Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1.8 99r. - Mrugające kontrolki, sygnały dźwiękowe itd. podczas jazdy

14 Lip 2012 16:45 4345 6
  • Poziom 2  
    Witam,

    Jestem posiadaczem Seata Toledo II, 1.8 benzyna, 20V, rocznik 1999. Ostatnio dzieje się coś niedobrego z moim autem i jak na razie mechanicy nie potrafią znaleźć przyczyny problemu, dlatego też zwracam się o pomoc do forumowiczów elektroda.pl.

    Objawy są następujące: co jakiś czas podczas jazdy lub postoju z zapalonym silnikiem, zaczynają mrugać diody ABSu i hamulca ręcznego, towarzyszy temu sygnał dźwiękowy (3 piknięcia), na chwilę przygasają lekko światła, a także podświetlenie zegarów i przycisków na desce rozdzielczej, jeżeli włączone jest radio z głośników słychać dziwny trzask, natomiast samo auto zachowuje się jakby na sekundę, dwie straciło całkowicie moc - czuć szarpnięcie, po czym dalej jedzie normalnie. Wszystkie wspomniane przeze mnie objawy pojawiają się równocześnie - czasami występują raz, czasami powtarzają się kilka razy pod rząd.

    Zaobserwowałem, że objawy występują, gdy włączonych jest kilka urządzeń równocześnie np. raz miałem włączoną klimatyzację, światła mijania i grało radio - objawy występowały dopóki nie wyłączyłem klimatyzacji. Innym razem włączone były nawiewy (nie klimatyzacja), radio, światła mijania - chciałem włączyć długie światła, od razu zaczęły się dziać cyrki. Często to też pojawia się kiedy np. przy włączonych nawiewach i radiu próbuję zamknąć/otworzyć szybę. Mimo że mrugają diody ABSu i hamulca ręcznego, problem pojawia się również, gdy w ogóle nie używam hamulców. Zabrzmi to nieco dziwnie, ale mam również wrażenie, że problem pojawia się częściej w cieplejsze dni.

    Samochód był u mechanika, podłączany pod vaga, który wskazał jakiś problem z czujnikiem temperatury powietrza, który rzekomo znajduje się w przepływomierzu. Przepływomierz został wymieniony, ale vag dalej pokazuje ten sam problem. Przy okazji wyszedł jakiś problem z sondą lambda, ale nie wydaje mi się, że tutaj tkwi przyczyna, choć mogę się mylić.

    Będę bardzo zobowiązany za jakieś pomysły, wskazówki, a może ktoś doświadczył podobnych problemów? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Vag tu niewiele pomoże. Masz problem z zasilaniem. Pojawiają się jakieś zakłócenia w dostarczaniu prądu. Trzeba zacząć przeszukiwanie pojazdu szukając luźnych, skorodowanych połączeń, trzeba sprawdzić akumulator i alternator, i elementy odpowiadająca za załączanie i zasilania główne.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    Do sprawdzenia kostka stacyjki miałem podobny problem w Passacie.
  • Poziom 2  
    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Alternator przyszedł mi do głowy, ale nie myślałem o tej stacyjce. Na pewno sprawdzę wszystkie te rzeczy. Dzięki.
  • Poziom 18  
    Skrzynka bezpieczników i przekaźników powypalane złącza. Bardzo słaby punkt Seatów.
  • Poziom 2  
    Witam. bardzo podobna sytuacja w moim toledo II 1,8 20V - przyczyna : luźny przewód masowy
  • Admin grupy Samochody
    A kolega nie ma czasami chińskich ksenonów założonych?