Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zalety i wady gazowego ogrzewania w mieszkaniu.

14 Lip 2012 00:32 37515 24
  • Poziom 2  
    Witam,

chcemy kupić z żoną mieszkanie. Wpadł nam w oko lokal o powierzchni 75 m kw. na trzecim (przedostatnim) piętrze kamienicy. Budynek nie był poddany termomodernizacji, ale okna w mieszkaniu są wymienione na plastikowe, dobrej jakości. Nasze wątpliwości budzi jednak ogrzewanie gazowe. Trochę na ten temat czytałem i spotkałem się ze skrajnymi opiniami - od zachwytu po totalną krytykę. Czy dziś zakup ładnego, przestronnego mieszkania w bardzo atrakcyjnej cenie ogrzewanego w ten sposób to gra warta świeczki? Ile może wynieść koszt ogrzewania w sezonie grzewczym? Proszę o jakieś sugestie. Sam jestem humanistą i kompletnie nie znam się na tych sprawach:) Poniżej zdjęcie pieca gazowego zainstalowanego w mieszkaniu. Grzejniki są nowe, aluminiowe.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Marcin

Zalety i wady gazowego ogrzewania w mieszkaniu. [/img]
  • Poziom 24  
    Za sezon grzewczy 3 do 4 tys w zależności od zimy. Gazowe ogrzewanie jest optymalne.
  • Poziom 10  
    ja mam gazowe ogrzewanie (kocioł vaillant 12kW turbo - nie trzeba zimnego nawiewu powietrza z zewnątrz), mieszkanie 62m2 wysokość 2,85m, nowe okna, stare budownictwo, mury - cegła 60cm, okna na dwie strony budynku, raczej słabe nasłonecznienie do południa, po południu lepiej, spalam 900m3 gazu na cały sezon (kuchnia elektryczna indukcyjna). trochę dużo ale mam nastawę na termostacie pokojowym 23,5stC.
  • Poziom 24  
    Pomnożyć średnio brutto przez 2,7 zł/m3., czyli około 2,5 tys. zł.za sezon.
  • Poziom 10  
    taryfa W-2.12T
    1,32PLN/Nm3 paliwo + 0,45PLN/Nm3 przesył
    10,20PLN+4,7PLN - abonamenty za msc

1,77PLN/Nm3*900Nm3 + 12 x 15,9PLN = 1620PLN per year

1620/12=135