Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault 19 - Alarm langeford brak przycisku reset

14 Jul 2012 20:21 5950 16
  • Level 10  
    Witam
    Posiadam auto Renault 19
    Zamontowany jest w nim alarm Langeford (jak na zdjęciu Renault 19 - Alarm langeford brak przycisku reset ) jednak nie znam modelu.
    Znalazłem centralkę i po odpięciu dużej kostki i ponownym jej wpięciu syrenka piknie i tyle.
    Problem polega na tym iż mam sprawny pilot, syrenę oraz centralkę a mimo to alarm nie reaguje po przyciśnięciu przycisków na pilocie.
    Przy wymianie pompy paliwa elektromechanik odnalazł centralkę sprawdził ją i powiedział że muszę sobie w internecie wyszukać procedurę programowania pilota tego alarmu.
    No więc przeszukałem internet i odnalazłem kilka prawie identycznych instrukcji od kilku modeli, w każdej było napisane że gdzieś od centralki idzie kabel zakończony przyciskiem reset... problem w tym że nie u mnie, przeszukałem wszystkie kable od centralki i nic nie znalazłem.
    Teraz pytanie co jak nie mam tego kabla bo np. został odcięty przez poprzedniego właściciela auta, idzie zresetować ten alarm jakimś innym sposobem? od tyłu alarmu mam taką otwieraną kostkę ze zworkami może tymi zworkami to jakoś zresetować?
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Model z centralki zgadza się z modelem z opisu? Wyprowadzenia się zgadzają? To masz zaznaczone, gdzie powinien być podłączony przycisk. To sobie wepnij/dolutuj dowolny zwierny i po problemie.
  • Level 10  
    Tak zrobiłem prowizorycznie kablami i zresetował się jednak nie idzie tego auta uzbroić niby mi pilot działa dużym guzikiem uzbraja alarm i zamyka centralny ale gdy zamknę z guzika centralny to po jakiś 5 sekundach alarm zaczyna wyć...
    Na drzwiach od strony kierowcy nie mam tego guzika od światła tego co jak się drzwi otwierają to w aucie na podsufitce świeci się światło czy to może być przyczyna tego wycia alarmu mimo że auto jest zamknięte??
    Alarm odczytuje jakby auto było otwarte? czy to tylko złe używanie pilota czy złe zaprogramowanie?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest stara usterka, czy pojawiła się po ingerencji mechanika?
    Trzeba sprawdzić, co powoduje alarmy - standardowa procedura - sprawdzenie poprawności zasilań, sprawdzenie i blokowanie linii alarmowych, sprawdzenie czujników zewnętrznych.
  • Level 10  
    Nie mam pojęcia jaka to usterka, auto mam od tygodnia a poprzedni właściciel nie wiedział czemu to nie działa.
    Myślę że może źle zaprogramowałem ten pilot?
    Wygląda to tak:
    Wychodzę z auta zamykam drzwi-> naciskam duży guzik pilota alarmu-> zamki się zamykają słychać piknięcie alarmu oraz zaświecą się kierunki-> mija 5 sekund alarm wyje-> kombinowanie jak go wyłączyć, naciskam te przyciski, przytrzymuję je i udaje się po kilku próbach go wyłączyć
  • Level 10  
    Witam
    Jednak nie doszedłem z tym alarmem cięgle to samo co miałem.
    Już mi się cierpliwość skończyła na ten alarm i niestety będzie bez alarmu.
    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Odłącz wszystko, co na wejściach i sprawdź. Cisza - któryś obwód powoduje alarmy. Wyje - alarm pewnie uszkodzony.
  • Level 10  
    Ok jutro się za to zabiorę jak coś to dam znać
    Pozdrawiam
  • Level 41  
    Odłącz wejście które masz opisane jako czujnik wstrząsowy oraz kontrolką sprawdź czy przy zamkniętych drzwiach nie masz masy na liniach drzwi.
  • Level 10  
    Poleciałem po tych kablach i wydaje się że wszystkie są ok, czujnika wstrząsowego w ogóle nie mam podłączonego a właściwie nie mam tego kabla.
