Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań.

14 Lip 2012 00:57 18962 8
  • Poziom 12  
    Witam. Mam już rozłożony silnik od WSK i mam kilka pytań co robić. :| Cylinder do szlifu czy może kupić nowy na allegro 100zł? . Łożyska tulejki oringi i simmeringi wymienię wszystkie. Wał korbowy ma lekkie luzy góra dół na korbowodzie. Będzie kilka pytań odnośnie wału. Oddać do do regeneracji? Może dam radę zrobić to sam. Jeśli się da rozłożyć to jak. Te osłony na wale muszą być założone co się stanie jak złożę bez osłon. Jak osadzać wał w karterach, czytałem coś o nagrzewaniu ale nie wiem w jakim celu? Tłok myślę ze do wymiany. Tulejkę z korbowodu wybić młotkiem czy rozwiercanie ? Poradźcie coś z własnych doświadczeń. Może jeszcze na coś zwrócić uwagę? Wiem że było kilka tematów o WSK 125 ale nie dowiedziałem się z nich tego co chce wiedzieć.


    WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań.
  • Poziom 11  
    Wał oddaj do regeneracji jeśli tego wymaga bo sam nic nie zrobisz niestety.
    Co do podgrzewania to pewnie chodziło o to żeby podgrzać łożyska przed włożeniem na wał, jest to bardzo dobry sposób, aby lekko weszły i aby nie skrzywić wału, najlepiej to zrobić opalarką.
    Cylinder jeśli tego wymaga i jest jeszcze taka możliwość to do szlifu no i oczywiście do niego tłok+pierścienie, ale warto mu się przyjrzeć i go zmierzyć czy rzeczywiście tego wymaga, aby nie wydać na darmo kasy.
  • Poziom 12  
    Wał dam do regeneracji razem z korbowodem będzie ok 100 zł. Da rade samemu pomierzyć cylinder ? Po co w ogóle robi się szlif, żeby zlikwidować nierówności rysy? Co sądzicie o nowym cylindrze z tłokiem z allegro za 103zł z przesyłka? Te osłony na wale są potrzebne? Bo mam je zdjęte. Nie wiem czy gaźnik nie będzie do naprawienia może czyszczenie tylko. Jutro zobaczę.
  • Poziom 34  
    Oslony musza byc! To silnik dwusuwowy (poczytaj w internecie jak dziala taki silnik), wiec bez oslon bedzie dzialal nieprawidlowo lub wcale. Srednice zmierzysz suwmiarka od strony przylegania glowicy i sprawdzisz, czy mozna zrobic szlif. Pytasz sie po co sie robi szlif? Jest on po co, aby wyrownac wszelkie nierownosci i skazy, ktore moga zmiejszyc sprezanie i moc silnika. Do tego jeszcze dochodzi praca pierscieni. Jezeli jest nie rowno, wtedy jak wyzej sprezanie maleje, ale rowniez istnieje duze ryzyko popekania pierscionkow. Nie polecam kupna nowego cylindra, jezeli oryginalny sie nada. Obecne jakosc produkowania tego podzespolu ulegla pogorszeniu i jest duza roznica w wytrzymalosci. Jak sie okaze, ze stary nie nada sie do regeneracji, wtedy musisz kupic nowy.

