Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra g silnik z16se - Po wymianie sterownika ecu nie działa wentylator chłodnic

AdamMalecki 14 Lip 2012 15:52 4610 11
  • #1 14 Lip 2012 15:52
    AdamMalecki
    Poziom 10  

    Witam
    Astra g silnik z16se 8v. Wersja podstawowa bez klimatyzacji. Z bliżej nieokreślonych
    powodów skończył się sterownik ecu silnika. Próby naprawy w specjalistycznej firmie trudniącej się tym procederem niestety tylko pogorszyły sprawę.
    Ecu wersja HSFI 2.1 (podobno to ważne).
    Wymieniłem ecu na pochodzące od wersji z klimatyzacją (komplet z immo).
    Wszystko działa tak jak trzeba oprócz wentylatora na chłodnicy. Poprzedni sterownik chociaż pracował wyłącznie w trybie awaryjnym to wentylator się załączał.
    Czy to może być wersja softu i czy można w jakiś sposób to oprogramowanie przegrać?
    Pozdrawiam
    Adam

    0 11
  • #2 14 Lip 2012 18:14
    rob4028
    Poziom 25  

    A przypadkiem nie świeci Ci się lampka MIL?
    Sprawdź kody błędów.
    Prawdopodobnie problem tkwi w konfiguracji wariantów programu.
    Tech 2 załatwił by problem.

    0
  • #3 14 Lip 2012 22:24
    misiek-888
    Poziom 33  

    Wykoduj klimatyzacje w sterowniku, ponieważ z klimą wentylatory obsługuje oddzielny moduł

    0
  • #4 15 Lip 2012 00:57
    AdamMalecki
    Poziom 10  

    Witam ponownie
    Byłem u kolegi który ma fabryczny jakiś czytnik do odczytu kodów
    (sorki ale nawet nie zapytałem jakie to cudo jest) i powiedział mi że
    są tylko błędy związane z klimatyzacją której oczywiście nie ma.
    Raczej nie sądzę aby sobie z tym poradził używa tego chyba tylko do czytania błędów.Żadna lampka się świeci.
    Jechać z tym do ASO Opla ? Ostatnio za zczytanie błędów i diagnozę że uszkodzone jest ecu ( o czym w zasadzie wiedziałem) zapłaciłem 160 zł.
    Spróbuję się dowiedzieć jaki to czytnik i może poproszę Was o radę lub opis czy i jak ewentualnie to można zrobić.
    Pozdrawiam
    Adam

    0
  • #6 15 Lip 2012 12:12
    AdamMalecki
    Poziom 10  

    Witam
    Rocznik 2002.
    Pozdrawiam
    Adam

    0
  • #7 15 Lip 2012 12:27
    kidu22
    Poziom 35  

    AdamMalecki napisał:
    Z bliżej nieokreślonych
    powodów skończył się sterownik ecu silnika. Próby naprawy w specjalistycznej firmie trudniącej się tym procederem niestety tylko pogorszyły sprawę.


    Niestety za dużo niewiadomych, nie wiadomo co spowodowało zespucie samochodu, czy ma / niema wpływu po wymianie ecu, oczywiście tę klimatyzacje trzeba usunąć.

    Ale jest baaaaardzo prosty sposób na naprawę tego.

    0
  • #8 15 Lip 2012 22:49
    AdamMalecki
    Poziom 10  

    Uszkodzenie to chyba ze starości. 11 lat + 240 tyś przebiegu i to na gazie swoje niestety robi. Mam książkę "Sam naprawiam..." a w niej schematy instalacji elektrycznej. W wersji z klimatyzacją widzę iż są cztery kable z ecu do sterownika klimatyzacji ( dla z16se 1709,1711,1716,1717) z którego wychodzi sterowanie na dwa wentylatory. W wersji bez klimatyzacji wentylator przez przekaźniki jest sterowany prosto z ecu (dla z16se 1713,1714).
    Zresztą na uszkodzonym sterowniku wiatrak chodzi. Jeżeli sterowniki są identyczne (HSFI 2.1) to chyba jedynie sprawa oprogramowania.
    Pozdrawiam
    Adam

    0
  • #9 16 Lip 2012 08:52
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Dorzucę swoje trzy grosze.
    Najładniej i profesjonalnie byłoby "załatwić" to techem-2, lub przerobić na stary sprawdzony układ.
    Kupujesz trójnik miedziany φ35 mm, oryginalny od astry f włącznik termiczny wentylatora. Przecinasz wąż gumowy od chłodnicy, wstawiasz trójnik z wlutowanym czujnikiem, łączysz kabelki i jest gut.

    0
  • #10 16 Lip 2012 09:45
    kidu22
    Poziom 35  

    kidu22 napisał:
    Ale jest baaaaardzo prosty sposób na naprawę tego.
    Aleksander_01 napisał:
    Kupujesz trójnik miedziany φ35 mm, oryginalny od astry f włącznik termiczny wentylatora. Przecinasz wąż gumowy od chłodnicy, wstawiasz trójnik z wlutowanym czujnikiem, łączysz kabelki i jest gut


    Dodam że jest wiele samochodów z tak rozwiązanym termowłącznikiem.

    0
  • #11 16 Lip 2012 23:47
    AdamMalecki
    Poziom 10  

    Witam
    Też myślałem o takim rozwiązaniu ale raczej w ostateczności. Widziałem na Tme termostaty za kilka zł na 80 lub 85 stopni. Gdzieś pewnie by się je dało przymocować w okolicy chłodnicy i połączyć z cewką jednego z przekaźników sterujących wiatrak ( ecu łączy z masą).
    W środę będę coś wiedział więcej, dam znać co wyszło.
    Pozdrawiam
    Adam

    0
  • #12 23 Lip 2012 19:13
    AdamMalecki
    Poziom 10  

    Witam
    Sprawa pomimo iż irytująca okazała się dość prosta.
    Programem Op-Tech (być może nazywał się jakoś podobnie)
    wystarczyło wejść w opcję konfiguracji wersji wariantów programu,
    ->klimatyzacja->zaznaczyć "nie wystepuje"-> zapisać i wiatraki ruszyły.
    Problem rozwiązany, wobec tego zamykam temat.

    0