    Jeszcze dziś zobaczę może na centralnym zamku gdzieś nie łapie czy co bo już pojęcia nie mam co z tym jest...
  • Level 41  
    Jeżeli zdjęcie przedstawia Twój alarm,to masz wpięty czujnik-mała 3-pinowa wtyczka na dole.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Odpinasz trzypinową wtyczkę pierwszą z lewej, odpinasz pomarańczowy (jeśli jest), odpinasz brązowy, odpinasz brązowo biały. Sprawdzasz. Centralny zamek nie ma tutaj nic do rzeczy. Nawet wypadałoby sprawdzić, czy działa poprawnie.
    Jak alarm wyje, to kierunki migają? To jest normalne alarmowanie, czy tylko syrena zaczyna wyć?
    Otwórz alarm i sprawdź, czy nie ma tam czegoś upalonego. Sprawdź tranzystor załączający syrenkę
  • Level 10  
    Tak mam ten alarm ze zdjęcia ale nie mam czujnika wstrząsowego w ogóle.
    Alarm wyje tak jak bym się do auta włamał, kierunki migają i ciężko go potem wyłączyć chyba za 3 naciśnięciem dużego guzika reaguje a poprzednie naciśnięcia powodują wyłączenie tylko na okres trzymania tego przycisku.
    Centralkę rozbierałem i nic nie było upalone, byłem tylko ciekaw jak powinny być ustawione te zworki bo mam tam chyba 3 a nie wiem czy poprzedni właściciel auta nic nie zmieniał.
  • Level 41  
    Zworki do wycia nic nie mają.Piszemy,piszemy a dalej nie wiadomo czy linie drzwi są ok.
    Rezuter wrote:
    wydaje się że wszystkie są ok
  • Level 10  
    W tych liniach drzwi to Ci chodzi czy kable są sprawne? nie popękane itp? to Ci powiem że są sprawne na 100%
    Kable idą tylko do 1 zamka pod podwójną wtyczkę, jest to zamek prawych przednich drzwi wchodzi on w silnik centralnego zamka jedyna opcja że tam coś nie łączy przy zamykaniu auta z centralnego, o ile pamiętam przemywałem wszystkie zamki sprayem jakimś tam cx do smarowania bo mi się zacinał i po spryskaniu właśnie tego zamka prawych przednich drzwi pojawił się przez jakieś 30 min problem z działaniem centralnego w tych właśnie drzwiach... powodem było zalanie całej wtyczki, gdy preparat wysechł zamek zaczął działać ale może coś poszło na tej kostce z kablem od centralnego i z tego powodu nie łączy?
  • Level 41  
    Chodzi jakie masz tam stany(masa czy plus) po zamknięciu drzwi?
    Rezuter wrote:
    po jakiś 5 sekundach alarm zaczyna wyć...

    To przecież jest chyba Twoim problemem i mimo podpowiedzi nie chcesz chyba pomocy...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopie! Zrobiłeś, co pisałem? Odłączyłeś linie alarmowe i sprawdziłeś działanie alarmu? Co się ma psuć w przewodach? Te ulegają raczej rzadko usterkom, nie licząc mechanicznych. Ważne chyba to, co na ich końcach, nie? Ale przewód też można SZYBKO sprawdzić, prawda? Wiesz w ogóle JAK działa alarm samochodowy? CO powoduje wywołanie alarmu? Więc po co dorabiasz jakieś niestworzone teorie? Co ma sterowanie centralnym zamkiem do wywoływania alarmów? Jak podejrzewasz i to, to czemu p prostu nie odepniesz i nie sprawdzisz? Pierwsze słyszę, by psikanie sprayem typu WD40, CX80 (i wszystko z tej rodziny) powodowało zwarcia. Co niby ma tam powodować zwarcie? Który czynnik?
    Diagnoza takiego alarmu to maksymalnie 15 minut, a ty dorabiasz do tego ideologię, jakby to co najmniej była misja na marsa.