    Mam nadzieje, ze wszystko jasno wytlumaczylem i pomoglem.
  • Poziom 12  
    Dzięki za wytłumaczenie. Średnica cylindra 51,60mm. W danych technicznych jest napisane ze 52mm wtf? . W gaźniku to raczej niema się co popsuć. Tryb zdawczy do wymiany albo szlifowanie bo 3 bieg wyskakiwał cały czas przez to jeździłem tylko 1,2 i piłowanie. Dlatego załatwiłem silnik ale to było 4 lata temu. Byłem dziś w mieście, szlif cylindra z z tłokiem 120 zł kupiłem tylko tłok stworzeń tulejkę i pierścienie szlif zrobi znajomy na pewno taniej niż 70zł jak w mieście sobie zażyczył. Regeneracja wału 200zł z częściami WTF? na allegro 200 nowy kosztuje :D Łożyska z uszczelkami simmeringami kupie i sylikonem kupie na allegro był zestaw taki. Wału nie będę robił. Tłok kupiłem na drugi remont gdyż pierwszy nie wyda szlifu. Osłony jakoś założyłem , może nie spadną:D. Wszystko co trzeba kupione jeśli ktoś ma jakieś pytania to piszcie. Muszę poczekać na szlif. I rozwiercić tulejkę w korbowodzie.
  • Poziom 12  
    Ważne pytanie. Mogę na wał założyć łożyska kryte plastikiem czy gumą ? Wydaje mi się że to by wydłużyło żywotność łożysk bo miały by cały czas smar w sobie. Wał pracuje na sucho więc nie było by smarowania. tylko czy ten uszczelniacz się nie stopi? i jak je łatwo umieścić na wale ?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Ważne pytanie. Mogę na wał założyć łożyska kryte plastikiem czy gumą ? Wydaje mi się że to by wydłużyło żywotność łożysk bo miały by cały czas smar w sobie. Wał pracuje na sucho więc nie było by smarowania. tylko czy ten uszczelniacz się nie stopi? I jak je łatwo umieścić na wale ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 40  
    9izik9
    łożyska jakie podał producent najwyżej dobrej firmy. Olej jest w paliwie i musi mieć swobodny dostęp.
    Wał do pełnej regeneracji. Firma to zrobi lepiej, samemu w domu jest to wykonalne ale trzeba wiedzieć co się robi i mieć dostęp do rożnych rzeczy. Młotkiem się tego nie zrobi.
    I to też nie jest tak ze wał składa byle jak i działa musi być złożony dobrze.

    Cylinder zawsze lepiej nowy, jeśli jest tylko dostępny pozwala to w przyszłości zrobić o jeden szlif więcej.
    Z wymiarami jest różnie
    Po pierwsze używany cylinder ma w rożnych miejscach rożne wymiary bo inaczej się zużywa. Az w pewnym monecie już pojawia się taki luz ze kwalifikuje się zespół do remontu.
    Na samej górze cylindra jest próg i tam jest wymiar zbliżony do nominalnego.
    Szlif to powiększenie cylindra do nad wymiaru tak żeby "wyrównać" tuleje.
    Potem zakłada się odpowiednio większy tłok i dopasowane pierścienie "na pierwszy szlif".
    Podobnie jest ze sworzniami, są nad wymiarowe.
    W ramach danego wymiaru (średnicy podstawowej) masz jeszcze grupy selekcyjne.

    Opcja inna to dać wał z tłokiem i cylindrem do zakładu niech kombinują i spasują wszystko i dają na to gwarancje.
  • Poziom 12  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Remont silnika już skończony. Większości tego co kolega wyżej napisał dowiedziałem się wcześniej. Wału nie regenerowałem zostawię to na następny rok. Wiem że da się to zrobić w domu ale nie mam przyrządów Np.: prasa,wyważarka i tyle umiejętności , wał musi być dokładnie złożony. Z początku były problemy z uruchomieniem silnika ale sobie poradziłem regulacja przerw i gaźnika, teraz hula aż miło.Zrobiłem szlif cylindra wydał na drugi remont 52.50 średnica.Części jakie kupiłem:
    tłok,pierścienie,sworzeń,tulejka korbowodu,zabezpieczenia,uszczelki i uszczelniacze,tryby:(zdawczy,przesuwny,półksiężyc),tulejki,łańcuch,koło zębate na tryb zdawczy do łańcucha. podkładki,tarcze sprzęgła,nakrętki walu.
    Wysztko włącznie ze szlifem i rozwierceniem tulejki korbowodu wyniosło mnie około 400zł.

    Co planuje zrobić: wymiana łańcucha(wał-koszyk sprzęgłowy),regeneracja wału,kupic akumulator,zmienić nakretke, kolanko i tłumiumik,nowy slimak.

    I kilka fotek. Rozrusznik zacinał sie przy samym dole i blokował tryby wiec zrobiłem ogranicznik widoczny na zdjeciu. Napwno nie tylko ja maiałem ten problem.

    Widać mały przebieg ale spowodowane to było uszkodzeniem licznika i ukręceniem linki. Licznik i linkę naprawiłem.

    WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań. WSK 125 1985r - Remont silnika, kilka pytań.