    No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte...

    0
  • #7 16 Lip 2012 13:53
    vito998
    Poziom 10  

    autoas napisał:
    mod22 napisał:
    Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.

    No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte...


    OK zgodzę się z tym tylko że głowica była robiona tzn szlifowanie gniazd zaworowych, wymienione uszczelniacze zaworowe, o raz wymieniony jeden zawór przez mechanika który robi to od lat i nie raz już mi to robił i nigdy nie było z tym żadnego problemy wiec raczej głowica będzie OK. Ale na razie sprawdzam pierścienie więc będę wiedział co jest do zrobienia.

    A jak jest z tymi śrubami trzeba je wymieniać czy nie??

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Lip 2012 19:53
    mod22
    Poziom 28  

    autoas napisał:
    No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte...

    Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie olejowe.

    Dodano po 1 [minuty]:

    vito998 napisał:
    A jak jest z tymi śrubami trzeba je wymieniać czy nie??

    Według producenta powinny być nowe, ale ocena należy do Ciebie.

    0
  • #9 16 Lip 2012 21:08
    vito998
    Poziom 10  

    autoas napisał:
    opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie olejowe.


    Dokładnie winą były zapieczone pierścienie olejowe. Po wlaniu 50 ml benzyny na tłoki, stan benzyny utrzymał się max 15 min. Ale już są wymienione wiec mam nadzieje że będzie dobrze :)

    0
  • #10 16 Lip 2012 22:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    vito998 napisał:
    już są wymienione wiec mam nadzieje że będzie dobrze
    Chyba nie będzie dobrze.

    0
  • #11 16 Lip 2012 22:38
    markslew
    Poziom 27  

    Pierścienie to nie wszystko, trzeba też pamiętać o cylindrach, zrobić ich pomiary w różnych płaszczyznach.

    0
  • #12 17 Lip 2012 21:40
    vito998
    Poziom 10  

    Koledzy jeszcze jedno pytanie jak długo będzie wypalał się olej z tłumików ??

    0
  • #13 17 Lip 2012 22:16
    mod22
    Poziom 28  

    To zależy jak będziesz jeździł.Jak dobrze dasz po garach to szybko.

    0
  • #14 17 Lip 2012 22:18
    T5
    Admin grupy Samochody

    vito998 napisał:
    Koledzy jeszcze jedno pytanie jak długo będzie wypalał się olej z tłumików ??
    Oj długo.W A8 2,5 TDI po wymianie turbiny (rozleciała się)Przestała kopcić po 600km jazdy autostradą(porządnej jazdy :D )

    0
  • #15 18 Lip 2012 12:13
    vito998
    Poziom 10  

    Dziękuje koledzy za konkretne przydatne informacje :)

    Problem rozwiązany zamykam temat :)

    0