Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 2 x17dtl - zgasł w czasie jazdy, nie odpala

elek1 14 Jul 2012 15:45 7747 6
Tespol
  • #1
    elek1
    Level 12  
    Witam
    Auto podczas jazdy zgasło i teraz nie daje sie uruchomić. Rozrusznik kręci. Po poluzowaniu nakrętki na wężyku wychodzącym z pompy w stronę wtryskiwacza i kręceniu rozrusznikiem - paliwo nie leci, czyli pompa nie daje paliwa (auto zatankowane do pełna, paliwo w filtrze paliwa jest).
    Z tego co wyczytałem w książce, na pompie jest elektrozawór, który służy do gaszenia silnika. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce podejrzewam że tenże elektrozawór powinien "cyknąć" (odblokować podawanie paliwa na wtryski) ale u mnie tego nie słychać i po jego dotknięciu też nie czuć żeby się otwierał. Podejrzewam że to jest przyczyną moich problemów. Pytanie brzmi: co steruje jego pracą (jakiś sterownik, immobiliser)?

    A może powienienem szukać rozwiązania problemu w innym kierunku?
    Każda podpowiedź jest dla mnie istotna, proszę o porady.
    Jeszcze jedno: nie mam interfejsu do podpięcia pod komputer, a auto jest unieruchomione więc na razie nie mogę sprawdzić czy komp nie zapisał jakichs błędów.
  • Tespol
  • #2
    rob4028
    Level 25  
    Masz go na wierzchu?(ten elektrozawór)?
  • Tespol
  • #4
    elek1
    Level 12  
    Pompa ma symbol VP-29.
    Zaworu nie mam na wierzchu. Na pompie, pomiędzy rurkami doprowadzającymi paliwo do wtrysków jest taka metalowa kopułka i wydawało mi się, że to jest ten zawór, tym bardziej, że ida tam dwa kable. Niestety kopułka nie posiada wlasnych śrub, ale jest jakby wkręcona w korpus pompy.

    Quote:
    uszkodzony sterownik pompy wtryskowej i możliwe zatarcie zaworu nastawnika dawki


    Czy jakimiś domowymi sposobami mogę we własnym zakresie potwierdzic diagnozę? Chodzi o to żeby mnie jakiś mechanik nie naciągnął na koszty, które podejrzewam mogą być spore.
    Jak przykładowo zachowa się auto w przypadku zablokowania przez immobiliser? Czy objawy nie będa identyczne?
    A może ma ktoś jakiś schemat ideowy tej pompy?
  • #5
    TomLib
    Level 19  
    immo (fabryczne przynajmniej) nie zgasi auta podczas jazdy to RAZ. A DWA to pulsujacy check przy problemach z immo w oplu.

    Oczywiście że można, wstepna diagnostyka, podglad obrotów wałka pompy, oscyloskop, amperomierz, woltomierz... a dla obeznanego w temacie otwarta maska i w porzadku sluch...
  • #6
    elek1
    Level 12  
    Check nie pulsuje, w takim razie immo wykluczam

    Trochę wiedzy technicznej i elektronicznej posiadam, ale w tym przypadku nie wiem gdzie i jakie wartości powinny być. Proszę więc o konkrety gdzie i co pomierzyć. Miernik posiadam, oscyloskopu niestety nie.

    Jak sie okazało rację miał niuniu36 oraz gori92. Uszkodzony był sterownik pompy wtryskowej. Sterownik został wysłany do naprawy do firmy OMEGA w Sandomierzu. Dzisiaj otrzymałem naprawiony sterownik, który zamontowałem i astra odpaliła.
    Bardzo dziekuję koledze niuniu36, ktory to przez telefon pomógł mi sprawdzić pozostałe podejrzane podzespoły.
  • Helpful post
    #7
    gori92
    Level 13  
    Masz problem ze sterownikiem pompy wtryskowej-regeneracja,naprawa.