Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Syrena alarmowa włączana przyciskiem - jak podłączyć?

14 Jul 2012 13:39 2646 7
  • Level 10  
    Czytałem o takim rozwiązaniu gdzieś w internecie ale nie mogę znaleźć tej strony.
    Polega ono na tym, że w aucie znajduje się syrena alarmowa, którą można wzbudzić wciskając przycisk (przycisk 1). Ponowne wciśnięcie przycisku nie powoduje wyłączenia syreny. aby ją wyłączyć trzeba wcisnąć inny przycisk (przycisk 2) i wtedy całość wraca do stanu jak przed alarmem. Zastanawiam się jak to wszystko podłączyć, żeby to właśnie w taki sposób działało? Macie jakieś sugestie, schemat byłby super.

Dodam, że w kwesti majsterkowania nie jestem zielony, natomias w kwestii układów elektrycznych to już gorzej. Mi z perspektywy laika wydaje się to proste - przyciskiem 1 zamykamy obwód i syrena wyje, a przyciskiem 2 przerywamy i przestaje wyć. Nie wiem jakie zastosować elementy. Przekaźniki? Trójniki? Najprościej to iść do elektryka, ale on za robocizne chce 200pln więc lekkie przegięcie moim zdaniem.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Sterowanie na dwóch przyciskach włącz - wyłącz i oddzielny montaż tych wyłączników.
    Da się zrobić na jednym wyłączniku NO (włącz), jednym NC (wyłącz) i przekaźniku z dwoma stykami zwiernymi.
  • Level 10  
    Hej Błażej,

mógłbyś mi podać więcej szczegółów, jak to wykonać? gdzie się wspiąć w instalację? może schemat? Jeżęli nie chcesz na forum to na PW. Dzięki.
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeden styk przekaźnika do załączania syreny. Drugi styk do podtrzymania zasilania cewki. NO równolegle do drugiego styku, NC szeregowo z cewką.
  • Helpful post
    Level 11