Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo 1.8 99r. - Mrugające kontrolki, sygnały dźwiękowe itd. podczas jazdy

kalif81 14 Jul 2012 16:45 5686 6
  • #1
    kalif81
    Level 2  
    Witam,

    Jestem posiadaczem Seata Toledo II, 1.8 benzyna, 20V, rocznik 1999. Ostatnio dzieje się coś niedobrego z moim autem i jak na razie mechanicy nie potrafią znaleźć przyczyny problemu, dlatego też zwracam się o pomoc do forumowiczów elektroda.pl.



    Objawy są następujące: co jakiś czas podczas jazdy lub postoju z zapalonym silnikiem, zaczynają mrugać diody ABSu i hamulca ręcznego, towarzyszy temu sygnał dźwiękowy (3 piknięcia), na chwilę przygasają lekko światła, a także podświetlenie zegarów i przycisków na desce rozdzielczej, jeżeli włączone jest radio z głośników słychać dziwny trzask, natomiast samo auto zachowuje się jakby na sekundę, dwie straciło całkowicie moc - czuć szarpnięcie, po czym dalej jedzie normalnie. Wszystkie wspomniane przeze mnie objawy pojawiają się równocześnie - czasami występują raz, czasami powtarzają się kilka razy pod rząd.

    Zaobserwowałem, że objawy występują, gdy włączonych jest kilka urządzeń równocześnie np. raz miałem włączoną klimatyzację, światła mijania i grało radio - objawy występowały dopóki nie wyłączyłem klimatyzacji. Innym razem włączone były nawiewy (nie klimatyzacja), radio, światła mijania - chciałem włączyć długie światła, od razu zaczęły się dziać cyrki. Często to też pojawia się kiedy np. przy włączonych nawiewach i radiu próbuję zamknąć/otworzyć szybę. Mimo że mrugają diody ABSu i hamulca ręcznego, problem pojawia się również, gdy w ogóle nie używam hamulców. Zabrzmi to nieco dziwnie, ale mam również wrażenie, że problem pojawia się częściej w cieplejsze dni.

    Samochód był u mechanika, podłączany pod vaga, który wskazał jakiś problem z czujnikiem temperatury powietrza, który rzekomo znajduje się w przepływomierzu. Przepływomierz został wymieniony, ale vag dalej pokazuje ten sam problem. Przy okazji wyszedł jakiś problem z sondą lambda, ale nie wydaje mi się, że tutaj tkwi przyczyna, choć mogę się mylić.

    Będę bardzo zobowiązany za jakieś pomysły, wskazówki, a może ktoś doświadczył podobnych problemów? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Vag tu niewiele pomoże. Masz problem z zasilaniem. Pojawiają się jakieś zakłócenia w dostarczaniu prądu. Trzeba zacząć przeszukiwanie pojazdu szukając luźnych, skorodowanych połączeń, trzeba sprawdzić akumulator i alternator, i elementy odpowiadająca za załączanie i zasilania główne.
  • #4
    kalif81
    Level 2  
    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Alternator przyszedł mi do głowy, ale nie myślałem o tej stacyjce. Na pewno sprawdzę wszystkie te rzeczy. Dzięki.
  • #5
    justyna5551
    Level 18  
    Skrzynka bezpieczników i przekaźników powypalane złącza. Bardzo słaby punkt Seatów.
  • #6
    wodnik80
    Level 2  
    Witam. bardzo podobna sytuacja w moim toledo II 1,8 20V - przyczyna : luźny przewód masowy